Indlæg af LeetDonkey


    Du vil godt kunne sætte den op på Ultra, men du skal nok drosle lidt ned for AA og AF, rent visuelt vil du formentligt ikke bemærke nogen forskel.

    Jeg ville egentligt også bare gøre noget ved grafikkortet.


    Med dit X79 setup er det helt sikkert grafikkortene der er flaskehalsen - du kommer dog også til at betale for det.


    En 3930K koster omkring 4K, til den pris kan du få et rigtigt godt bundkort, samt en I5 og nogle gode RAM.
    De sparede penge kan du evt. bruge på noget grafikkort.


    Du kan også vælge at beholde X79 platformen og så bare gå I7-3820K som koster ca. det halve af en I7-3930K, men så bare har 4 kerner istedet for 6, og så bruge de ca. 2000 du sparer på et bedre grafikkort eller putte dem i lommen.


    Der er heller ikke noget i vejen for at du beholder dit som det ser ud nu og bare skifter til f.eks. et GTX 670, så får du en super processor, men den er lidt overkill hvis du bare skal spille på den og intet andet.

    har også været inde på det før. Til gaming køb en INTEL. og det kan jeg begrunde med at intel har langt bedre chipsets en AMD har. deres chipsets er pænt sagt noget lort.

    I langt de fleste tilfælde vil GPU'en være flaskehalsen, så til spil - her og nu - er det dybest set ligegyldigt hvad folk køber.
    Faktisk vil jeg mene at folk med f.eks. en Q9650 og et godt bundkort ikke bør opgradere andet end GPU for spillenes skyld.
    Du vil i benchmarks få en markant forskel i framerate, men en Q9650 bør stadig kunne holde en framerate der er yderst spilbar.


    nu er intel også ude med 6 core cpu'er men HT hvilket bliver til 12 teoretiske cores. der til hver en tid vil smadre AMD. og faktisk også kun har 8 teoretiske cores. der findes nemlig ikke en AMD CPU med 8 Ture Cores. det er også HT bare en anden form for akitektur en intel. men det er der også mange AMD fan boys der ikke forstår.

    Nej, Hyperthreading og AMDs Core Module er to ret forskellige ting.
    AMD'en har i hver core module 2 Integer Schedulers og 1 Floating Point Scheduler,


    For operativsystemet vil AMDs Core Module 'se ud' som hyperthreading, det er fordi 'vejen' til eksekveringen af mikroprocessor kommandoen er delt imellem de 2 Integer Schedulers og ene Floating Point scheduler.
    dvs. tildeling af opgaven (Fetch og Decode) kan sammenlignes med hyperthreading, men selve eksekveringen er et kapitel for sig da AMD'en rent faktisk har en ekstra dedikeret Integer Scheduler.


    AMD's defintion af en core blev - sjovt nok - defineret til at være en alt der har sin egen integer execution pipeline.
    Det er dog anderledes fra hvad der tidligere har været en core (Stortset alle fler-kernede processorer indtil Bulldozer).
    Man kan derfor diskutere om det er 'rigtigt' at kalde en Bulldozer for en 8-kernet processor, da det er meget simplere lavet end f.eks. en Intel Xeon E5-2690 som har 8 traditionelle kerner.


    Men det korte af det lange er at det ikke kan sammnlignes med Hyperthreading som er meget mere simpelt end et core module, men man kan heller ikke heeelt kalde det en 'ægte' 8-kernet processor(eller jo, det kan man godt hvis man bruger AMDs egen definition)




    Som du kan udtrykke det. AMD's 990FX chipset er lige så dårligt som Socket LGA1155, men hva.. Det er jo ikke alle der har råd til LGA2011, det er jo grafikkortet der er vigtigst i spil:-)

    Du svarede aldrig i den anden tråd på HVORFOR Z77 er noget lort, men du bliver ved med at skrive det kan jeg se?


    Edit:
    Jeg ved ikke lige hvorfor den mener det hele er citeret fra Dnope da noget af det er fra Dopess :S

    Så er der to spørgsmål


    1. Hvor finder jeg en SATA controller der kan slæbe disse diske som også kører i Raid0 ?


    2. Hvor finder jeg en SSD disk på 1.8" til den bærbare ?


    Jeg har umiddelhbart ikke den store erfaring med SATA controllere i den prisklasse.


    http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=591145 er et godt bud
    De har også lavet en 'light'udgave af ovenstående kort:
    http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=750884
    som jeg tror ville kunne slæbe det umiddelbart.


    Det er dog svært at finde benchmarks for de enkelte controllere hvor de virkeligt maser noget throughput igennem.

    Som de andre er inde på at platformen fin.


    Grafikkortet er dog i underkanten, og du kommer til at skifte det før eller siden.


    Dog er det ingen skade til at beholde dit gamle lidt endnu, det er jo ikke sådan at det er en ekstra udgift for dig at beholde det.
    Du kan jo sagtens spare et par tusind op til et nyt grafikkort efter du får din nye platform, dog vil du nok ikke mærke et kæmpe spring i spil, før at du får et nyere kort.
    Der er dog enkelte undtagelser, f.eks. Battlefield 3 vil køre langt bedre end det gør nu, det vil nok desværre være et sted imellem low og mid, men det bør køre fortrinligt i den indstilling indtil at du får et nyt grafikkort.

    Men hvis jeg så skulle tag et andet kabinet hvad skulle det så være ? og prisen lyder okay :D

    Kan du casemodde selv, eller skal du bare have ét hvor der er huller til at skrue radiatoren i?


    800l/min er ellers noget af et flow - har du et par Grundfos pumper liggende ved siden af computeren?

    Jeg synes ikke rigtigt kabinettet egner sig til vandkøling.
    Du kan muligvis få plads til en kompakt pumpe samt reservoir men radiatoren kommer du nok til at sætte udvendigt.
    Du har ganske vist 2 x 120mm i toppen, men det ser ud til at en radiator+blæsere vil rage ned i MOSFET køleren på bundkortet.


    Umiddelbart er der vist ikke lavet en blok til dit grafikkort endnu, så det kommer du også til at vente på.
    Anyways, et slag på tasken vil være lidt over 3500 alt efter hvilke komponenter du køber.


    Fullcoverblokken kan du nok ikke spare noget videre på, så den vil koste omkring 8-900kr.
    CPU blok (EK Supremacy) ca. 450kr
    3 gode blæsere til en radiator er nok 150kr stykket(Scythe Gentle Typhoon) ~ 450kr
    God 3x120 radiator(GTX 360) ca. 750kr
    God pumpe (Laing D5) ca. 600kr
    Reservoir ca. 250kr.
    Slanger og fittings er nok ca. 300kr


    Du kan sagtens spare på følgende ting:


    CPU køler
    Radiator
    Pumpe


    Du kan skrabe 40-50% af prisen på de 3 komponenter ved at købe nogle andre - de er dog valgt ud fra devisen om at du på et senere tidspunkt kan udvide din vandkøling uden at det kræver at du skifter pumpe osv.


    Det skal heller ikke ses som den eneste rigtige måde at gøre det på, der findes en million måder at sammensætte det på, og i sidste ende betyder det sjældent det helt store.

    Jeg ville gøre som #3 foreslår, umiddelbart har de formentligt bare skiftet underleverandør eller sådan noget, det er så derfor at komponenten ser lidt forskellig ud fra kort til kort.


    Prøv 'The Oven Trick' (Youtube har en masse videoer der viser hvordan det gøres) som #3 foreslår, hvis ikke det virker har du sandsynligvis en defekt GPU som er lige til elektronikskrot.


    Så diskussionen går på en LGA1155 platform, nærmere bestemt Z77, og du vælger, ikke engang at linke til en kilde, men lader mig google efter de selvsamme problemer på LGA1156 platformen?
    Der er en enkelt artikel fra tomshardware der beskriver hvordan man switcher på en LGA1156 platform.
    Det er jo netop hele min pointe DET GØR MAN IKKE i Z77, så du mangler stadig at finde en artikel der beskriver selvsamme problemstilling i Z77.
    Held og lykke med at finde det, jeg kan ikke.
    Så nu skriver jeg det lige et par gange for dig:
    Det du siger passer ikke.
    Det du siger passer ikke.
    Find et link til en artikel der beskriver problemstillingen i Z77, og ikke et eller andet google link.
    Umiddelbart er det relativt nemt at finde deciderede benchmarks for Z77 USB transfer speeds:
    http://techreport.com/discussions.x/22775



    Ja gu' fanden taler CPU'en direkte med PCI-E på en LGA1155/LGA1156 platform, north bridgen er jo væk!
    Det er én af de største forcer ved f.eks. LGA1155, du reducerer PCI-E latency'en, og giver CPU'en et direkte talerør til PCI-E bussen.


    Jeg er ikke agressiv hver gang nogle spørger efter en gamer - sjovt nok - kan alle andre herinde sagtens anbefale en AMD gamer uden jeg føler at det er nødvendigt at jeg blander mig.
    Det er netop fordi de holder sig helt basalt til fakta når de kommer med deres anbefaling, og ikke som dig begynder at skrive en masse ting som er forkerte, for at lokke OP til at købe en AMD.
    Som jeg skrev tidligere, giv den veldokumenterede, fakta og lad dem selv bestemme sig.
    Det er IKKE AMD jeg basher, men alle de ting du skriver der er direkte forkerte jeg basher.


    Det irriterer mig ikke at min X79 platform ikke er 'hurtigere' til spil end så mange andre platforme.
    Det skyldes den ganske enkle detalje at jeg kun har 2 x GTX 580 i min PC, så CPU'en har på intet tidspunkt problemer med at fodre mine grafikkort.
    Dvs. grafikkortene er flaskehalsen i min PC.


    Helt ærligt, hvordan kan en arbejdsbyrde blive udført hurtigere i spil? min CPU tøffer jo nærmest i tomgang når jeg gamer.


    Du *ved* simpelthen der har været et problem, og sikkert stadig er det, men du kan på ingen måde dokumentere det?
    Riight... så tager vi da bare dit ord for det.
    Desuden... en 'lane'? Det beskriver jo på ingen måde den databus du mener at den kører med.
    Det svarer til at jeg spørger om hvilken databus der bruges i et givent netværk og du svarer 'nogle ledninger'.


    Jeg hidser mig ikke op, jeg gør dig bare opmærksom på at du slynger nogle ting ud som du dybest set ikke kan underbygge - og at du derfor bruger nogle falske argumenter til at overbevise folk om at de skal vælge en AMD platform fremfor Intel.
    Hvis du nu valgte at holde dig til veldokumenterede fakta når du kommer med dit bud på en PC(Som alle andre herinde gør, uanset om det er AMD eller Intel de anbefaler) så ville OP kunne foretage sit valg ud fra de rigtige forudsætninger, og ikke et eller andet pladder som forplumrer billedet.
    (Om det er det ene eller andet kan i 99% af tilfældende være næste ligegyldigt, men valget skal stadig foretages ud fra de RIGTIGE forudsætninger)


    Tjah, jeg ved godt at du mener at en X79 platform er det mest forfærdelige man kan købe - Men tror du helt alvorligt selv på at jeg ville smide 4000 på en CPU hvis en CPU fra konkurrenten til under det halve kunne klare det ligeså godt?
    Nu er det sådan at de arbejdsbyrder jeg udsætter min CPU for sådan ca. bliver udført 50% hurtigere på en 3930K.
    Er der noget af det jeg bruger den til i min hverdag en FX-8150 ville være hurtigere til? Formentligt ikke.
    Synes jeg det er pengene værd? Ja bestemt.



    Derudover:
    Er den langsommere om at starte windows op? Nej
    Er den dårligere at spille på? Nej


    Kan du så ikke skære ud i pap for mig præcis hvilke 'lanes' det er du mener Z77 chipsettet bruger til at kommunikere med USB og SATA controlleren med? For indtil videre har jeg måtte konkludere at det hverken er DMI 2.0 eller PCI-E du mener der mangler båndbredde...


    Hvad er det *helt præcist* for en bus du mener er ansvarlig for kommunikationen med USB 3.0 på Z77?


    Du må jo vide det siden du mener det er af en underlegen kvalitet.


    Jeg er bedøvende ligeglad hvad du anbefaler folk at købe, det jeg ikke er ligeglad med er at du tilsyneladende med djævlens vold og magt SKAL overbevise folk om at købe AMD, og i forlængelse af det kommer med fuldstændigt absurde påstande om at Intel bundkort er af en dårligere kvalitet pga. et eller andet udefineret problem med SATA og USB 3.0 på en Intel platform, som tilsyneladende er dit nyeste påhit i strømmen af tvivlsomme argumenter.


    Giv dem ffs nogle veldokumenterede argumenter istedet for sådan noget pjat, og lad dem dog for pokker selv bestemme, UDEN at male fanden på væggen over enten det ene eller det andet valg.

    Nej ikke DMI 2.0.


    En PCI lane til deling, er ikke nok til SATA, og USB 3.0 samtidigt - Og der var en artikel om Socket 1155 havde netop det problem at der ikke var båndbrede nok til at begge controllere skulle dele, men kan ikke finde den.


    Native USB 3 og SATA 3 i Z77 benytter ikke PCI-E.


    Det interessante at observere at det Gigabyte bundkort du linker til benytter PCI-Express til at implementere Eltron EJ168 USB3 - Samme ting som du klandrer Intel for?


    Vil det så sige at det er dårlig kvalitet? Eller?


    Umiddelbart er det bare måden at gøre tingene på, om producenten skal tilføje en ekstra SATA controller eller om det er et USB interface så er standard praksis at benytte et PCI-E 1x link til det, så det er godt nok besynderligt at påstå at et bundkort er en dårligere kvalitet pga. denne praksis.


    Umiddelbart er det også derfor man anbefaler at bruge Intels egen SATA controller til især SSD'er.
    Til tider sætter producenterne en ekstra Marvell controller på, men denne vil kun have et PCI-E 1x link.

    Jeg er helt enig. Faktisk synes jeg også at 1920*1080 er lige i underkanten til de 25 tommer jeg har nu.


    Kan være jeg skal overveje at opgradere til sådan en :)

    Jeg har selv 2 x 27", en 1920x1080 120Hz skærm, og en 1900x1200 Dell Ultrasharp.


    Begge opløsninger er ganske enkelt for lidt, og efter selv at have prøvet det så tror jeg aldrig at jeg vil anbefale nogen at gå over 24" hvis skærmen kun kører 1920x1080.


    Desværre faldt jeg selv for at skulle have en 'gamer' 120Hz skærm, men som det ser ud i dag ville jeg langt hellere have haft en U2711.

    X79 med en 6-kernet processor er helt sikkert den rigtige vej at gå når du bruger handbrake en del.


    Dit setup ser rigtigt fint ud, jeg tror ikke umiddelbart jeg ville ændre så meget.


    Jeg tror dog jeg ville overveje en Antec Kühler 920 istedet for Intels egen køler:
    http://www.edbpriser.dk/vandko…r-h2o-920-id-4942835.aspx
    De er begge produceret af Asetek.


    Iflg. Antec egen side skulle der være en bracket med der tillader montering på LGA2011:
    http://www.antec.com/product.php?id=704399&pid=144


    Den er formentligt med i pakken, men skulle den mangle bør du kunne kontakte Antec og få tilsendt én uden beregning.


    Hvilken bus er det helt præcis du mener at de deler på Z77 chipsettet?
    USB 3 og SATA 6 er native i Z77, er det DMI 2.0 du mener?


    E-350'en er en smule hurtigere end Atom'en.
    Forskellen er at E-350'en kommer med en GPU der er istand til at DXVA accelerere .h264 indhold, til det skal Atom'en bruge en ION platform (Kort sagt bundles sammen med en Nvidia GPU)