Ny computer

  • Hej alle,


    Jeg skal have ny PC. Det er ikke en udpræget gamermaskine, men den skal kunne køre spil, når jeg har lyst.


    • Skal kunne køre Diablo 3 uden problemer de næste 2-3år (går ikke ud fra det bliver det store problem)
    • Diverse 3d shooters i mindre omfang.
    • Jeg bruger handbreake en del, så en god CPU er et must til konvertering af video.
    • Lydløs - i det omfang det kan lade sig gøre
    • Hurtig opstartstider / load af spil programmer mv.
    • Alt mit lager ligger på en Synology 1511, så har ikke behov for den store lagerplads
    • Forholdsvis fremtidssikret, da det ikke længere er så vigtigt at opgradere konstant (skifter vel igen om ca. 3år)
    • Driftsikker og stabil.


    Jeg har selv kigget på følgende konfiguration fra Proshop. Er der nogen åbenlyse fejlvalg eller noget der kan gøres bedre til prisen i forhold til mine krav?


    Budget er ca. 16.000


    Intel Core i7 3930K (LGA2011)


    Intel Liquid Cooling RTS2011LC (LGA2011)
    Gigabyte GA-X79-UD3 (rev. 1.0)
    16GB DDR3 1866MHz (4x4)HyperX
    Inno3D Geforce GTX 670 (2 GB)
    Vertex 4 SSD - 256 GB
    SH-222AB DVD±RW Black
    Colossus Black
    Be Quiet! Dark Power PRO P9-850W 80Plus Gold (90-9...

  • X79 med en 6-kernet processor er helt sikkert den rigtige vej at gå når du bruger handbrake en del.


    Dit setup ser rigtigt fint ud, jeg tror ikke umiddelbart jeg ville ændre så meget.


    Jeg tror dog jeg ville overveje en Antec Kühler 920 istedet for Intels egen køler:
    http://www.edbpriser.dk/vandko…r-h2o-920-id-4942835.aspx
    De er begge produceret af Asetek.


    Iflg. Antec egen side skulle der være en bracket med der tillader montering på LGA2011:
    http://www.antec.com/product.php?id=704399&pid=144


    Den er formentligt med i pakken, men skulle den mangle bør du kunne kontakte Antec og få tilsendt én uden beregning.

  • Den larmer helt vildt. Find noget andet.
    Resten ser rigtig godt ud.
    Hvad med en god skærm til?

  • Den larmer helt vildt. Find noget andet.
    Resten ser rigtig godt ud.
    Hvad med en god skærm til?


    Har overvejet det.
    Jeg har en 25", som jeg pt. er glad for. Vil gerne op i 27" næste gang. Er der et godt bud?


  • Har overvejet det.
    Jeg har en 25", som jeg pt. er glad for. Vil gerne op i 27" næste gang. Er der et godt bud?
    En Dell U2711, rigtigt fin skærm men prisen er også derefter...


    En Dell U2711, rigtigt fin skærm men prisen er også derefter...

    Har lige hentet en hos Komplett.dk i dag, og jeg har store forventninger til den.
    De fleste 27" kører HD-opløsning (1920*1080), hvilket jeg syntes er for lidt til den størrelse. U2711 kører 2560*1440, som jeg før har prøvet på en iMac, og det er altså alle pengene værd.

  • Har lige hentet en hos Komplett.dk i dag, og jeg har store forventninger til den.
    De fleste 27" kører HD-opløsning (1920*1080), hvilket jeg syntes er for lidt til den størrelse. U2711 kører 2560*1440, som jeg før har prøvet på en iMac, og det er altså alle pengene værd.

    Jeg er helt enig. Faktisk synes jeg også at 1920*1080 er lige i underkanten til de 25 tommer jeg har nu.


    Kan være jeg skal overveje at opgradere til sådan en :)

  • Jeg er helt enig. Faktisk synes jeg også at 1920*1080 er lige i underkanten til de 25 tommer jeg har nu.


    Kan være jeg skal overveje at opgradere til sådan en :)

    Jeg har selv 2 x 27", en 1920x1080 120Hz skærm, og en 1900x1200 Dell Ultrasharp.


    Begge opløsninger er ganske enkelt for lidt, og efter selv at have prøvet det så tror jeg aldrig at jeg vil anbefale nogen at gå over 24" hvis skærmen kun kører 1920x1080.


    Desværre faldt jeg selv for at skulle have en 'gamer' 120Hz skærm, men som det ser ud i dag ville jeg langt hellere have haft en U2711.