Indlæg af Blitzher

    AsusAsus banditten


    Nvidia Bummelumen


    Dette er de sidste 2 muligheder jeg står med ;( Jeg har læst anmeldelsen, fra nedereste igennem TWEAK.DK


    Asus synes ikke at være testet endnu...


    Kom så med jeres mening... 200 kr mere.... Hvad siger I ???'


    Asus har kun 2 fan´s


    Nvidias har 3 fans og det mest fancye kølesystem

    Jeg har ikke den store forstand på at "booste" OC og alt det smarte i snakker om, så det nemmeste er for mig at invistere i noget, som egentlig bare virker..


    Derfor jeg valgte det grafik kort.

    Nu 15 timer efter jeg oprettede min tråd her inde, og jeg er bleven over vældet med gode og fantastiske forslag, råd og vejledning.


    jeg har været noget så posetivt overrasket, som nogen kunne være.


    Jeg startede ud med ikke at vide en skid, det gør jeg nu heller ikke endnu, men jeg har da fået udvidet min horisont en DEL!


    Nu er jeg så godt som sikkerr på hvorfor jeg sætter det ene sammen med det andet. og jeg vil give forklaringer efter hver eneste produkt.


    Mother Board
    Asus Deluxe
    Grunden til jeg vælger dette, er først og fremmest den posetive test tweak.dk gav af det, og at Sandy Bridge systemet er funktionelt her. prisen er 1600 kr ( en overkommelig pris, for alt hvad der følger med, OC programmer, controller og måler af tempratur ) ale hvad hjeretet begære.


    Processor
    Core I5 2500 prisleje 1567 kr
    Denne processor har fået fantastiske anmeldelser, kontra dets pris, jeg overvejede at tage den en klasse større, men efter nærmere læsning viser Benchmarch at denne processor viser at den slår den som koster 500 kr mere. så pengene er givet rigtig godt ud i denne sammenhæng. stadig socket 1155


    GFX


    Asus 6970 DCII 2858kr Dette grafik kort, skulle have fået rigtig gode anmeldelser, og har nogen optimale kølere, og skulle være rigtig godt sammen med asus Motherboard.


    Ram


    Kingston 8 GB ram, til at starte med havde jeg regnet med 12 GB ram, men efter at nogen så pænt sagde var der "OVERKILL" og det kunne jeg også læse mig frem til efter længere tid. jeg vælger da at tage 8 gb ram som i linket "Kingston" 789kr


    Harddisk link


    [URL=http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=samsung+f3&sp=all&pid=641124]Samsung F3 1TB
    Ændring efter sidste forslag. til Samsung f3, den er på 1 Tb, og jeg skal ikke bruge mere, den er hurtigere en seagate, som system disk. Så kan godt se en mulighed I den sidste her.
    439kr


    Drev
    Samsung Super-WriteMaster 171kr


    Kabinet
    NZXT Crafted Series HADES
    526kr jeg syntes det er et MØG fedt kabinet, der er rigtig mange dejlige detailjer, som jeg egentlig først fik øjnene op for, efter jeg læse Twaek.dk´s prøvelse og anmeldelse af det. Det er en Keeper :) 526


    Strømforsyning


    CoolerMaster Silent Pro M850pris 954kr
    Der har været snak om at jeg har valgt en lidt stor strømforsyning, men jeg har haft den oplevelse at der bliver skrevet en del, om nogen ikke så gode strømforsyninger, der bliver skrevet at de kan klare X antal wat, men i realiteten levere de ikke varen. Toms hardware skriver KUN posetivt om ovenstående Strømforsyning.


    Køler til CPU
    Der har været stor snak om man skulle tage Corsair, eller Noctua D14, jeg vidste ikke en skid om det, men efter længere tid, og flere læste forumer, så kunne jeg se at Nochtua KLART er supperen i denne sammenhæng. Den larmer mindre, den køler bedre, også under OC er den langt bedre end Corsair, så valget faldt på Noctua D14 602 kr


    Alt i Alt løber denne lækkerhedsbisken op i 9497kr


    Dette er dog ex. Win7 Home Edition, hvilket udgør 795kr


    Alt i Alt 10472 kr, også er den også fit to fight.


    Det var jo rimelig relevant det du har skrevet. For der er jo ingen grund til at bruge 500 kroner mere, hvis man til 1500 er lige så god, eller bedre ??
    Tak for inputs


    Er det ikke sådan at vandkøling er bedre end blæser ?? jeg ved ikke meget om det, så spørger jo bare en masse ?
    Kan den du har linket passe til socket 1155 ?

    Der er en bekendt der siger at HYPER Thread er en ret fantastisk ting, efter i.flg. Wikipi så kan ens computer yde 30 % mere.


    Så hvis man går op og køber CPU I stedet for den øverste, så tage den nederste.


    Core I7
    Den står i 2.041,00 kr


    sammenlignet med
    Core I5


    Er det værd at tage med i sine overvejelser ??


    Eftersom jeg alligvel går efte Sandy B?

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Renegger
    Hvis du tager en LGA1155 i stedet for 1366, så burde du spare beløbet hvad en rimelig SSD (Solid State Disk) koster.


    SSD: Det er en anden form for harddisk, der i stedet for at være baseret på magnetiske plader er baseret på flere flashhukmmelseschips sat sammen og styret af en controller.


    Det giver langt hurtigere læse/skrivehastigheder, men koster også 1500kr for en 120-130GB harddisk. Så det er bestemt ikke småting, men det er værd at overveje.


    Hold da op. Det var ret hurtigt at indse at det har jeg ikke brug for i mit nuværende budget.
    Tror jeg holder mig til den ældre model :)

    Halløjsa!!


    Hvad er egentlig det bedste at erhverve sig, når man nu skal have et nyt styresystem?


    Jeg har efter længere tids overvejelse besluttet mig for, at nu skal jeg ud og invistere i mit eget Windows. ( cd + key osv )


    Har haft bærbar de sidste mange år, hvori der allerede er installeret et styre system, har haft vista, win 7 de sidste par år.
    Må erkende at win 7 har givet mig mest glæde.


    Hvad skal man vælge ? pris


    Windows 7 Home edition 795,00kr
    Windows 7 Professionel 1,241,00kr
    Windows 7 Ultimate 1,267,00kr


    bare kom med alle jeres gode og dårlige pointers..


    Mvh


    Blitzher

    SSD ?? Der skal vi lige holde os til deres oprindelige navne ;)
    Jeg har på fornemmelsen at det er en harddisk, som hedder SDD ? er det korrekt opfattet ?
    Jeg har ikke rigtig nogen planer om at have flere harddiske ? Giver det en speciel ydeevne eller ligende, hvis man som main har en SDD eller er jeg helt ude på dybt vand nu ?? please forklar lidt nærmere ;)


    Der skrives at der er en del fejl på Asus MB som blev lanceret her i januar 2011, men at det er noget med nogle sata porte eller ligende.. Det er ikke noget jeg har meget forstand på. men eftersom fejlen gerne skulle være ændret i marts e/ april, så håber jeg da at de lige smider en updateret model på marked.



    Jeg bliver nød til at holde mig under et timelig bugdet skal lige siges.

    Mange tak for jeres hurtige svar.


    Det er ikke fordi jeg sidder med et specielt system. eller ligende.
    Jeg var bare nysgerrig, om hvad det omhandlede. og hvordan det egentlig fungerede.


    Derfor jeg spurgte.


    Jeg har lidt i tankerne at købe Asus Deluxe SB Bundkortet, og der er lavet en test her på tweak.dk hvor de skriver at der kommer OC programmer med til selve bundkortet, og det er muligt at gøre det hele fra windows.


    Det var bare i ren nysgerrighed.

    Kan man kort forklare hvordan man overclocker ?
    Eller gør man det på forskellige måder for hver eneste MB/CPU ?


    Jeg har ingen anelse om hvor man gør det inde, men har en ret god idé om at det er inde i BIOS´en man skal rode, for at sætte processeoren op, for at forøge dens ydeevne ?


    Nogen gode fif?


    Er der nogen foranstaltninger, man skal tage inden man begiver sig ind i dette nye univers.

    Lige for at lave en update angående alle jeres flittige informationer.


    SÅ har jeg valgt at tage jeres råd og vejledning til mig.


    så CPU´en vil sikkert blive.


    Processer


    og MB vil blive


    Motherboard Asus


    Jeg har taget det med rammen til eftertanke, om at det er "overkill" som der blev sagt, så de kommende ram bliver


    Ram Kingston


    Til dette vælger jeg at smide et vandkøler system på CPU´en, eftersom I siger at de godt kan blive lidt "lune"


    Vandkøler til cpu


    Prisen vil ca være den samme, da jeg spare 500 kr på den gamle cpu, og de gamle ram, men vandkøleren tager det ligesom ret hurtigt. eftesom den koster 700 kr. desværre. men fred være med det.
    Kom stadig med råd og jeres kommentare, de er mere end velkommen,


    Det r først i slutningen af næste måned jeg skal ud og invistere det her. Så der er tids nok til at komme med flere indputs og gode råd.


    Fremskridt indtil videre..


    Jeg skifter til Sandy Brigde systemet socket 1155


    Vælger at gå fra 12 gb ram til 8 gb ram, eftersom det var lige rigeligt.


    Jeg invistere i en vandkøler.


    Beholder, GFX kortet, som øverst i tråden, samme gælder strømforsyning, kabinet drev og HD

    Hold nu kæft det er fedt... Tusind tak


    Så jeg behøver ikke at tage den dyreste og den bedste, men bare en MB til 1600 deluxe noget fra asus,
    også en Core I5 til 1500 ? også grundet de er sammensat over Sandy brigde, så ville det sagtens kunne klare den ydelse jeg nu engang har brug for ?


    Hvis jeg ikke svare tilbage, på dit næste indlæg, så jeg hoppet i seng.


    Men håber bestemt at flere mennesker vil joine debatten imorgen.


    Det Sandy har jeg vist forstået, men det er jo helt nyt for mig.

    Rip-bummelum


    Hvis jeg nu køber et MB


    ASUS P8P67 Deluxe
    Bedste pris: 1.697,00 DKK


    CPU


    Core i7 I7-2600K 8 MB (Intel Boxed) (Varmeafleder)
    Bedste pris: 2.245,00 DKK


    De var begge socket 1155, og det er vel i bund og grund, det jeg skal kigge efter, for at få det Sandy uf af det ?
    Der går en lille måned, inden jeg bestiller selve copmuteren, men market ændre sig konstant, og somdu kan læse er jeg sat lidt af. så jeg henter alt den inspiriation jeg overhovedet kan.


    Er ovenstående korrekt opfattet ?
    Behøver jeg et CPU vandkøling system, nu jeg ikke OC´er noget ?

    Niks, jeg har aldrig gjordt sådanne ulovligheder ;)
    ja i gamle dage brændte den fra hinanden, hvis man ændrede for meget på skidtet. Men jeg sytnes det lyder spændende.


    sammenlignet med mit første MB og CPU, kan du så linke et "sæt" som har denne løsning, og giver samme perfermence eller højere til samme pris?


    Mange tak for din venlighed, i at melde dig in i debatten, det utrolig rart med nye synsunkter
    Jeg har læst lidt på Wikipidiea, meeeeeeeeeeen det jo Bill gate selv der skriver det lort, det fattede en Nord Jyde som jeg intet af.

    Lige en anden ting.


    Jeg forstår ikke helt det der Sandy Brigde halløj...
    Du må meget gerne uddybe det lidt nærmere, og der er også 4 MB på EDB priser ved navnet ASUS P8P67, Sweet Så har jeg 25 % chance for at købe det rigtige...


    Det er samtidig også ret relevant at det ikke stiger over 9500 kr eller ligende. ( så har man lidt at give på fra elastikken)

    Brand god besvarelse:) Det er jo dejligt, at du ligeledes bruger tiden på at give et ordentlig og respekteret svar tilbage.


    Jeg kan lige prøve at forklare lige.
    Du efterspørger en HD
    Seagate Barracuda Green ST2000DL003 2 TB


    Jeg bliver nød til at holde mig under et rimeligt beløb, jeg er ikke så detikeret at jeg rent ud sagt gider smide over 10 af de store efter en copmuter.
    Jeg har slet ikke kigget på dine forslag endnu, for syntes det var mere relevant at vise jeg har læst din besvarelse.


    Angående ram, så da jeg sad og kiggede omkring diverse, så var de 12 gb DDR3 ram der, for 200 kr mere end andre ram på 8 gb. og syntes at det er værd at smide pengene her ind ;) Men det kan godt være at det er for meget, men da "tilbudet" er 3x4, så hvorfor ikke tage det hele ? Er det forkert indstilling ? Det er det jo sikkert, siden du kom med din mening, jeg citere " HUUUUUUUUUUGE OVerkill" hehe :)


    ang. Asus.


    Jeg vælger MB og GFX kort Asus og CoreI/ Processer.


    Jeg har i de rigtig gamle dage haft en AMD atlon 500 mhz ( Tror jeg nok ) og intet specielt gfx kort, og det var noget værre lort, men mine bekendte havde der imod, asus i samtlige deres.


    Jeg har også den opfattelse af at det bedste man kan gøre er at samle så meget, som man selv vil have fra samme producent, eftersom 2 piger der kender hinanden, leger bedst på redtube, end 2, som aldrg har mødt hinanden før. Det jeg mener er at det "burde" fungere mest optimalt, hvis det er fra samme producent? Er det bare en gammel skrøne efterhånden ? Kan godt sige til mig selv, at der ligesom er kommet meget mere smarte ting og sawer på banen. Men hvis man vil have det meste optimale ud af ens PC, så ser jeg stadig ovenstående som en god løsning. kom med + og - for dette. jeg er åben


    Må simpelthen sige igen, det er så rart, at se som brand new user, af et nyt og ukendt forum, laver jeg en post, i håb om bare lidt respons, også kommer du med denne her flotte besvarelse.. tusind tak.


    Jeg laver ikke rigtig 3d haløj, det tætteste jeg kommer på 3d bummelum, er vist når jeg laver et cirkel diagram i 3d igennem Excel... :S Tæller den ?


    Som sagt kabinettet kan ikke diskuteres ;) Det er jeg også tosset glad ved. Jeg har haft rigtig dårlige erfaringer med at hele banditten bliver for varm, og jeg må ende med at åbne den ene side af mit kabinet og sætte en kæmpe blæser til at puste 24/7 bare for at man kunne afspille winamp dengang.


    Vandkøling ? er prislejet til at forhodle sig til ? Det kunne være rigtig fedt, men det er så "nyt" for mig, at det ikke er noget jeg bare lige siger, Hey Fedt vandkøling, den tager jeg...


    Igen Mange mange tak ( Kigger på de emner du har skrevet) Som ny bruger vil jeg lige tilføje at du bare kan linke evt nye ting, som du råder mig til at kigge på ;) hehe kækhed er en fantastisk ting :)

    Hej alle sammen :D


    jeg er relativ ny her inde, bruger oprettet samme dato, som denne tråd.
    Jeg syntes at reglsættet for dette site er genialt, og der bliver taget hånd om de tråde/bruger der bryder reglerne. Det må jeg sige at er en rigtig posetiv ting.


    Nå men for at komme til sagen, så står jeg i den situation at jeg har fået GO! fra de højere magter, i denne samenhæng min bedre halvdel, for at bygge mig en stadionær computer. Jeg har haft laptop i de sidste par år. Først en HP Pav Entertainment et eller andet, god nok, indtil den blev varm, og nu efter 2 år, elendig, men ar ladet mig fortælle at dette er en normalittet for bærbar/laptop´s. Nu fik jeg så for ½ år siden købt en MSI gt740, den virker som sådan efter hensigten, jeg er bestemt glad ved at spille computer, men syntes at min nuværende spille computer begynder hakke og slide efter ½ time til 1 times brug i diverse spil Dragon Age etc. Hvis jeg så logger ind og ud af hele spillet, fungere det optimalt, men tidsrummet til laggen er dog forkortet en del, hvis I har nogen geniale forslag med dette, kom da hjertens gerne frem ( jeg har sådan en cooler pad udner min bærbar allerede) en logitech et eller andet.
    Min hensigt er så at bygge mig en computer som er holdbar i en længere årrække, hvis jeg skyder på 2 år til at starte med, før jeg skal smide nye "ting og sager" ind i den.
    Jeg forventer at spille D3 til efteråret, DragonAge2 og lignede spil, i dette område.


    Nu til indholdet, så slipper I jer for at læse ovenstående


    GFX Kort


    Asus Eah6970/2DI2s/2GD2(2 GB)
    2,600kr


    MotherBoard


    Asus Rampage III Gene Republic of Gamers
    1,600kr


    Ram


    Kingston ValueRam 3x 4 gb DDR3
    979kr


    CPU


    Core i7 I7-950 8 MB(Intel boxed) ( Varmeafleder)
    2,031kr


    Drev


    Samsung Super Writer SH s223c
    171kr


    Strømforsygning


    CoolerMaster SilentPro m850
    948kr


    Kabinet
    NZXT Crafted Series HADES
    526kr


    Alle ovenstående objekter kan findes på EDB priser, hvilket er den jeg bruger til sådanne shopping tendenser. Ved at copy paste får I den rette vare frem,


    jeg er godt klar over at indledningen var lidt lang, men hvis jeg havde meget forstand på dette område, ville jeg hellere rådføre en som gjorde noget ud af det, og lagde de oplysninger på bordet, som han nu havde.


    Jeg forventer ikke at I skal lave diverse sammenligner, men hvis der sidder en der ude, og tænker, Hva faaaaen.. Hvorfor køber "Skinken"( Det så mig ;O ) det GFX kort, når han nu kan få det her, til mindre penge, og det er bedre rated eller ligende. Jeg tager imod alt kritik og rettelser, eller overvejelser hvis man kan kalde det, dét, med et smil.


    Kabinettet kan dog ikke diskuteres, eftersom det er "min bedre" halvdel der har sagt god for det, da hun skal se på det. og hun mener at det var ok, jeg gav hende 2 muligheder, HADES og et aller andet helt sindsyg, kan desævrre ikke lige huske navnet, desværre. Hun har en idé om at det er et stille og roligt sort kabinet, selvom der er vist billeder fra div sider.


    Men alle, som har profiler her inde, er mere end velkommen. Jeg har allieret mig med en god ven, som har en del forståelse inde for dette emne, men vi kan jo alle lære noget.


    Mvh


    Blitzher :D