Indlæg af bowling25

    Er du sikker på at du har nok strøm til det? kan måske være det
    Noxons løsning kan godt virke da kondensatorer virker lidt ligesom et batteri men der vil stadig være lidt brumspænding men om man kan mærke det, det ved jeg ikke.

    Måske ville din CPU være en flaskehals, jeg har en E8500 3,16Ghz @ 3,33 Ghz
    og i BFBC2 og GTA IV kan jeg se at udnyttelse af min cpu(%) stiger op til de 96-100% så derfor opgraderer jeg når jeg har penge.
    Siden du siger at du har overclocket din til 4Ghz så tror jeg ikke det vil være det vilde problem.
    Hvis du skal køre spil som F.eks. WoW så er det fint nok.
    Hvis det er nogle meget grafik og CPU krævende spil så ville jeg nok tænke på at opgradere inden ret længe. Hvis du har det ligesom mig som der hader lag, så ville jeg sige at et nyt mobo sammen med grafikkort og ram lige er sagen ;)

    Som renegger siger sal vi bruge dine specs dvs.
    CPU
    Ram
    Strømforsyning(PSU)


    men jeg går ud fra du har en 650W+ PSU
    og siden 9600GT ikke er så dyr mere så kan man kan smide penge efter en mere sammen med en SLI Bridge men personligt selv så ville jeg opgradere til GTX400 serien eller GTX 580

    grafik mæssigt er begge dele intet problem, jeg kører med 9600GT 1GB version GFX ligenu og den har ikke givet mig problemer endnu, der eneste der er en bottleneck er min CPU, men som Ebo siger så er det svært at skrue på en AMD maskine, så jeg ville tage Intel

    Hey tweakers, skal man bruge både 8 Pin og 6 Pin strøm stikkene på GTX 580.
    Min PSU har kun en 6+2 pin strøm stik, men jeg ved ikke om 4 pin stikket som man sætter i motherboardet kan bruges, eller om man kan få en molex til 6pin adapter, og så sidste spørgsmål, jeg har læst gtx 580 skal bruge 40+ amps, men min strømforsyning leverer kun 20 amp på hver 12v rail, Jeg har 4x 12v rails med 20 amps, så jeg er usikker på om den kan køre det


    - Bowling25

    jeg er godt klar over at det kræver et fucking sindssygt gfx, derfor er det også jeg køber 3d vision sammen emd en 120hz skærm her til april, da jeg til januar eller februar opgraderer min computer til :


    Core I7 950 3.06 Ghz @ 3,6Ghz
    DDR 3 Ram
    Asus P6T Deluxe V2
    GTX 580(Den har release idag ellers meget snart)


    så jeg tror skam nok 580'eren sagtens kan klare det

    Hey tweakers, jeg ville lige høre om der er nogle af jer der har Nvidia 3D Vision, fordi jeg overvejer at købe det her efter jul når jeg har fået en 120 Hz Computer skærm(Bare rolig den er Nvidia 3D Vision ready), men altså er det 3D vision nice eller er det bare en omgang fusk?

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Maverick


    Hjernedødt råd du kommer med. En CPU til 7K for at game lidt WoW.... Og dual channel RAM til et tripple channel bundkort??


    Maverick.
    Måske er det hjernedødt men han sagde jo at penge ikke var noget problem, og jeg tænkte at hans computer sikkert skulle holde i en halv krig, så derfor er det det sindssyge setup jeg linkede

    Det mener jeg ikke nej, du kan altid købe/downloade Win 7 men kortet kan også køre med vista da win7 og vista er stort set det samme, (Vista er bare langsommere) win 7 er bare en blanding af XP(Hurtighed) og Vista(Design)

    GFX er bare et/en betegnelse mange af os bruger til at sige GPU(Graphics Processing Unit) eller i normal tale Et grafik kort. Jeg ville nok hellere lede dig mod Nvidia istedet for ATI grafik kort, da nvidia har deres PhysX hvilket ATI ikke har.


    Så et GTX 460 kunne rigeligt svare sig til dig : http://www.bj-trading.dk/newsh…=palit&vare=491863&f=edbp


    Ang. det du siger med din CPU og RAM og ((bundkort)) : hvis de skal opgraderes til det bedste af det bedste så ville jeg sige du skulle rykke op til Core I7 Extreme sammen med DDR3 ram(Bemærk det er kun socket 1366 der understøtter I7 extreme, samme gør sig gældende for DDR3 RAM) men hvis det er det bedste du skal have så kommer du nok til at skulle af med omkring 12000 kr(CPU : 8000, Ram(8gb): 2000kr, Bundkort: 2000kr) og sammen med et nyt GFX 13000kr


    Links til de ting du kunne købe


    CPU: http://www.midt-data.dk/hardwa…r---3-33-GHz---12MB-.html
    Bundkort: http://www.fcomputer.dk/Mainboard/ASUS_P6T_SE_X-58_S-1366
    RAM: http://www.midt-data.dk/hardwa…DR3-PC3-12800-DC-kit.html
    GFX: http://www.bj-trading.dk/newsh…=palit&vare=491863&f=edbp

    Foxx: Jeg kan låse PCI-E til 100Mhz men jeg har ikke mulighed for PCI Freq, jeg har minimale muligheder til overclocking jeg har disse : CPU Ratio(0.6->9.5), DRAM(667, 800, 1333 Mhz) CPU Freq(150->500), og så PCI-E (90->150).
    Jeg har ikke mulighed for at stille på voltene over CPU'en eller ram eller noget som helst


    - Bowling25

    Hey tweak jeg har nu gået og døjet med at jeg ikke kunne overclocke min spand ret meget.


    Mit setup er følgende


    Bundkort : Asus P5KPL-VM
    CPU : C2D E8500 Stepping A 3,16Ghz
    GFX: Gef. 9600GT 1GB
    RAM: Kingston 2x2 Gb moduler(Ved ikke dens frekvens)



    Jeg har præsteret at få rykket min CPU op på 4052 Mhz Hvilket svarer til rundt regnet 0.9 Ghz hvilket jeg syntes er meget godt gået, men problemet er at i det sekund min CPU går over 3.4 Ghz så slår mit netkort fra og siger at den ikke kunne identificere mit netværk(Det er en LAN forbindelse ikke Wireless) så der er det så jeg mangler lidt hjælp til at løse dette, nu har jeg ikke selv bygget min computer så jeg har ikke selv valgt mit bundkort, men jeg har så læst mange steder at det er det mest lorte bundkort at overclocke med, men jeg ville nu gerne se om i eller om der var nogle der kunne hjælpe mig med at få mit overclock igennem hvor jeg også har internet.


    - Bowling25


    Jeg kører ikke over 1920*1200 opløsning, kører 1680*1050. Nvidias GTX 500 series vil de ikke sluge mere strøm ?, og ang. GTX 480 så varme bliver de da heller ikke 68 grader under load(af hvad jeg har fundet ud af) mit 9600GT kører oppe på de 55-60 grader når den bliver presset.
    Min strømforsyning kunne godt gøres bedre men som du selv siger så gik jeg nok efter de 750 watt, og tænkt "Fed jeg kan spare penge" det er også rigtigt, så det kan godt være jeg køber en corsair eller noget andet istedet for, da jeg nu vil have min computer til at være en high end gaming computer, så det kan komme op til overvejelse om jeg skal vente lidt med at købe grafik kort og sådan.
    Er der muligvis nogle alternativer du/i kan anbefale fra ATI i 2-3000kr klassen da den skal bruges til kommende, fremtidige og nuværende high end spil såsom GTA IV, BFBC2, Crysis og mange andre af de rigtig grafik krævende spil, jeg har ikke voldet mig ud i ATI da jeg ikke har nogen form for forstand på dem.

    Tjaa jeg havde planlagt at få gtx 480 siden at GTX 500 serien nok vil kræve en del mere Watt, og har heller ikke planlagt SLI, men bare at cpuen og grafik kortet kan køre sammen og med en lille mulighed for overclocking, altså bare de kan køre uden at jeg har pillet ved dem så er det fint, men kunne være fed at sparke lidt til dem =).

    Hey Tweak, jeg er rimelig usikker på om mit kommende hardware vil kunne køre uden problemer, jeg har opgraderet min PSU fra en 550W til min nuværende 750W fordi at jeg om 1 måned eller 2 skal have købt følgende:


    GTX 480
    Core I7 950 3.06GHZ
    Asus P6T SE Mobo


    Men spørgsmålet er om der er nok watt til både CPU'en og grafikkortet og at der også bagefter er lidt watt tilbage til overclocking af cpu'en


    - Bowling