Usikker på mit kommende hardware

  • Hey Tweak, jeg er rimelig usikker på om mit kommende hardware vil kunne køre uden problemer, jeg har opgraderet min PSU fra en 550W til min nuværende 750W fordi at jeg om 1 måned eller 2 skal have købt følgende:


    GTX 480
    Core I7 950 3.06GHZ
    Asus P6T SE Mobo


    Men spørgsmålet er om der er nok watt til både CPU'en og grafikkortet og at der også bagefter er lidt watt tilbage til overclocking af cpu'en


    - Bowling

  • Det er jeg ret overbevist om, at der er nok kraft til, hvis det altså er en ordenlig PSU, du har valgt.


    Hvis du først køber om en måned eller to, så skulle du måske kigge på Nvidias GTX5xx eller AMDs HD69xx, da disse nok er kommet ud på det tidspunkt.


    Det GTX480 er et forslugent varmelegeme, så jeg ville i hvert fald gå en anden vej.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Jeg har fået fat i en Energon 750W PSU, hvis du vil se den så find den på http://www.fcomputer.dk da det var derinde jeg købte den. Angående GTX 5xx vidste jeg så ikke fandtes eller var blevet annonceret så det var et muligt køb, ATI er ikke lige min smag har ikke kunnet lide dem så jeg holder mig til nvidia

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af bowling25
    Jeg har fået fat i en Energon 750W PSU, hvis du vil se den så find den på http://www.fcomputer.dk da det var derinde jeg købte den. Angående GTX 5xx vidste jeg så ikke fandtes eller var blevet annonceret så det var et muligt køb, ATI er ikke lige min smag har ikke kunnet lide dem så jeg holder mig til nvidia


    Nvidias GTX 5xx serie er ikke blevet annonceret officielt endnu, så vidt jeg ved skal vi først ind i 2011 før den kommer(kilde).


    Med hensyn til om PSUen er god nok, så vil den sandsynligvis kunne køre den CPU og det grafikkort du har skrevet.


    Men.... Energon er ikke specielt anerkendt for at levere gode strømforsyninger, så personligt ville jeg ikke regne med at den ville kunne klare f.eks. et SLI setup eller OC stabilt.


    Det er muligt at det vil virke fint naturligvis, men hvis du får problemer, er det et sted at fejlsøge sidenhen.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Tjaa jeg havde planlagt at få gtx 480 siden at GTX 500 serien nok vil kræve en del mere Watt, og har heller ikke planlagt SLI, men bare at cpuen og grafik kortet kan køre sammen og med en lille mulighed for overclocking, altså bare de kan køre uden at jeg har pillet ved dem så er det fint, men kunne være fed at sparke lidt til dem =).

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af bowling25
    Tjaa jeg havde planlagt at få gtx 480 siden at GTX 500 serien nok vil kræve en del mere Watt, og har heller ikke planlagt SLI, men bare at cpuen og grafik kortet kan køre sammen og med en lille mulighed for overclocking, altså bare de kan køre uden at jeg har pillet ved dem så er det fint, men kunne være fed at sparke lidt til dem =).


    Du skal nok regne med, at deres nye GTX 500 serie, både er køligere og udnytter den strøm som er til rådighed meget bedre end GTX 480, som du har planlagt at købe.


    Meste af deres 400 serie er i mine øjne en ommer, både 480/470/465, som alle lider af utrolig høj varme, sluger strøm nok til at drive en mindre provinsby, samt de larmer en god del,selv ved almindelig brug.
    Eneste medlem af deres Fermi serie, som bare er kommet i nærheden af at være en succes er deres 460 grundet den har en modificeret chip, nemlig GF104 og ikke GF100, som de 3 andre bygger på.
    Den kører nemlig køligere, mere lydløs og udnytter strømmen en god del bedre hvilket i sidste ende gør, at du vil få et kort som kører langt bedre pr watt end du vil få med GTX480.


    Men selvfølgelig det er dine penge, vil du direkte smide dem i lokummet, så værsgo. Jeg tror du vil blive skuffet, ikke så meget over selve ydelsen, da kortet sagtens kan køre alle nuværende spil i opløsninger op over 1920x1200 med alt slået til og med fine FPS.
    Men at smide så relativt mange penge efter et kort, som ikke kan levere mere, og æder så meget strøm og udvikler så meget varme, at du kan fyre et mellemstort hus op og lyder som om at din nabo er en lufthavn, når det kommer under pres......den vej havde jeg ikke gået ned af, der er andre alternativer som er langt bedre, både når man kigger på strømforbrug,varmeudvikling og ikke mindst pris/ydelses forhold.


    GTX 460 er Nvidias bedste alternativ til ATI for øjeblikket, det kort yder/er som GF100 burde have været fra en start af.
    Der får du en fornuftig ydelse i alle nuværende spil i opløsninger op til 1920x1200 og jeg tillader mig at tvivle på at du spiller i en opløsning, som er højere og tilmed til en langt mindre pris. Jeg ville til en hver tid hellere smide sådan 2 i et SLI setup fremfor et enkelt GTX 480 hvis du endelig ikke kan få FPS nok.


    Dit valg af PSU er heller ikke det bedste til et højpotent system, men det vil du finde ud af efter ikke så lang tid, da du så skal ud og investere i en ny, den kan simpelthen ikke følge med og er slet ikke gearet til at skulle levere stabil strøm til et højtydende system, sådan er det bare, desværre.


    Energon, er noget af det arrigste skidt, man kan smide penge efter hvis den skal sidde i andet end en kontormaskine, men nu har du jo gjort det.
    Energon er et low end mærke, lavet af low end komponenter og slet ikke stabil nok på sin 12 volts linie til at kunne drive et højtydende system når det kommer under pres.


    Du er garanteret faldet for at du kunne få en 750 watt PSU til en fornuftig penge uden at sætte dig ind i hvad du egentlig havde tænkt dig at den skulle kunne drive, det er ikke for at bashe dig overhovedet, men det sker rigtig tit for mange.
    Der er en rigtig god grund til at Energon ikke har en eneste PSU på programmet, som er certificeret jfr. hvor god en PSU er til at udnytte den strøm, som er til rådighed. Det kan du læse meget mere om PSU'ers certificering her


    http://www.plugloadsolutions.com/80PlusPowerSupplies.aspx


    Findes fabrikanten ikke her, så skal jeg ikke smide penge efter en ny PSU, da jegselv er faldet i samme tønde som du har gjort hvilket resulterede i at PSU stod af og tog hele systemet med sig i faldet, så jeg endte op med at skulle have en maskine bare for lige at ville spare de par håndører, som er forskellen mellem et low end produkt som Energon og et af kvalitet.


    En anden side, som er rigtig god at læse når der er PSU, som det kommer an på er


    http://www.jonnyguru.com/


    Det er nok den side på nettet hvor en PSU bliver analyseret allerbedst hvilket vil sige helt ned i de allermindste detaljer. der kan du lære meget.
    Du skal huske på at PSU er den komponent, som skal drive resten af dit system, så den skal være stabil hele tiden, ellers ender du op med en ustabil maskine og tilsidst med hyppige nedbrud. Det er ikke det rigtige sted at spare penge, tværtimod.


    Det her er mine tanker om hvad du har tænkt dig at gøre, så kan du lytte eller lade være, det del er helt op til dig.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Energon psuér "sutter" desværre, man kan roglit trækket et par hundrede watt fra og så er de ikke rigtig stabilet.
    Hvis man bruger så mange penge på resten af sin hardware så køb en ordentlig psu.
    En corsair er fin på de der 750watt jeg kan anbefale T&T cables management da jeg selv har sådan en.
    :)

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate


  • Jeg kører ikke over 1920*1200 opløsning, kører 1680*1050. Nvidias GTX 500 series vil de ikke sluge mere strøm ?, og ang. GTX 480 så varme bliver de da heller ikke 68 grader under load(af hvad jeg har fundet ud af) mit 9600GT kører oppe på de 55-60 grader når den bliver presset.
    Min strømforsyning kunne godt gøres bedre men som du selv siger så gik jeg nok efter de 750 watt, og tænkt "Fed jeg kan spare penge" det er også rigtigt, så det kan godt være jeg køber en corsair eller noget andet istedet for, da jeg nu vil have min computer til at være en high end gaming computer, så det kan komme op til overvejelse om jeg skal vente lidt med at købe grafik kort og sådan.
    Er der muligvis nogle alternativer du/i kan anbefale fra ATI i 2-3000kr klassen da den skal bruges til kommende, fremtidige og nuværende high end spil såsom GTA IV, BFBC2, Crysis og mange andre af de rigtig grafik krævende spil, jeg har ikke voldet mig ud i ATI da jeg ikke har nogen form for forstand på dem.