Indlæg af AffenKatzen

    Jeg synes det ser ganske fornuftigt ud, det er i hvert fald alt sammen kvalitets dele, det ville dog være lidt lettere at kommentere på hvis du havde sat links ind til de enkelte dele.


    Alt i alt ser det dog fint ud og jeg kan ikke umiddelbart spotte nogle åbenlyse fejl i det setup.

    Bundkort: ASUS P8Z68-V PRO - 1.349 kr.
    CPU: i5-2500k - 1.399 kr.
    RAM: 2 x 4GB G.Skill RipjawsX 1600MHz CL9 - 559 kr.
    Køler: Noctua NH-D14 - 549 kr.


    Uden porto = 3.856 kr.


    Hvis det absolut skal være Kingston ram så kan du skifte til disse (2 x 4GB Kingston HyperX 1600MHz Cl9 - 649 kr.), fordelen ved det ville jo så være at du kunne samle alle køb et sted.


    Med Kingston rammene vil det så løbe op i henholdsvis 3.985 eller 4.015 alt efter om du kan hente det i et af deres pickup-points eller om det skal sendes med posten.

    Sådan som jeg læser det har du allerede GFX og HD, hvis det er rigtigt så kunne dette være et muligt setup


    Bundkort: ASUS P8Z68-V - 1.219 kr.
    CPU: i5-2500k - 1.369 kr.
    RAM: 2 x 4 GB G.Skill 1333MHz CL9 - 554,5 kr.
    PSU: Corsair TX650 v2 - 637 kr.
    Kabinet: Fractal Design Define R3 - 658 kr.
    CPU køler: Scythe Ninja 3 SCNJ-3000 - 344 kr.


    Samlet: 4.781,5 kr.


    Jeg ville så opgradere til en 2600k når du nu rent faktisk skal render en del sådan som jeg har forstået det, så med en 2600k i stedet løber det op i 5.411,5 kr.


    Z68 bundkortene understøtter både overclocking og udnyttelse og onboard gfx, så det bedste fra både p67 og h67.


    Med hensyn til køler skulle denne være rigtig god til prisen og den giver dig rig mulighed for enten at sænke hastigheden manuelt på den med den medfølgende fancontroller eller via pwm, så larm burde ikke være noget problem der.


    Hvis du så senere hen finder nogle ekstra penge ville jeg også kraftigt overveje at investere i en SSD på 60GB eller mere til Windows (eller hvad du nu end bruger) og de mest brugte programmer.


    Jo det er det kort jeg taler om.

    Jeg ville skifte til disse Mushkin ram i stedet siden de har bedre specs til samme pris.


    Udover det synes jeg det ser ganske fint ud, personligt ville jeg foretrække MSI's twin frozr i stedet, men det er en bagatel og du kunne også overveje at skifte til et z68 board i stedet.

    Du har 4 ram slots på dit bundkort og alle 4 kan bruges selvom du kører med en Noctua, så hvis du fx vælger stænger af 4GB hver kan du komme op på 16GB i alt.

    Hvis det skal være 4GB så disse fra G.Skill og hvis det skal være 8GB må det være dem her fra Mushkin.
    Begge passer under NH-D14.


    Når det kommer til bundkort handler det mere om hvilke features du har brug for siden bundkortet ikke længere er ligeså vigtigt når det kommer til overclocking. Noget af det bedste må nok være dette fra Gigabyte, men det er helt ærligt max overkill hvis du ikke har tænkt dig at kører med 3 gfx kort.
    Et noget billigere alternativ kunne være dette fra Asus der vil fungere lige så godt, så længe du ikke har planer om at køre med mere end 2 kort.


    Og når du nu alligevel er igang ville jeg skifte den Intel SSD til denne fra OCZ i stedet.

    Disse ram fra G.skill har identiske specs med dem fra Corsair til den samme pris og når du først har dem så er problemet løst, så ved ikke lige hvor stort problem det virkelig er.


    Men det er jo din computer, så hvis du ikke vil have den køler af den ene eller den anden grund så tag du bare den du valgte til at starte med, jeg har bare svært ved at se belægget for at vælge en anden køler når du alligevel er oppe i det prisleje.

    Hvad er jeres problemer med det Fractal kabinet?
    Jeg spørger fordi alle de andmeldeser jeg har set har været positive og det er også første gang at jeg har set det kritiseret her så undrer mig lidt.

    Jeg ville også skifte til NH-D14 i stedet, men hvis du gør dette vil du få problemer med dit valg af ram (tror egentlig også at den nuværende cpu køler ville komme i problemer) så du kunne skifte til fx dem her som har samme specs som dem du linkede.


    Din PSU kan du også ligeså godt skifte til den nye version, hvor du ovenikøbet sparer lidt på det.


    Hvad angår din CPU så med mindre du skal render en del ville jeg bare gå ned til en 2500k i stedet og spare lidt der.


    Til sidst vil jeg så også foreslår at skifte til ASUS EAH6970 DCII når det kun har en merpris på knapt 60 kroner.

    Den øverste HDD bay kan fjernes helt hvilket giver plads til selv de allerstørste kort som fx 6990, men uden at fjerne den øverste HDD bay er der stadig lige præcis plads til gtx580 som du kan se her og NH-D14 burde heller ikke være et problem med kabinettet, men husk også og tjekke om dine ram passer i højden med NH-D14 hvilket du kan gøre her.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Simon Bay


    Hvorfor ikke bare OC hans nuværende, alt for lamt at bruge så mange penge på sådan en gammel CPU.


    Nu hvor du kan få en i7-2600k til 2100kr


    Fordi hvis vi taler om ren rendering power ville de to ekstra kerne 970 har over 920-960 give en mærkbar forskel, også kraftigere end en 2600k, men igen hvis det bare er til gaming etc kan det ikke betale sig at skifte.