Hjælp til hardware køb.

  • Hej Tweak dette er min første tråd her og håber i kan hjælpe mig :D


    Men første nogle regler/rules……håber dette kan sikre min tråd mon uønskede post. Jeg ahr desværre dårlig erfaring med siden hol.dk hvor det gik over gevind. Hold dig/jer venligst til topic.


    Jeg skal kun have helt nye RAM, CPU og Motherboard og intet andet. Jeg er tilfreds med alt andet hardware jeg har og dette skal ikke skiftes.


    Lidt info om min eksistrende hardware som skal skiftes:


    MB: Asus P5Q-EM
    RAM: Kingston DDR2 800MHz 8G fordelt på 4x2 GB.
    CPU: Intel 8500 3,16 GHz


    Anden info:
    Budget: 4000kr.
    Nuværenden PSU: Cooler master silent pro 600Watt.
    Mit GXF er et ATI 5850HD 1GB Ram (Skal ikke udskiftes) er kun nævnt hvis folk tænker på strømforbruget.
    Har også de harddiske jeg skal bruge så ingen SSD.


    Håber i kan hjælpe mig og ser frem til mange gode år her på forum :)

  • En i5 2500k CPU er aldeles fremragende, og du kan kun mærke at du har en 2600k hvis du eksporterer video, og lignende opgaver der er meget CPU afhængige.
    Jeg vil anbefale et af de nye ASUS bundkort dertil. Jeg er i hvert fald RIGTIG glad for mig (du kan se hvilket i signaturen). Den nye EFI bios er virkelig lækker. (Husk et bundkort med P67 chipset, hvis du vil overclocke.)
    Af ram, der kan du jo se hvad du har tilbage af penge, og finde dig et godt dual channel kit på 4-6 gb og1600mhz eller derover. Så burde du være godt kørende! :)


    Velkommen til iøvrigt :cheers:

  • Ønsker du en monster køler sat på, så skal du have andre ram end de vengance fra Corsair, grundet de har høje finner, som vil kollidere med køleren. G.Skills ripjaw fås til samme penge, samme timmings bare med en mindre køleprofil, så de kan være der for en stor køler.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Bundkort: ASUS P8Z68-V PRO - 1.349 kr.
    CPU: i5-2500k - 1.399 kr.
    RAM: 2 x 4GB G.Skill RipjawsX 1600MHz CL9 - 559 kr.
    Køler: Noctua NH-D14 - 549 kr.


    Uden porto = 3.856 kr.


    Hvis det absolut skal være Kingston ram så kan du skifte til disse (2 x 4GB Kingston HyperX 1600MHz Cl9 - 649 kr.), fordelen ved det ville jo så være at du kunne samle alle køb et sted.


    Med Kingston rammene vil det så løbe op i henholdsvis 3.985 eller 4.015 alt efter om du kan hente det i et af deres pickup-points eller om det skal sendes med posten.