ny CPU i7

  • Hey


    jeg overvejer at skifte CPUen ud i min spand.


    men vil lige hQre jer fQrst hvad der er det bedste alternativ :)


    jeg har en I7 920 1366 D0 i nu som er ozed til 4,14 ghz.


    er der nogle gode alternativer som yder meget bedre uden de koster 4-5k

    Intel I7 3930K
    Asus Rampage IV extreme
    Gainward GTX 680 Phantom x2
    Samsung 840 PRO 256 Gb SSD
    Corsair Dominator 1866 Mhz 32 gb.
    Corsair HX1050 PSU

  • Meget bedre... nej.


    Du kunne skifte mobo og cpu ud med en sandybridge kombination, men det er ikke pengene værd efter min mening i forhold til hvad du har.


    Jeg syntes du bør vente i hvert fald indtil Intels Ivy Bridge udkommer (2012), som erstatter x58/socket 1366 platformen.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.


  • Nej det er der ikke, en 920 clocket til 4,14 er jo lige så godt som en 950 clocket til det samme, vil mene du skal helt op i 980X før det kan "betale sig", og det er kun i bench at det kan mærkes den store forskel, i spil tror jeg det er lidt ligegyldigt. Vil som RTM også anbefale dig at vente til der kommer noget nyt.

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

    Rettet en gang, sidst af dasjap ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af AffenKatzen
    Hvis du skal render kunne du opgradere til en i7-970, men hvis det bare er til gaming giver det ikke mening at skifte.


    Hvorfor ikke bare OC hans nuværende, alt for lamt at bruge så mange penge på sådan en gammel CPU.


    Nu hvor du kan få en i7-2600k til 2100kr

    ASUS PRO-GAMING Z170 - Intel i7-6700K - GeForce GTX970 - Crucial 16GB DDR4 2400Mhz - Samsung 850EVO 500GB

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Simon Bay


    Hvorfor ikke bare OC hans nuværende, alt for lamt at bruge så mange penge på sådan en gammel CPU.


    Nu hvor du kan få en i7-2600k til 2100kr


    Fordi hvis vi taler om ren rendering power ville de to ekstra kerne 970 har over 920-960 give en mærkbar forskel, også kraftigere end en 2600k, men igen hvis det bare er til gaming etc kan det ikke betale sig at skifte.

  • Så lang tid der ikke er blevet sagt rendering af Eth0 så går de fleste af os nok ud fra at den skal bruges til gaming.
    Holder med RTM her,
    dog nu når der kommer flere informationer om Ivy Bridge, så kan det være man kan planlægge sine køb så man kan få et godt bundkort til både Sandy og Ivy og så "nøjes" med en 2500K eller 2600K nu og så skifte til en Ivy K series cpu næste år, det vil dog nok betyde at man ikke får et bundkort med pci-e 3.0 da det sikkert først kommer omkring Ivy Bridge.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Cyclups
    Så lang tid der ikke er blevet sagt rendering af Eth0 så går de fleste af os nok ud fra at den skal bruges til gaming.
    Holder med RTM her,
    dog nu når der kommer flere informationer om Ivy Bridge, så kan det være man kan planlægge sine køb så man kan få et godt bundkort til både Sandy og Ivy og så "nøjes" med en 2500K eller 2600K nu og så skifte til en Ivy K series cpu næste år, det vil dog nok betyde at man ikke får et bundkort med pci-e 3.0 da det sikkert først kommer omkring Ivy Bridge.



    det er til ren gaming :)


    men så beholder jeg den sku bare :D

    Intel I7 3930K
    Asus Rampage IV extreme
    Gainward GTX 680 Phantom x2
    Samsung 840 PRO 256 Gb SSD
    Corsair Dominator 1866 Mhz 32 gb.
    Corsair HX1050 PSU