Indlæg af AffenKatzen

    Hey jeg er interesseret i at købe et par kvalitets høretelefoner så hvis der er nogen der ligger inde med et af følgende par må de meget gerne skrive.


    Sennheiser HD-650 eller Grado SR 325i.


    Jeg kunne måske også godt være interesseret i et af disse par hvis det skulle være:


    AKG K701
    Beyerdynamic DT 990
    DENON AH-D2000.


    Hvad angår headphone amp er jeg noget mere åben over for hvad folk kunne ligge inde med, dog forventer jeg ikke at betale mere end 2000, så det ville nok være spild af tid for os begge hvis du linker en amp til en nypris på 12k..

    Hey jeg er på udkig efter en ny skærm på 23" eller derover til max 2500 kr som hovedsageligt vil blive brugt til gaming samt at se hd film på, dog er gaming #1 prioriteten da jeg også bare kan slutte mit tv til computeren og ekstra ting som fx webcam, mic, højtalere etc er til ingen nytte for mig så om ikke andet er jeg hellere fri for at de føljer med da det forhåbentligt bringer prisen lidt ned.


    Jeg har kigget noget på LED da de virker som om at de laver mere naturlige billeder end standard skærmene, baseret blandt andet ud fra http://www.youtube.com/watch?v=vQHcpF7wY8c , og hvis det skal være LED virker det som om at dette er mulighederen hvis man kigger på edbpriser.


    Acer V243HLbmd - 1.629 kr.
    BenQ G2420HDBL - 1.688 kr.
    LG E2350V-PN - 1.695 kr.
    Samsung SyncMaster XL2370 - 1.947 kr.
    Acer S243HLbmii - 2.027 kr.
    LG W2486L-PF - 2.323 kr.
    Samsung SyncMaster PX2370 - 2.465 kr.


    Alternativt hvis LED ikke gør nogen forskel er der disse valgmuligheder


    Philips 244E1SB - 1.677 kr.
    LG W2442PA-BF - 1.741 kr.
    ViewSonic VX2433WM - 1.945 kr.
    Dell™ SP2309W - 1.989 kr.
    ASUS VW266H - 2.325 kr.
    Acer H233HAbmid - 2.401 kr.


    Det virker bare nærmest umuligt at finde ordentlige reviews af skærmene, eneste jeg har haft held med er dette review af Samsung SyncMaster XL2370 hvor den scorer højt, og da PX2370 vidst skulle være en nyere udgave af den samme skærm er den vel også god, men er der ellers nogen der har noget at komme med hensyn til fx LED vs normal LCD eller nogle af de skærme jeg har linket her?


    På forhånd tak.

    Det er helt klart et fedt system du har der, men jeg tror du har sat dine priser noget højt, i hvert fald når det kommer til løssalg da mange af enhederne du prøver at sælge er under 150 kr. billigere end ny-priserne.


    Det er selvfølgelig op til dig selv, men hvis det var mig ville jeg nok overveje at sænke priserne noget.


    Gigabyte GA-X58A-UD7 - 2.239 kr.


    Core i7 I7-920 8 MB - 1.785 kr.


    Kingston ValueRAM 2 x 2 GB / Kingston HyperX 2 x 2 GB - 783 / 865 kr.


    Corsair Professional Series HX850W - 1.226 kr.


    PowerColor HD5770 (1GB) - 1.279 kr.


    Kingston SSDNow V+ Series 64 GB - 1.315 kr.


    Cooler Master HAF 932 - 931 kr.


    Jeg kunne ikke umiddelbart finde din specifikke fan controller, men de kan købes for mellem 150 og 500 kr. hvor langt størstedelen ligger mellem 2-400 kr.


    Jeg kunne måske godt være intereseret i cpu, bundkort, psu og kabinettet eventuelt også gfx og ssd men så skal du nok et godt stykke længere ned end du er pt. ellers held og lykke med dit salg =)

    Det lader til at HAF 932 lige er faldet i pris så der kun er en forskel på 120kr. ned til 922, så det gør jo valget en del lettere.


    Jeg har så også planer om at skifte til Corsair Professional Series HX850W.


    Hvad angår HD har jeg kigget lidt rundt og fundet denne fra WD som på papiret se ganske fin ud men det ville være rart hvis der var nogle der kunne kommentere den.
    Jeg er godt klar over at den er mindre end den jeg tidligere valgte men jeg har allerede en ekstern HD så jeg behøver reelt set ikke mere end 500GB.


    Hvis performance fra de "normale" HD er lidt irrelevante er der også disse to fra henholdsvis WD og Samsung som billigere alternativer.


    Så for at opsummere skifter jeg til et 5870, dropper lydkortet, vælger 932 frem for 922, tager ovennævnte PSU og formodentligt en af de HD'er jeg lige har linket til, med mindre der er nogle der har indvendinger eller andre forslag.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Heinzie
    Når du nu er oppe i den prisklasse, så vil jeg tage et Sapphire RADEON HD 5870 til næsten samme pris (109 kr,- dyre) Det er både bedre men også lidt mindre krævende.


    Vil anbefale en Corsair TX950W til 108 kr,- mere hvis du har planer om at køre Crossfire/SLI. Så er Corsairs serie meget stabil og levere rent og stabilt strøm under stress.


    For 100kr ekstra kan jeg godt se at 5870 giver mere mening, tror de kostede ~400kr mere da jeg kiggede så nok derfor jeg tog 470 i stedet, så er der til gengæld også lige det med 3D man går glip af, men hvis ATI bestemte sig for at gå ind i 3D ville det så være nok med nye drivers til kortene eller ville det kræve helt nyt hardware for at køre 3D med ATI kort?


    PSUen giver måske også fint nok mening, ved ikke rigtig så meget om nogle af mærkerne men hvis den generelle holdning er at Corsair er bedre kan jeg vel ligeså godt bare skifte over til det.



    Jeg er godt klar over at en SSD speeder hele systemet op, især når det kommer til dagligdags ting som at browse rundt på nettet fx eller at boote windows op, men det eneste man umiddelbart får som udbytte i spil skulle vidst være bedre loading tider og det synes jeg ikke at jeg, på nuværende tidspunkt ihvertfald, kan eller vil ofre minimum ~1200-1300 på.



    Quote

    Oprindeligt indlæg af Dare_Devil
    CPU - Fint valg, men 950eren falder vist nok relativt snart i pris - så kunne den blive aktuel..


    LYDKORT - Ville helt droppe det; prøv først det onboard lydkort, inden du bevæger dig ud i noget eksotisk; det onboard dækker LANGT de fleste..


    Jeg må nok give dig ret i at ~900 for et lydkort nok er i overkanten og jeg bør tjekke onboard ud inden jeg bare kaster penge efter et andet.


    Med hensyn til 950 har du så nogen idé om hvornår den vil falde og hvis den gør vil den så falde ned på et niveau der matcher 920? Fordi umiddelbart virker det som et temmelig drastisk prisfald at gå fra ~4000 ned til 920'erens prisleje på små 1800kr.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af RTM
    Det jeg ville gøre:


    2: Tage et p55 bundkort og en i7-860 i stedet
    5: Skifte harddisk ud med en fra WD eller Samsung (er dog en smagssag, jeg har ikke hørt godt om Hitachis diske generelt derfor foretrækker jeg andre mærker)
    6: overveje en Corsair H50 køler (i stedet for den Noctua køler)


    Jeg er umiddelbart ikke en fan af p55 fordi den fjerner muligheden for at køre tripple channel ram og så forhindre jo også muligheden for at senere opgradere til en af de kraftigere cpu'er hvis det skulle blive relevant.
    Udover det så koster i7-860 også ~200kr. mere.


    Angående HD så valgte jeg bare mere eller mindre en tilfældig en, så der kan jeg sagtens bare ændre den til en WD eller Samsung hvis de skulle være mere stabile/bedre.


    Med hensyn til kølingen så foretrækker jeg Noctuaen, såfremt jeg kan få plads til den, men hvis det ikke er muligt er H50 bestemt et godt alternativ.


    Men tak til alle for hjælpen indtil videre, ville være rart hvis der var nogen der også kunne kommentere på HAF 922 vs 932 og bundkortet, eller generelt bare flere meninger omkring mit mulige setup =)


    Edit(s): Fixede nogle underlige sætninger.

    Hey jeg overvejer at købe en ny computer jeg selv vil samle og tænkte om der var nogen der lige kunne gå igennem de ting jeg har tænkt på at købe.


    Computeren vil hovedsageligt blive brugt til at spille spil som fx cod:mow2, bf:bc2, wow etc samt til at se film og eventuelt optage film og render dem.


    CPU: Core i7 I7-920 8 MB – 1.795,00 Kr.


    GFX: Inno3D GeForce GTX 470 (1.25 GB) – 2.469,00 Kr. Jeg er lidt betænkelig pga varmen, især hvis jeg vælge at smide et ekstra i sidenhen for at køre i SLI.


    RAM: Corsair Dominator 3 x 2 GB PC3-12800 – 1.467,00 Kr.


    Motherboard: ASUS P6T – 1.499,00 Kr.


    Lydkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium Fatal1ty Pro Series – 910,00 Kr. Ved ikke om jeg måske skulle spare noget her?


    Case: Cooler Master HAF 922 – 660,00 Kr. Jeg har også overvejet Cooler Master HAF 932 her for lidt ekstra plads.


    CPU Cooling: Noctua NH-D14 – 542,00 kr. Håber ikke at der vil være komplikationer med rammene her eller andet der har at gøre med dens størrelse, ville være fint hvis der var nogen der kunne kommentere på det.


    HD: Hitachi Deskstar 7K1000. C 1 TB – 505,00 Kr. Overvejet også at smide en SSD i til OS men det skulle vidst ikke have den store indflydelse på spil udover hurtigere loading time når maps skifter som jeg har forstået det.


    PSU: SilverStone Strider Plus Series ST-85F-P (850W) (Sort) – 1.011,00 Kr. Ingen anelse om hvor meget dette vil kræve når det er overclocked, jeg er godt klar over at dette nok er i overkanten men den burde tilgengæld så også være fin nok hvis jeg vælger at smide et ekstra i for SLI.


    CD drive: Samsung SH-B083L (Sort) – 694,00 Kr. 50/50 om jeg vælge at skippe et drev der kan læse bluray.


    Samlet pris: 11.552,00 Kr.


    Så hvad synes i? Nogen kommentare/forslag til hvad jeg kunne/burde forbedre eller ændre inden for et rimeligt budget?