Indlæg af AffenKatzen

    Her er mit forslag hvis du kan genbruge din(e) gamle hardisk(e), derudover ville jeg så smide en SSD i som fx denne eller alternativt en stører model hvis du kan finde pengene til det.


    Hvis du skal ud og have fat i en ny normal harddisk ville jeg prøve at se efter en brugt da priserne er ekstremt høje for tiden.

    Til prisen er det ikke en særlig god computer da den har et meget svagt grafikkort, elendig strømforsyning og billigt bundkort med få udvidelsesmuligheder og uden nogen af de nyere ting.


    En bedre løsning ville være denne fra Topdata i stedet hvor du så skal ændre strømforsyningen til 600W fra Corsair til 100 kr. ekstra samt smide windows på så du ender med en samlet pris på 6,8k før transport.


    Med den vil du få et væsentligt bedre grafikkort, en ordentlig strømforsyning, 500GB mere harddisk plads, 8GB RAM mere samt et bedre bundkort der understøtter flere ting og har plads til flere udvidelser hvis det skulle blive relevant senere hen.


    Tilbudet løber dog ud i morgen (tirsdag) så kræver selvfølgelig at du handler lidt hurtigt.

    Har man også det selvom delene har været åbnet og sat sammen?


    Mange tak for tilbudet tror dog bare jeg gør brug af fortrydelsesretten hvis muligt og så køber en anden premade i stedet.

    Ja så længe varen stadig er i væsentligt samme stand, dvs at du skal stadig have al original indpakning osv men ellers burde der ikke være noget problem med det.


    Software er dog lidt anderledes hvis du også har købt office/windows da du, så vidt jeg ved, ikke kan returnere software hvor emballagen er blevet brudt.

    Jeg har begge kort og med hensyn til OC er mit MSI bedre, men det kan jo self godt bare være sillicon lottery.


    Asus kortet har dog mulighed for at larme mindre ved idle hvorimod MSI larmer for meget ved idle til at jeg kan ignorere det - det skal dog lige siges at jeg har meget stille omgivelser og en ellers så godt som lydløs PC så det er måske ikke et problem for andre, men MSI kortets idle støj genere altså mig.

    Hey jeg sælger mit gamle kort efter jeg har opgraderet.


    Der er tale om dette kort: Sparkle 8800 GTX fra 29/08/07, jeg har ikke original indpakning og kun en meget upræcis kvittering.

    Kortet befinder sig i Rungsted, knapt 30 km nord for Kbh, og jeg sender ikke men kan dog godt mødes på fx hovedbanen eller Lyngby/Hellerup st.


    HBO: 250 kr.
    Køb nu: 350 kr.


    Edit: kører også @ HWT og HardwareOnline.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Henrik-
    Fx har i7-2600k et TDP på 95W, og GTX590 har et TDP på 365W - Nu ved jeg godt det er Max, men det er stadig 460W, og hvis din PSU måske har 80% Effektivitet, så vi er tæt på at ramme max, alene ved de 2 dele.


    Personligt ville jeg nok aldrig vælge et GTX590 grundet den vilde pris, så hellere GTX580 til 3k, eller GTX570 til 2,2k - Ved selfølgelig ikke hvor støj sart du er, men tvivler på at et GFX der skal af med 350+ Watt kan kaldes støjsvagt :) (Ikke personlig erfaring med det)


    Der er vidst noget du har misforstået her, fordi det virker som at du tror at en PSU på 600W med 80% effektivitet kun yder 480W, fordi det er 80% af 600, men sådan hænger det ikke sammen.
    De 80% betyder at PSU'en kan udnytte 80% af strømmen den modtager, så for en PSU der skal levere 600W ved 80% effektivitet bliver det 750W systemet suger fra væggen, hvoraf det så kun er de 600W der rent faktisk bliver udnyttet.