Hjælp til ny stationær

  • Jeg er på jagt efter en ny stationær til konen/børnene.


    Den skal primært bruges til internet samt WoW og DIablo 3. Har været lidt rundt at kigge og er blevet anbefalet nedenstående som en god PC til 7100 kr.



    CPU/Processorer Intel Core i5 2500K / 3.3 GHz Processor - 6MB LGA1155


    Bundkort Gigabyte GA-H61M-S2V-B3 mATX LGA1155


    RAM/Hukommelse 8GB DDR3 1600MHz Kingston HyperX (4x2GB)


    Grafikkort XFX Radeon HD 6790 - 1GB


    Interne Harddiske Seagate Barracuda harddisk - 3.5″ SATA-600 500GB


    Optiske-drev LiteOn iHAS122 - SATA Intern DVD±RW (±R DL) / DVD-RAM Sort


    Kabinetter Cooler Master HAF 922 - ATX Sort


    Strømforsyninger og opladere Inter-Tech Energon EPS-650W


    og Win7


    Vil det være en ok maskine....den ligger lidt i overkanten af hvad jeg havde håbet rent prismæssigt, men jeg vil dog også være ked af af spare 500 kr. og fortryde det senere.

  • Til prisen er det ikke en særlig god computer da den har et meget svagt grafikkort, elendig strømforsyning og billigt bundkort med få udvidelsesmuligheder og uden nogen af de nyere ting.


    En bedre løsning ville være denne fra Topdata i stedet hvor du så skal ændre strømforsyningen til 600W fra Corsair til 100 kr. ekstra samt smide windows på så du ender med en samlet pris på 6,8k før transport.


    Med den vil du få et væsentligt bedre grafikkort, en ordentlig strømforsyning, 500GB mere harddisk plads, 8GB RAM mere samt et bedre bundkort der understøtter flere ting og har plads til flere udvidelser hvis det skulle blive relevant senere hen.


    Tilbudet løber dog ud i morgen (tirsdag) så kræver selvfølgelig at du handler lidt hurtigt.