Indlæg af Kayel84

    Jeg har, som i kan se i min signatur, en i7 860...


    Den blevet jeg "rådet" til at købe, men må sige at jeg ikke er imponeret over dens ydelse, på nogen måde! Jeg overvejer derfor lidt om jeg skulle sælge skidtet og købe et AMD setup, hvis det selvfølgelig er på samme plan som f.eks. i7 920+


    Mit setup er ca. 1 måned gammelt, og kun brugt 2 uger... så kan sagtens få nypris for det, måske et par hundrede under!


    Altså, nu tænker jeg fremtidssikring mht i7 920...
    har hørt lidt tale på fora om at Intel vil lancere en ny socket til næste år, og at 1156/1366 bliver forældede... hvilket jo selvfølgelig er ret latterligt, men mit spørgsmål er så..


    skal man for tiden investere i et AMD setup, eller Intel?
    jeg er ligeglad med kompatibilitet til SLi eller Crossfire, da jeg ingen planer har om at køre nogen af delene. Der er umiddelbart heller ikke noget krav til at kunne OC'e, men vil gerne have et kort der er godt, stabilt og som har gode features, såsom dualbios/bios recall osv. (Kun ATX)



    Men hvad kan man få, til en 3000-4000kr som er holdbart, og godt at spille på! (Kun mobo + cpu og ram) Jeg spiller primært, og selvfølgelig også skoleopgaver, men da det ikke er ret tungt grafisk, går det vel nok!
    men tænkte selv på noget lignende


    Gigabyte GA-890GPA-UD3H (rev. 1.0)
    Phenom II X4 965 6 MB (AMD Processor in a Box (PIB)) (Cooler (fansink))
    Mushkin 2 x 2 GB


    som ville koste omkring: 3000kr


    det kan sikkert gøres bedre, og i skal være velkommen til at komme med foreslag, bare gerne med begrundelser for valget!
    håber i kan hjælpe!

    hvad med et eventuelt homeplug system?
    hvor du tager en "stikdåse, lignende apparat" og stikker i en stikkontakt, derefter tilslutter du RJ45 til den.
    Derefter kan du sætte en anden dåse op et andet sted i huset på samme måde og trække et kabel over til din yousee boks...
    men der er vist en begrænsning på overførselshastigheden, på 300Mbps, dog er 200Mbps langt mere prismæssigt forsvarligt.
    Om det er tilstrækkeligt til hvad du skal bruge det til, er jeg ikke klar over!


    Corinex
    Er umiddelbart den billigeste jeg kunne finde til en god hastighed (200Mbps)


    Håber det var brugbart!

    Aka J; Min psu har vist nok 42A på 12v...
    mener jeg at jeg læste et sted!
    Men fik at vide af sælger support, at de var mere eller mindre fejlbehæftede, og at kortet højst sandsynligt ville blive krediteret... men om jeg så tager et nyt 5870 eller om det bliver et GTX470, er mig stadig uklart.. for i tilfælde af at jeg skifter til nvidia, skal jeg i hvert fald have større PSU!


    Jønner: på side 1 af denne her tråd, er der et billede af både CPU temp ved idle og load...
    hvis det var det du hentød til!

    min skærm fejler intet, jeg bruger en Samsung SyncMaster 2233BW, det er ikke verdens bedste skærm, men det gør hvad den skal!


    og har testet skærmen + kabel på en anden PC, så det er ikke der problemet ligger... og har dog aldrig hørt at et defekt kabel eller en skærm kunne skabe artifacts i spil...


    har set farver, men det er sq helt tilbage fra CRT skærmene!

    Vil ikke anbefale Powercolor...
    jeg har lige RMA'et mit 5870, da jeg fik artifacts, grøn skærm og generelt mange forskellige fejl!
    afbestil dit kort, og gør som der bliver sagt!
    bestil et sted du har tiltro til, og et MSI er ikke at kimse af!

    Tror ikke den model er bygget til noget større end den processor serie du har nu!
    meeen, i realiteten kunne du opgradere til et AM2+ eller AM3 bundkort og så selvfølgelig CPU og Ram... bundkortet kunne du godt genbruge...


    og så ville du have en næsten ny computer!


    men det kommer jo an på dit behov... og hvis det kun er Battlefield 2, så kan du sagtens nøjes med det du har! + de 4gb ram du får!


    Det kan ikke være min PSU, men det ville fanme være noget hø hvis jeg sendte mit nye grafikkort tilbage, og det ikke fejlede noget alligevel! det er kun fra d. 4/4
    min PSU er en Zalman ZM-600HP med dedikerede stik til PCI-e, altså 2 stk...


    Nu er jeg bare ikke så ferm til multimeter halløj... men fik en kammerat til at teste min PSU, med en PSU-tester, han tilsluttede alle stik på den, og den målte en ydelse på 604W i alt, og alle andre stik havde den rette voltage!


    Så kan det vel egentlig kun være mit grafikkort, eller måske bare en kombination af et undervoltet bundkort + et fejlagtigt grafikkort?

    Kunne der forresten være noget med PSU, eventuelt?
    Det er der en der siger til mig, at min 600W ikke er nok til systemet...


    gider du evt. at skrive f.eks. hvad hhv.
    3,3V, 1,5V, 12V osv. normalværdier er på...


    for synes de der 5,41v min 12v+ ligger på, er ret lavt... men igen... er jeg ikke sikker på om det har betydning!

    tror bare der blev snakket om at det ikke var nødvendigt at opgradere noget som helst... (i hvert fald ikke bundkort og grafikkort)
    det eneste der kunne være sløvt i dit system, i forhold til hvad du skal bruge den til, var din CPU... når du altså har fået de nye RAM :D


    Når du siger BF2, hvad er det så?


    Jeg skriver BC2 (Battlefield Bad Company 2) og MW2 (Modern Warfare 2)
    BC2 især kræver en del af en hvilken som helst computer...
    og det kan være svært for din maskine måske at trække det i høj opløsning!


    men prøv at smid de ram i når du får dem, og se om det løser dit problem, hvilket det sandsynligvis vil gøre, da 1gb til Win7 er lige i underkanten, især hvis du vil spille :)

    Quote

    Oprindeligt indlæg af baloo


    Hvad skal han bruge 3x2gb til på det board? :$


    som jeg sagde, er jeg ikke så hård til AMD, men mente at de kørte "triple channel" og derfor skulle ha' 6gb for at køre bedre...


    men ellers så bare 4gb, er jo irrelevant...

    vil så ikke mene der er en grund til at opgradere,
    hvis ikke for at fremtidssikre sig en smule?


    som sagt, ved jeg ikke hvor godt AMD yder, er mere til Intel for tiden, men når man spiller spil som CS:S og FC2 kunne det jo tænkes at han havde interesse for at spille MW2/BC2 osv...
    og så er hans computer i hvert fald ikke helt hurtig nok...


    dog som der bliver sagt med en lidt hurtigere cpu + de 4gb ram som sikkert kommer idag...
    burde der vel være en chance for at det kører godt nok!
    :boxing:

    ja, altså din CPU er for så vidt stadig gaaanske udemærket!
    men som du selv siger (PSU + GFX)


    Jeg er selv meget ivrig BC2 spiller, og har lige opgraderet svinet herhjemme til at trække det,
    jeg smed et ATi 5870 i, men et 5850 kan sagtens gøre det, men de kræver vist som minimum en 500W PSU, så en god 600W ville være at foretrække (Corsair, Antec eller TT) for at nævne et par :)


    Jeg kører godt nok ikke spillet i 1920x1080, men kun 1680x1050 og der kan jeg sætte ALLE settings til højeste!


    så det er hvad jeg vil anbefale :)

    jeg tvivler på at din ven fik en "ny" bærbar, hvis den er 5 år gammel!
    så vidt jeg ved har fujitsu siemens ikke nogen forlænget garanti på deres laptops...


    Der kan ha været tale om indsendelse til deres rep værksted, men selv det er for dyrt når man taler en 5 år gammel bærbar!


    trådstarter:
    Det kunne godt lyde som om du har et støvproblem, som har manifasteret sig som hardware fejl...
    du kan eventuelt prøve at få den renset, men om det løser eventuelle CPU skader eller hvad det kunne være, er ikke at sige!

    Du skal ikke regne med at kunne køre nogen som helst spil, eller gøre brug af windows aero før du får dine 4gb ram,
    og stadig der vil din computer være enormt underseeded, med en WEI 3,9 point!



    Derudover skal du nok liiiige edit din post, og slette hvad der sidder i dit dvd drev...
    bare sådan for sjov skyld :)

    okay, for min konklusion i al hemmelighed var også at bundkort skulle udskiftes...
    så skifter til et Gigabyte GA-P55-UD3 eller UD4!


    og derefter kan jeg så se om det stadig er et problem, og ellers smide Volt lidt op... som du siger, det er et knivsæg + at med nuværende køling er der risiko for hvad som helst!


    overvejer at smide et Corsair H50 på, det burde vel kunne køle det godt?

    Hej Ebo...


    Og undskyld til trådstarter for at hi-jacke din tråd!


    Jeg tog lige et billede af voltages i bios:


    [Blocked Image: http://i39.tinypic.com/34g0aab.jpg]


    samt at jeg nu er igang med en furmark test, for at se om grafikkortet er stabilt, imens tog jeg lige en validate af min CPU-Z:


    Ingenting kørende:
    [Blocked Image: http://valid.canardpc.com/cache/banner/1148736.png]


    Igangværende Furmark:
    [Blocked Image: http://valid.canardpc.com/cache/banner/1148756.png]


    + HW monitor:
    [Blocked Image: http://i42.tinypic.com/13yp63a.jpg]
    Det ser ud som om det hele bliver undervoltet, CPU kører kun
    5.46V ved max ydelse... hvilket virker mig lidt lummert...
    ved ikke om det er normalt, men spring ind ebo!


    Jeg har opdateret til nyeste Bios, og vil mene jeg har et rimeligt airflow i maskinen...
    CPU køleren og GPU køleren har i hvert fald frit blæs, og har derudover 2x 80mm blæsere til udgående luft! alt er stripset, som stripses kan :)


    og foreløbig tak for hjælpen og interessen!