Indlæg af Kayel84

    så det vil sige, at det egentlig er hip som hap hvilket kort jeg vælger?
    kommer bare an på hvad jeg i fremtiden vil investere i hhv. SATA3 og USB3 apparater der afgør krigen?


    og selvfølgelig mht. fremtidssikring kan begge kort vel gå an? eller er der andre kort, fra andre producenter med tilsvarende features (dual bios) osv. i samme prislejde, eller lidt over? som yder lige så godt?


    skal bare have det maksimale ud af mit setup... mangler dog stadig lige et par performance RAM, men det kommer!

    Jeg har kig på 2 forskellige bundkort, og vil meget gerne have hjælp til at vælge det ene frem for det andet...


    Det drejer sig hhv. om:


    Gigabyte GA-P55-USB3, P55, Socket-1156


    vs.


    Gigabyte GA-P55A-UD3, P55, Socket-1156


    Det skal passe til mit nuværende setup, som ses i min signatur...
    og grunden til at jeg skiftet, er simpelthen fordi at jeg tror det er bundkortet der skyldes mine fejl i grafikkortet, samt at bundkortet jeg har, er H55 og er beregnet til i3 og i5 CPU'er...


    Og de to jeg har fundet frem til er begge P55...
    mine krav er ikke så høje til bundkortet, dog skal der gerne være en recover bios funktion, eller dualbios!


    Jeg hælder selv lidt til UD3'eren, men vil gerne høre andres bud (Og kun med begrundelse)


    Tak


    du glemte koden:
    1234


    Og ja... det ser da ud til at være et ganske standard web interface... og om det er zyxel, linksys eller netgear, er jo irrelevant... Men du burde kunne se navnet på din router i "dine netværkssteder" på din computer, såfremt du bruger vista eller windows 7... Altså: Dine netværkssteder -> klik på din forbindelses navn (som typisk står i midten, fra (denne computer) -> dine netværkssteder -> internet)


    Og så følger du bare guiden på: http://www.portforward.com, der står også hvad standardkoden er til din router!


    Edit: I tilfælde af at routeren var en WGR614v6 er adressen: MW2 setup til WGR614v6

    Quote

    Oprindeligt indlæg af basseger
    men prøv da selv at teste din maskine om det evt skulle værre andet som gfx feks bios eller måske en fejl i bundkort.. den person der har testet dit graffik har han ikke et gfx der virker du kan smide i din?,


    prøv evt at køre denne og installere driver igen for at være helt sikker på det ikke er driver der gør det.
    http://www.guru3d.com/category/driversweeper/


    Så har jeg prøvet med drivesweeper, uden succes desværre!
    men Basseger, det var ikke en kammerats computer jeg testede det i, det var faktisk bare et nyt setup jeg havde købt, men bliver nødt til at lade tråden ligge, da jeg kan få testet mit grafikkort i en hel anden maskine på tirsdag!
    så håber jeg bare den viser nogle af de samme fejl!

    @Riptor, Tak for din besvarelse, tror dog ikke den er helt brugbar her, desværre!


    Jeg er i hvert fald rimelig sikker på at de har deres eget værksted, også fordi at det som regel er det billigste... Især hvis de samtidig også laver deres "sammensatte" pc løsninger.
    De får jo samme løn for begge ting.


    Men sådan generelt, hvis grafikkortet så stadig har den samme mangel, hvis jeg smider det i en kammerats maskine... kan det vel stadig ikke påvises at det er en fejl!
    og så kan jeg vente endnu 1½ uge på at få mit kort tilbage med samme besked "Vi fandt ingen fejl på kortet" osv...


    Det er slet ikke for at være bitchy, men kræver jo bare at når jeg køber et grafikkort til ca. 3k, at det så også virker! Det er vel ikke for meget forlangt?
    Desuden synes jeg også det er ret dårligt, at de ikke engang tester alle de fejl (og provokationer til fejl) som jeg havde medsendt, f.eks. det med at starte en video på youtube, sætte den på 720 eller 1080p og smide den i fuldskærm... hvis den så gør samme fejl, må kortet vel være defekt... men det viser igen bare hvor "grundige" de teknikere er...


    Men sender jeg det nu tilbage efter jeg har testet det i en kammerats computer, og stadig med samme fejl, og de bliver ved med at påstå der ikke er fejl...
    så skal jeg vel igennem forbrugerstyrelsen?

    Men ville den så ikke melde fejl i en 24 timers stresstest i furmark? eller tester den kun GPU's ydelse og varmeudvikling?


    For det var også det jeg tænkte, især første gang jeg pakkede grafikkortet ud, var der er en kæmpe stor fluss ring på bagsiden af grafikkortet, så går ud fra at grafikkortet ikke bestod QC testen ved første gennemkørsel!


    men om det har en betydning for ram, ved jeg ikke!


    Edit1:Men nej, har ikke prøvet at låne det ud til en kammerat.. men har til gengæld skiftet alt hardware for at få det til at virke... uden held, burde være samme resultat!


    Edit2: Og som jeg skrev i posten, jeg fik kortet tilbage igår!

    Som overskriften siger...


    Jeg har d. 4/4 ca. købt et grafikkort: Powercolor HD5870, til den nette sum af ca. 2800kr...
    Jeg har haft kortet i ca. 14-16 dage, da begynder jeg at få vertikale og horizontale linier på skærmen, første gang var da jeg startede computeren, og allerede i POST kom de...


    Men derefter begyndte jeg til tider at få Artifacts i spil som Bad Company 2, CS:S, Supreme Commander 2 osv. og endda på et tidspunkt blev hele menuen i BC2 grøn, menupunkterne kunne stadig læses, men resten var bare grønt!
    Derudover kan jeg gå ind på youtube, og se f.eks. en trailer til Ironman 2 i 720p, og når jeg så smed den i fuldskærm, ville billedet fryse, mens lyden ville fortsætte uden problemer! Hvis jeg så prøvede at gå ud af filmen, bliver computeren så langsom at jeg sommetider var nødsaget til at genstarter på "the hard way" altså, holde sluk-knappen inde, og reboote den vej!


    Ikke nok med det, men den gør det samme i alle videoafspilnings programmer... og det blev jeg ret træt af!


    Så jeg prøvede at:
    Installere nyeste Catalyst driver 10.4, ingen forbedring, andet som de gange jeg kunne komme i BC2, loadede maps hurtigere.
    Geninstallerer windows, ingen forbedring
    Nyt bundkort ingen forbedring
    Ny Cpu ingen forbedring
    Testede om Ram var defekte var de ikke
    Skiftede PSU ud, med en splinterny Coolermaster 750W, som en kammerat havde investeret i ingen forbedring
    Derudover stresstestede jeg på anbefaling herinde fra mit grafikkort i furmark, uden fejl!
    Og ja, havde geninstalleret Windows imellem hardware ombytninger!


    Jeg kontaktede derfor firmaet jeg havde købt det ved, som var yderst imødekommende, og sendte mig en pakkelabel gratis. Jeg sendte Grafikkortet ind, med en beskrivelse af hvad jeg havde testet, gjort osv.. og sagde at jeg meget gerne ville have krediteret kortet, og få et andet i bytte.


    Så igår fik jeg kortet tilbage med den besked: " Følgende test er blevet udført: * Systemet gav billede ved første opstart - OK * Stresstest 3D, Furmark 24 timer - OK Med venlig hilsen Xxx Xxxx Returafdelingen.


    hjælp mig, hvad skal jeg gøre?

    I den her tråd har jeg vist et par ss af hvordan mine idle/load temperaturer ser ud,
    samt et billede af timinings osv...


    jeg tør for det første ikke OC'e min CPU, da den allerede bliver alt for varm,
    og fordi at jeg ikke "kan" med det bundkort jeg har, det har et par OC features, men slet ikke præcist nok til at kunne lave!


    men skal nok lige prøve med disable HT, men kan først når jeg får mit grafikkort tilbage fra RMA...
    så kan jeg kun håbe det går hurtigt!

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Kayel84
    okay, det var også det jeg oprindeligt havde planlagt,
    altså at smide nyt bundkort på! Et gigabyte GA-P55A-UD3R eller lignende.


    Jeg vil ikke give 1600+ for et bundkort, når mange anbefaler Gigabytes P55 serie, som værende lige så god, og den kun koster en små 800-1300kr alt efter model!


    Men er der en speciel model man kan anbefale af UD3 eller UD4 modellerne?

    Er faktisk ret ligeglad med USB3 og sata3, osv... jeg leder bare efter et kort der eventuelt kan "fixe" mit systems ustabilitet...


    Det skal bare virke, som jeg også forventede at det gjorde, da jeg købte det!


    M.I.T funktionen er nok den jeg går efter + dualbios ved gigabyte kortet...
    alt det andet er kun "bonus"


    men sweet kort alligevel, må jeg indrømme!

    okay, det var også det jeg oprindeligt havde planlagt,
    altså at smide nyt bundkort på! Et gigabyte GA-P55A-UD3R eller lignende
    men synes bare generelt systemet er langsomt, og endda langsommere end mit gamle C2D system som jeg har solgt!


    kan bare ikke forstå at mit nuværende setup kan virke langsommere end et 775 system...
    men hvis det er bundkortet, er det selvfølgelig også et easy fix...
    nu vil jeg dog lige se hvad andre siger, ikke fordi at jeg ikke tror i har ret!


    men altid godt at høre fleres meninger :)