Indlæg af Kayel84

    Tror ikke det er PSU, i hvert fald ikke hvis det er præcis samme problem som jeg får!
    min PSU er i hvert fald væsentligt bedre vil jeg mene!
    og har aldrig haft problemer med Zalman PSU'er eller produkter i det hele taget!

    Tro det eller ej, jeg har "næsten" samme problem!


    Dog er mit lidt mere udviklet, ser det ud til!


    mit setup kan du se i min signatur, men det jeg ser, er også de striber du får, nogle gange kun pletvist i spil som BC2.


    Når jeg så kommer ud fra BC2, kan der forekommer tider hvor computere fryser (som om den havde for mange tasks) og er ekstrem langsom til bare at åbne startmenu eller task manager...


    Mit setup er også helt nyt, og intet burde være defekt!
    men har dog overvejet om det kunne skyldes mit bundkort, dog skifter jeg det først i næste måned!


    Du skriver godt nok ikke om dit er socket 1156, eller 1366!
    ved dog ikke om det kan have betydning (mit er 1156)

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Rasmus66
    Hvor meget havde du regnet med at skulle overclocke?


    For hvis det kun er til 24/7 overclock så er de tre bundkort forholdsvis ens.


    Var faktisk til 24/7 bundkort..
    men når du siger forholdsvis ens... hvad gælder det så?

    Det er så selvfølgelig der forskellen ligger... et x58 er jo LGA1366 hvor P55 er 1156...
    men så vidt jeg har forstået, er det P55 serien fra Gigabyte man skal satse på, for at få et rigtig godt 1156 kort til OC'ing!

    kan du ikke bare gør som jeg standard gør...
    gå ind i indstillinger for ur (der hvor man kan vælge hvordan ur displayet ser ud på den lille lcd) og vælge "Don't show messages" eller noget i den dur!



    Det virker altid!
    går ud fra at grunden til at det ikke virker at afinstallere, er fordi at der stadig ligger indstillinger gemt i registreringsdatabasen!

    Kan du ikke lige skrive hvad der er standard volt?
    så skal jeg gerne checke om det passer sammen når jeg kommer hjem!


    Har dog ikke opdateret BIOS, men gør jeg lige når jeg kommer hjem!, som du kan se er mit bundkort kun midlertidigt... da jeg lige nu er igang med at vælge mellem hhv.


    Gigabyte GA-P55-UD3 / UD4 eller UD5


    kan dog ikke rigtig finde forskellen og fordelen ved dem!


    vil bare gerne have et board der yder godt, med min i7 860 + RAM

    nååh, ok!
    troede fanme lige at den kun kørte 1200 konstant, for tænkte også hvordan det kunne gå for sig!
    men kan så stadig ikke finde ud af hvorfor min computer failer!
    smider memtest på maskinen, når jeg lige får hittet ud af hvordan det gøres!

    Hvilket Gigabyte board er bedst til OC'ing?
    til hhv. LGA1156


    Valget står umiddelbart mellem:


    GA-P55-UD3


    GA-P55-UD4


    GA-P55-UD5


    Jeg ved der findes forskellige revisioner inden for de 3 boards, men hvad forskellen er, og hvor man kan købe dem.. kan jeg ikke finde ud af!


    Jeg vil dog gerne kunne køre optimalt med mine nyeligt bestilte
    8Gb PC12800 ram


    Help me!

    Det burde ikke betyde det store, det eneste jeg kan forestille mig der sker... er at du slider dit batteri hurtigere, og det tager længere tid at lade din bærbar!


    men anbefaler nu at købe en 19V 4,74A, de koster ikke mere end 150kr og er ganske gængse!


    nu ved jeg ikke hvilket mærke osv den er, men brug denne side


    Der kan du helt sikkert finde en god strømforsyning til din bærbare! behøver jo ikke være original!

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Frogh
    Har du tjekket om alle dine dele er sat ordenligt til, og at alle strømstik sidder ordenligt
    Prøv at tjekke de afstandsstykker som sidder mellem kabinet og bundkort, hvis der sidder et afstandsstyk et forkert sted, kan det godt gå ind og kortsluttet dit bundkort.


    Ja, nu er alt gennemtjekket... og alle strømstik sidder som de skal, men dog er der lidt bøvl med min CPU-Z, ser det ud til:


    Som sagt en i7 860 @ 2,80Ghz
    men er lidt noob til at aflæse!
    kører den rigtigt?


    [Blocked Image: http://i42.tinypic.com/1z2lfuh.jpg]

    De her RAM er anbefalet til din bærbar..



    Det eneste problem du derimod har, et at du har et 32-bit OS på din computer, er at hvis du har 4Gb i maskinen, kan computeren kun genkende op til 3,25Gb.
    resten, altså 0,75Gb vil som regel altid hoppe over og være buffer for grafikkortet, og det er altid godt ved en bærbar!


    men tror du skal skifte OS, hvis du vælger at smide mere RAM i...

    Det vil jeg mene!


    Men gennemgår det hele når jeg kommer hjem, men har en fornemmelse af at det er bundkortet, som snarest bliver skiftet ud med et Gigabyte P55 kort.
    samt måske en defekt RAM klods... som jeg lige vil køre en memtest på!

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Kayel84


    Men tror godt det kunne svare sig at vente på et GTX470, eller hvis ikke andet, måske skifte til ATi!
    Jeg har lige skiftet mit gamle 8800 Ultra ud med et 5870 fra Powercolor, og det er et rigtig nice kort, som på flere måder udkonkurrere GTX470, både mht. performance, men også strømbrug!


    Læg mærke til at jeg skriver GTX470, og ikke GTX480...


    480'eren er mere en konkurrent til 5970 end til 5870...
    men du kan nu sagtens spille MW2 med et GTX295, det er no problem...
    men hvis du vil fremtidssikre din comp, og køber et kort i 3k klassen, så skal du op i 470 eller 5870.


    Jeg har et helt nyt 5870 fra Powercolor i min maskine, og kan spille spil som MW2 i 100% højeste setting + BC2 i selvsamme 100% højeste setting!

    Prisen er ganske udemærket...
    hvis du da har en PSU der er stærk nok til at trække den!


    Men tror godt det kunne svare sig at vente på et GTX470, eller hvis ikke andet, måske skifte til ATi!
    Jeg har lige skiftet mit gamle 8800 Ultra ud med et 5870 fra Powercolor, og det er et rigtig nice kort, som på flere måder udkonkurrere GTX470, både mht. performance, men også strømbrug!


    men i bund og grund er det op til dig, om du vil give mere for mere ydelse og bedre fremtidssikring!