Indlæg af dexter113

    Hvad mener du? De eneste par ting tweaks anmelder har imod boardet er prisen samt den aktive chipsetkøler.
    Jeg forstår heller ikke du betragter LGA1155 som den mest 'fremtidssikre' af de to (Selvom fremtidssikker når det kommer til IT er et fy-ord i min verden)
    LGA2011 har da klart potentialet til at kunne tage en længere tørn end LGA1155.

    Jo her er for eksempel. Efter min mening er 3' generations processoren meget mere stabil og fremtids dygtig 3820 er spild af penge iforhold til 3770k


    som ses her har 3770k få men vigtige funktioner iforhold til 3820
    http://ark.intel.com/compare/63698,65523,65702


    de 2 processorer læner sig meget op af hinnanden, men vi bliver nød til at se det ud fra forbrugerens øjne hvad han har behov for. Personligt selv har jeg brug for flere kerner end 4, for ved at i fremtiden bliver spil bedre til at kunne udnytte flere processer og dermed ville det være oplagt at vælge flere kerner. forskellen er at sockel 2011 tillader lidt mere overglocking. men 3.9Ghz er mere end okay. Da det primært er grafik kortet som er problemet idag....


    Min konklution er at skal du game så gå efter i7 3770k.. efter som dit valg fra starten er overkill så kan du lige så godt vælge denne istædet for at vælge 3820. anyhow.. lav lidt baggrund's tjek omkring performance på de 2 processorer og vælg selv hvad passer til dit behov. Valget er dig og kun dit alene


    her er blandt andet en forklaring på Ivy & Sandy bridge
    http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2405317,00.asp


    Peace out :9xo

    EDIT: Kom lige i tanke om noget.. Der er altså ingen grund til at købe en 3770k når du til billigere penge kan få den stærkere 3820..

    Jo nu skal du høre I7 3770k er en 3'generations processor derfor :) ej det er en længere forklaring. Det kan læses her:
    http://www.tomshardware.com/re…k-core-i7-3770k,3181.html


    Det er bevist at i7 3770k er bedre til gaming :)
    og så koster 3820 næsten det samme. tror prisforskellen er med 50,- og efter min mening og adskellige konklutioner har jeg Fundet i7 3770k mere brugbar i fremtiden. tror ikke selv på at sockel 2011 bliver et hit. Og hvis i ikke har læst det så vil Intel udgive en ny teknologi hvert 5 år. til den tid skulle min pc også være brugt godt ud :9xo

    Renegger Tusind tak for dit svar :) jeg vælger dog algevel at gå efter det andet


    - dejligt at se at folk ikke bare skriver du skal have og have. uden at komme med en begrundelse :)



    Så mange tak skal i have folkens ! :)


    Maverick lige pt ja. da jeg lige har fået flyttet om og mangler stadig oprydningen hehe

    Er pc'en til gaming ? for hvis den er så kan jeg ikke anbefale Asus sabertooth x79 efter tweaks egen konklusion ud fra tests osv. Vil nok hellere henføre dig til Asus Sabretooth Z77 med en "sockel 1155" som efter min mening er mere fremtidsholdbart og understøtter stadig en fed og hurtig 3 generation's I7 3770k med 10Mb Cache på hele 3,5 Ghz :9xo

    mine mening er til Rendering osv.


    en god solid state disk som skal være hurtig ! kan varmt anbefale Corsair GT serien "Den røde" som er verdens hurtigste SSD på 120Gb til omkring 900,-


    Deriblandt er dit grafik kort meget vigtigt også og vil selv hvis det var udelukket Photoshop og div. programmer inde for Film og billed redigering vælge Nvidia's Quadro kort da de er specielt egnet til den slags Performace.


    Bundkortet skal være fremtids sikret så vil foreslå Asus Sabertooth x79 da det efter Tweaks egen konklution at det er for brugere som ønsker stabilitet og Holdbarhed + 5 år's garanti


    Udover disse ting er det vigtigt med Ram og helst 16 gb ram i så høj hastighed som muligt "1600Mhz" er ganske fint


    Håber du kunne bruge mine ord til noget. Hvis du ønsker en længere forklaring eller bare har brug for yderligere hjælp så kontakt mig her inde over en PM så finder vi ud af noget support til dig fra min side af :)