Indlæg af Uldar

    Umiddelbart ville et 3.6GHz overclock være vildt nice da jeg så uden at skulle overclocke/underclocke ram kan kører med 1/1 divider? Har jeg forstået det rigtigt? Og mener du virkelig at 3.6 er muligt 24/7 med luftkøling?


    Men tak for din response. Lyder meget godt alt sammen.


    Har iøvrigt tænkt mig at gå nogenlunde efter den her. Hvis der var en som har kigget på den før eller lige vil bruge et par minutter til at skimme den om den ville være okay så ville jeg også blive glad :D.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af zaxder
    Tjaa det står i min lille signatur :pokey: heeh :D
    Når, men her får du den lige :D
    Gigabyte GA-MA790FX-DQ6


    Kun mig der ikke kan se din signatur ?


    Edit: sorry, har ændret profil indstillinger :P Nu kan jeg se.

    Ja. Jeg skal arbejde mig frem til en ønskeliste til jul. Vil meget gerne i gang med et overclock der. Det skal være luftkølet.


    Set-up:
    Antec performance one P182
    Asus p5k-e/wifi-ap
    Q6600 GO
    BFG 8800 GT (OC fra fabrikken)
    2 * 250 GB hitachi deskstar +7k500 (raid 0)
    Corsair TWIN2X4096-6400C4DHX 2x2 gb ram
    Antec truepower trio 550 watt


    Først vil jeg jo helst ikke høre at det hardware jeg har her ikke er godt nok til lidt OC.
    Til at starte med vil jeg bare OC min cpu.


    Har lavet et udkast til en ønskeliste :D
    Thermalright ultra 120 extreme http://edbpriser.dk/Products/L…alright+ultra+120+extreme
    Scythe S-FLEX SFF21D http://edbpriser.dk/Products/L…=products&Soegeord=scythe
    Antec TriCool Blæser (ekstra kabinet blæser) http://edbpriser.dk/Products/L….asp?ID=121052&Specs=true


    Nu vil jeg så gerne have response :D Og håber ikke den skulle være under hardware. Synes det lyder ret meget som køling det jeg spørger om :P

    Quote

    Oprindeligt indlæg af dasjap


    Ja den er ikke 100% up to date, men giver et udemærket billede af hvad der dur i øjeblikket.


    Ehm. Kan man så også regne med at TRUE ikke er det ultimative køb for en Q6600 længere? Har bare kigget og kigget og synes det fleste steder når frem til at det er den bedste køler til en Q6600. Undskyld at jeg "stjæler" topic men synes det ville være overkill at lave et nyt.

    Vil bare lige sige at du skal huske at købe køler ved siden af thermalrigt ultra 120 extreme da den ikke følger med.

    Kan godt være at jeg er totalt kegle men jeg ved ikke lige hvad du mener med tigeren på bagsiden. Jeg vil bare sige at jeg er rigtig glad for mit Antec p182 performance one. Ved godt det er lidt over din prisklasse men jeg er glad for det.

    Har nu kørt prime 95 i en time og temps på cores har lagt sig stabilt mellem 60 og 63 grader. Er det normal for non-overclocked med stock cooler?

    altså den ene af mine venner har et asus p5k board og mit er p5k-e. Er det sandsynligt at der er forskel på dem. Vil igen gerne løbende sige tak for response.

    Så vidt jeg har hørt og læst af reviews are thermalright ultra 120 extreme den allerbedste køler man kan få til q6600 (luftkøling)


    Og jeg ved godt at det ikke er super varmt men jeg er bare nervøs fordi at mine venner med samme cpu, samme køler og samme køler pasta har væsentlig lavere temps :S

    Jeg kan ikke lige se hvorfor den skulle vise mere rigtig temperatur fordi du ændrer på tjunction. Og hvorfor er den på -15 grader? Det vil sige at computeren lukker ned hvis cpuen kommer over -15 grader? Lettere forvirret nu.


    Iøvrigt er jeg mest ude efter andres erfaringer fordi jeg meget gerne vil vide om jeg skulle bruge min reklamationsret få en ny eller om den bare er så varm. Tak for din hjælp indtil nu selvom jeg er lidt forvirret efter den sidste comment :P

    Hvad er det der Tjunction?
    I sommers havde jeg en dag en temperatur på 72 grader.
    Og ved godt at mine temps på ingen måde er så farlige at den brænder af. Men regner med at jeg på et tidspunkt køber mig en thermalrigt ultra 120 extreme og vil prøve at overclocke. Og det ville vøre dumt hvis der var fejl på CPUen når den er så varm.


    Det der gør mig mest urolig er at mine venner som har samme CPU, og en af dem også samme kabinet, har meget lavere temps.


    Edit: skal lige siges at jeg endnu ikke har prøvet et af de programmer der belaster min CPU. Har kun observeret imens jeg spiller og laver andre ting. Skal jeg prøve orthos eller noget ?

    Ja. Jeg er blevet lidt nervøs. Har en q6600, asus p5k-e ap/wifi, arctic silver 5 pasta, stock køler, antec p182 performance one kabinet. Med internet explorer åbent har jeg core temps på 40-45 grader. Prøvede for et par dage siden at geninstallere køler med ny køler pasta uden nogen nævneværdig forandring. Jeg ved at det ikke er normalt taget i betragtning at den ikke er overclocket. Nogen der har hørt om der er nogle fejl på enten motherboard der gør at temps bliver målt forkert eller nogle fejl på q6600 GO der gør den varm. Bruger både speedfan og coretemp og de er ret enige om temps. Nogle råd ville være rart.