Ny computer

  • Hej Tweak!


    Jeg har tænkt mig at samle en ny computer, og jeg har kigget lidt rundt på nettet for at finde nogle gode komponenter. Jeg er bare i tvivl om der kan være nogle flaskehalse eller om man evt. kunne få mere for sine penge. Jeg er i sær i tvivl om grafikkortet og processoren. Computeren er ret dyr i forvejen, så den skal nødig være dyrere. Her er componenterne:


    Strømforsyning: Corsair HX520W
    Bundkort: ASUS P5Q
    RAM: Corsair XMS2 Dominator 2 x 2 GB 1066 MHz
    CPU: Core 2 Quad Q9450 12 MB
    Heatsink: Thermalright Ultra-120 eXtreme
    Grafikkort: Inno3D GeForce GTX 260 (896 MB)
    Harddisk: WD VelociRaptor WD3000GLFS 300 GB
    DVD-Brænder: Samsung Super-WriteMaster SH-S203D (Sort)
    Kabinet: Antec Nine Hundred


    Håber i kan hjælpe! :rules:

  • Vil bare lige sige at du skal huske at købe køler ved siden af thermalrigt ultra 120 extreme da den ikke følger med.

    Corsair 500R
    MSI Z87-G45 Gaming
    Core i5-4670k@3.4Ghz Cooled by Cooler Master Hyper 212 EVO
    Gainward GTX 275
    Samsung 840 series SSD 250gb

    WD Black series 1TB Sata 6
    G.Skill Ripjaws-Z 2x8 gb
    Corsair CX750m

  • Koster 4870 ikke omtrent det samme som 260gtx? For jeg tror da at jeg ville vælge det i stedet så.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Primært betaler du vist ekstra for bundlen eller udvidet garanti som hos f.eks. EVGA. Derudover skal du også holde øje med om det dyre er OCed :)


    Ellers er der ikke den store forskel, da mange kører efter referencedesignet :)
    Jeg har kun købr Asus og EVGA indtil videre. HAr dog flere venner og familiemedlemmer der har købt Point of View og Inno3d, og de kort er ligeså goe performere, som deres brødre til de ekstra par hundrede kr. :D


    Har lige tjekket op på det. 4870 er en anelse hurtigere end 260GTX, og så koster det mindre ;)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

    Rettet en gang, sidst af Renegger ().

  • Hvad med den her harddisk istedet for den du har valgt?:
    http://www.edbpriser.dk/Produc…486&searchArea=&Soegeord=
    de skulle være pænt hurtige og alligevel 1000 kr du sparer cirka.. =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af PsyCho
    Hvad med den her harddisk istedet for den du har valgt?:
    http://www.edbpriser.dk/Produc…486&searchArea=&Soegeord=
    de skulle være pænt hurtige og alligevel 1000 kr du sparer cirka.. =)


    Den kommer jo slet ikk op på siden af en Veloci - langt fra da....


    Det er to helt forskellige klasser du snakker om

    2500k @ 4600 mhz- Cooled by Water
    eVGA Z68 FTW
    16 GB 1600mhz G.Skill Ram
    3 * GTX480 i TRI-SLI - Cooled by Water
    2 * 120 GB Vertex 3
    2 TB WD
    ToughPower 1200 Watt
    Logitech G19 + G500 + G930 + G25
    Chieftech Dragon tower + Custom WaterMod
    Samsung Syncmaster 2493HM + 2 * ViewSonic VP231wb
    3* 1920*1200
    2 x 480 mm radiator med 4 x 120mm Noctua + 240mm "passive"

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af klovnemanden


    Den kommer jo slet ikk op på siden af en Veloci - langt fra da....


    Det er to helt forskellige klasser du snakker om


    Rigtig nok, men raptors er ikke alt =) de er rimelig hurtige ja, men så vildt er det heller ikke jo..


    Siger heller ikke at den er lige så hurtig, kommer bare med et alternativ hvorved han måske kan spare lidt penge og bruge på noget andet hvis han skulle have lyst =) De 1000 kr kunne jo fx bruges på X-Fi lydkort og så et sæt 2.1 højtalere hvis han ville det.

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Renegger
    Primært betaler du vist ekstra for bundlen eller udvidet garanti som hos f.eks. EVGA. Derudover skal du også holde øje med om det dyre er OCed :)


    Ellers er der ikke den store forskel, da mange kører efter referencedesignet :)
    Jeg har kun købr Asus og EVGA indtil videre. HAr dog flere venner og familiemedlemmer der har købt Point of View og Inno3d, og de kort er ligeså goe performere, som deres brødre til de ekstra par hundrede kr. :D


    Har lige tjekket op på det. 4870 er en anelse hurtigere end 260GTX, og så koster det mindre ;)


    har både et Evga gtx 260 liggende og et His 4870 som er testet i system i min sig, og ville til enhver tid vælge gtx 260 faktisk


    synes det er et super kort specielt fordi det kan fåes så billigt (bare ikke i lorte dk)