Indlæg af Uldar

    Hvad blev der af corsair? Så vidt jeg ved er de da heller ikke så ringe. Ved ikke om det er et svar du kan bruge men synes i hvert fald ikke de skal overses :D

    Okay, så jeg skal ikke kigge på temps? Er det først hvis jeg begynder at rode med spændingen til dem at det bliver farligt? Og er 3DMark fint nok til at teste med ?

    Jeg leger lidt med overclock af mit grafikkort. Der er bare stock cooler på men spørgsmålet er hvor meget man må overclocke det :D Hvor høje må temps være og er 3dmark06 fint nok til at belaste det? Eller vil i bare anbefale at man ikke overclocker det?

    Jeg har en dell inspiron 6400. For et par måneder siden begyndte den at opføre sig meget mærkeligt. Til at starte med var den meget langsom og netkortene (både kabel og trådløst) startede og stoppede igen. (uddybning længere nede) Så formaterede jeg men den indbyggede funktion der er i dells computere og nu er den (ikke hurtigt men normal speed, den er jo lidt gammel). Men netkortene er stadigvæk underlige. Det er sådan at der er en diode der lyser når der er tilsluttet wifi og den stopper med at lyse når netkortet stopper med at fungere så et eller andet virker. Den kommer og går. Ender oftest med at jeg må genstarte. Når jeg mister nettet kan jeg se billedet af computeren nede ved uret i højre hjørne men jeg har altså ikke noget net. Dioden lyser ikke længere og hvis jeg går ind i mine netværksforbindelser er alt dødt. Kan ikke klikke på noget som helst. Nogen ide om hvad det er?

    Ved ikke om jeg er helt lost her men ville det ikke være en ide lige at fortælle os om dit bundkort. Kan jo være at det ikke kan tage alle de muligheder du lige nævnte der. Ellers har jeg også kun hørt godt om F1 serien.

    Altså eftersom jeg hører det her på forumet anbefaler de fleste en E8500. Men da jeg skulle ud og købe valgte jeg en Q6600 men i dit tilfælde har du jo en ganske fin CPU sådan som jeg ser det. Med mindre du virkelig har brug for en upgrade (dunno why) så ville jeg da vente til det blev nødvendigt eller til der virkelig var noget af et tilbud at hente. :D

    http://www.tweak.dk/tests2.php?id=1851 der er de tested og det skulle da være okay. Hvordan finder jeg ud af hvad der er bedst? kører et benchmark program med begge instillinger? (i så fald hvilket?) eller hvad ?


    Og i går blev der linket til denne guide http://www.tweakup.dk/article/1313/dk/ og der blev jeg forvirret over nogle udsagn. "Hvis CPU kører 200MHz og RAM kører 800MHz så vil RAM hastigheden faktisk være 1000MHz hvis CPU presses op til 250MHz på FSB og det vil de færreste 800MHz RAM være med til." Er det fordi at ramene da guide blev skrevet ikke var double pumped eller hvad? :S


    Og skal man gøre som han skriver her? "2. PCIE Frekvensen er den hastighed som porten til grafikkortet kører med. Den er faktisk meget vigtig at holde styr på for der er mange grafikkort som ikke er glade for at hastigheden på PCI-Express porten bliver hævet. Det samme gælder den noget ældre AGP port, men indstillingen er den samme, bare med forskellige hastigheder. Den står som regel til AUTO, men når man overclocker er det en god ide at låse denne til en fast hastighed på 100MHz som PCI-Express porten kører med standard. Hvis der er tale om et ældre bundkort med AGP port så er hastigheden der skal låses ved 66MHz."


    Og hvis det her går over grænsen for hvad man må spørge om i andres topics så sig det lige og så laver jeg mit eget. Håber i forstår newben :D

    Så har jeg lige et spørgsmål. Den eneste grund til at have ram der kan kører ved høje hastigheder er altså at du kan have en høj FSB og samtidig have en 1/1 divider? Og hvis nu jeg kører q6600 non-oc (kun indtil videre) skal jeg så reducere clock på mine ram så det kører med 1/1 i stedet for 2/3 ? Og hvis man ikke har tænkt sig at clocke højere end en fsb på 400 mz så er der altså ikke nogen grund til at have ram der kan kører hurtigere end pc6400 ?

    Okay. Det første du snakkede om med den dårlige kvalitet nede i stuen hvor der også var digital tuner. Hvis det digitale signal bliver behandlet af en tuner box og signalet derfra bliver overført analogt via. f.eks. scart til tv'et så er en stor del af forklaringen der.


    I snakken om at købe det i f.eks. hifiklubben vs. et eller andet sted på nettet vil jeg sige at det skal være en del rabat for at det kan betale sig. Hvis du tager i hifiklubben kan de for det første svare på alle dine spørgsmål vedrørende det nyindkøbte tv. Hvor hvis du tager ind i bilka har de ikke nogen ide om hvad de skal svare hvis svaret ikke lige står på deres kort over standard spørgsmål.


    I snakken om HD-ready og Full-HD handler det jo ikke kun om hvor mange pixels du kan se eller ej. Det handler også om forvrængning. Hvis du har/skal have en blu-ray afspiller eller PS3 så vil du få signalet i Full-HD. Hvis din skærm så ikke kan modtage det skal signalet scales ned enten af tv'et eller afspilleren og hver gang der scales ned eller op sker der forvrængning.


    Ellers afholder hifiklubben også nogle medlemsaftener hvor du kan komme ind og så er der foredrag om fladskærme. Det er som tidligere nævt gratis at være medlem og hvis du har god tid så kan du jo evt. vente til det kommer nær dig. Ville dog evt. lige checke først. Jeg var til det i Roskilde men ved jo ikke om de andre butikker også afholder de sammen arrengagementer. (spelling?!?)


    Held og lykke.

    Ja. Mit setup kan ses i signature. Er der en nem måde hvorpå man kan få tilsluttet kabinet fans til MB så jeg kan se omdrejningerne i med speedfan. Kan heller ikke se temps i mine HDDs. Noget man kan gøre ved det?

    Ikke for at træde mere rundt i det men ville bare lige sige at Jeg har i mit kabinet intet problem med rod. Strømkablerne går omme bag ved motherboardet og det er alt sammen meget nydeligt. Og der er PSUen i bunden :P Der er vel også en grund til at den er det i kabinettet da det har sin egen afdeling. (sammen med et par HDDs)

    Jeg har i over et år nu kørt med mus der skulle være samme model som denne men med en anden farve. Min hedder X-750F og jeg er meget glad for den. Den har lang og blød ledning så med mindre der er langt til din computer så er det ikke noget man lægger mærke til. Koster heller ikke meget. Fandt lige et random review (bare for at vise billeder) http://www.techtastic.ca/reviews6/x7.html. Har ikke læst det. :P

    Jeg kiggede lige på et andet forum og der snakkede de også om planslibning. Der var en der brokkede sig vildt over sin nye TRUE men så fik han den byttet (RMA) og den nye han fik var SUPER ! :D Så tror altså ikke det er nødvendigt. Men tag ikke mine ord for de bedste da jeg ikke har mega erfarring. Men jeg undersøger selv hvad jeg skal købe så ville bare skrive hvad mine konklusioner var :P

    Er det virkelig så sikkert at man skal plane ens CPU & sin true når man får den? Jeg har tænkt mig at købe en true til min q6600 men har da ikke tænkt mig at plane den og slet ikke CPUen. Bange for at ødelægge det..