Indlæg af FuSiON

    Nja, det kommer nu an på størrelsen af dit grafikkort. Hvis man fx sidder med en bærbar med 256mb GPU-ram, så kører 32-bit bedre på faktisk alle områder. Men jeg vil gætte på, at du har et noget kraftigere grafikkort, så 64-bit er den bedste løsning, især når du vil smide flere RAM i. :)

    Hej


    Sidste uge fik jeg langt om længe valgt en computer at købe, men jeg skal også have en skærm, hvis jeg skal bruge maskinen (common sense, duh).


    Jeg ved endnu mindre om monitors end jeg gør om computere, så hvis nogen kunne hjælpe mig...


    Jeg er ikke nogen erfaren gamer med hensyn til skærme, jeg har altid spillet på konsol eller de gamle store skærme. Jeg har kigget lidt rundt og er via flatpanels.dk kommet frem til, at Samsung 2233rz er et godt køb for gamere, der ikke har for mange penge.


    I computeren, jeg har købt, sidder der et XFX Radeon HD 5850, og jeg ved, at 120hz skærme skaber problemer, når der sidder et ATI kort i computeren.



    Hvad skal jeg købe?


    60/120hz?


    Opløsning?


    Størrelse?


    Andre forslag?



    Jeg er ret clueless her. :S

    Jeg har allerede købt maskinen, og jeg fortryder det ikke.


    Jeg ved, at jeg kan ændre på tingene frem i tiden. Jeg ved også, at det ville tage mig et år at finde ud af, hvilke komponenter jeg skulle bruge.


    Men det er ellers en god video. Det er i hvert fald lettere at installere harddisken end på min gamle computer :P

    Jeg orker det ikke. Jeg har aldrig åbnet en computer før, og jeg gider ikke til at sætte mig ind i det.
    Det skulle ikke undre mig, at jeg ødelagde noget.


    Desuden kan jeg altid opdatere den her, hvis jeg ønsker det.

    Har du et specifikt forslag?
    Det er en dyr beslutning, så jeg skal være helt sikker på, hvad jeg gør.


    Hvis jeg fx. skulle købe http://www.sharkgaming.dk/inde…ms-amd/ultimatorx90.html, så kan jeg ikke se nogen speciel forskel andet end grafikkortet. Og jeg har lige fået at vide, at GeForce-kortet bliver varmt og ikke er værd at købe i stedet for XFX-kortet.


    Jeg er lidt forvirret.


    http://www.ultimatehardware.ne…_radeon_hd_5850_page3.htm


    Her er benchmark også bedre for 5850 i forhold til GeForce-kortet. Jeg ser ingen grund til at købe sharkgaming.dk's maskine.

    Tak for info. :)
    Siden du ikke har nævnt andet, går jeg ud fra, at den er i vinkel. Tusind tak for hjælpen! :D


    Et lille bi-spørgsmål: Ville det være pengene værd at opgradere til et af de andre kabinetter?

    Det, jeg tænkte, var, at flere processorkerner end 4 næppe tæller for meget, når man gamer.
    GeForce grafikkortet er væsentligt bedre, så vidt jeg kunne se.


    Når jeg kalder den ene for "de dyre", er det, fordi der er 1500kroner rabat indtil december. Så normalt er der en større prisforskel.


    Hvad jeg skal vide, er bare hvad jeg skal købe for at få den bedste performance ud af maskineriet.

    Jeg sidder og gamer på min bærbare fra BILKA, og jeg bliver stresset over alle de nye fede spil, der begynder at komme.
    Jeg har valgt at købe en stationær computer. Jeg har kigget lidt på http://www.topdata.dk og har valgt at holde mig til et beløb omkring 6000 kroner, helst ikke mere.
    Jeg har ikke meget viden om hardware, så jeg håber på, at nogen kan hjælpe mig i den rigtige retning. Af samme grund er selvbyg ret udelukket.


    Indtil videre har jeg kigget på to systemer (nævner lige essentielle dele):


    http://www.topdata.dk/product.asp?product=7011


    AMD PHENOMII 955 (4x3.2GHZ) (BLACK EDITION), AM3
    - GIGABYTE 770T-UD3 (KUN 199KR FOR GIGABYTE 870A-UD3)
    - 1280MB DDR5 GEFORCE GTX470
    - 500GB SATAII WD HARDDISK, 7200RPM (KUN +149kr for 1000GB)
    - 4GB 1333MHZ DDR3, KINGSTON KVALITETS RAM (10ÅRS GARANTI)



    http://www.topdata.dk/product.asp?product=7181


    AMD PHENOM II, 1090T x6 (6x3.2ghz) 8MB CACHE (AM3)
    - GIGABYTE BUNDKORT 870A-UD3 (KAN KØRE CROSSFIRE)
    - XFX HD5850 1GB DDR5 GRAFIKKORT (2x DVI, 1x HDMI)
    - USB 3.0, SATA3 (600), ESATA, FIREWIRE, GIGABIT LAN OSV...
    - 500GB HARDDISK, 7200RPM (WD)
    - 4GB DDR3 1600MHZ HYPER-X KINGSTON RAM "DUAL CHANNEL"



    Jeg tænker logisk og tænker, at det dyreste system er bedst, men jeg vil være sikker.


    Hvilket system er bedst til gaming? (Hvis der er forslag til andre systemer i det prisleje, bring it on)


    På forhånd tak

    Lydkortet er eksternt, dvs., at det er koblet til med USB.


    Det hedder Tascam US-122L, og det virker fint på min gamle stationær, der også har Windows 7 32-bit. Jeg har endda tjekket, at det er samme driver. Det virker perfekt på den stationære, men det lagger på den bærbare.

    Hej.
    Jeg fik en bærbar i julegave, og den kom med Vista. Jeg tænkte, det var noget smuds, så jeg installerede Windows 7 32-bit. Det hele virkede perfekt, indtil jeg koblede mit eksterne USB-lydkort (Tascam US-122L) til. Jeg installerede driver til kortet, og jeg fandt straks ud af, at det ikke virker, som jeg vil have det til. Lyden hakker, så det ikke er værd at have lyden slået til overhovedet. :(


    Nok om det. Jeg gik ind på enhedshåndteringen for at tjekke, om der var noget jeg havde overset - og hvad ser jeg? To "Basissystemenheder", der angiveligt hedder:
    PCI bus 10, device 0, function 3
    PCI bus 10, device 0, function 1


    Jeg har prøvet at klikke på "Opdater driversoftware", men den finder ikke noget. Uanset om det vil løse mit problem med lydkortet eller ej, så vil jeg gerne have installeret driverne.


    Er der nogen, der ved, hvordan jeg får fat i de drivere?


    Jeg ved ikke, om det kan bruges til noget, men min computer er en Packard Bell EasyNote ML61-B-397NC, og som sagt kører jeg med Windows 7 32-bit.


    Tak på forhånd. :D


    UPDATE: Jeg har fundet og installeret driverne, men problemet med lydkortet fortsætter. Lyden hakker, og hvis man ser en video, så hakker videoen lige efter lyden, for at de kan følges ad. Det er ikke til at leve med. Any ideas? Jeg har tjekket på en anden computer (med samme styresystem og driver til lydkortet), at lydkortet virker.

    Jeg tror, jeg fik sagt det forkert. Det skal ikke være en vild gamer, nærmere high mid-end. Er der problemer, hvis jeg køber et godt ATI Radeon og den der pakke fra komplett? Og så selvfølgelig kabinet, harddisk, strømforsyning osv.?

    Hej. :)


    Jeg har valgt, at jeg vil bygge mig en gamer-computer. Det skal være en high-end computer, så jeg er godt fremtidssikret, og så jeg kan skifte dele ud, når de bliver forældede. En nogenlunde high-end computer, men ikke ultra-mega-sygt-high-end. Jeg behøver ikke en i7 processor og alt det der.
    Nok om det, nu til spørgsmålene:


    Hvad for et bundkort skal jeg vælge, hvis det skal være et godt bundkort, der ikke koster for meget?


    Hvordan ved jeg, hvad der passer til bundkortet? Altså om den valgte processor passer, hvilke ram der passer til osv?


    Er DDR3 at foretrække i forhold til DDR2?


    Jeg tænkte, at en AMD Phenom II X4 940 så fin ud - er den et godt valg?
    http://www.edbpriser.dk/Produc…m+2+940&sp=all&pid=489967 - Hvilke bundkort skulle det være osv.


    Hvorfor er der så mange, der siger, at Intel er meget bedre end AMD?


    Nogle forslag til grafikkort?
    Kabinetter?


    Jeg reger selvfølgeligt med, at det skal være et 64-bit system.



    Fyr løs, proffer, jeg er blank. Jeg håber på, at der er nogle, der kan hjælpe mig.
    På forhånd, tusind tak.


    PS. Inde på komplett.dk fandt jeg en pakke, der måske kunne være en idé? I don't know.
    http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=432015

    Pvt.P.Nutz: Det er jeg ganske klar over, jeg er også blevet lurendrejet. Det er en ret svag processor, hvis du spørger mig, bundkortet stinker, der er intet grafikkort (hvilket jeg blev lovet), der er ikke 4 gb RAM (som jeg blev lovet) osv... Men jeg skal heller ikke bruge en syg computer.