Indlæg af FuSiON

    Jeg tror, det er CPU-køleren, da det i hvert fald er stock. Computeren larmer lige så meget, når jeg kører Prime95. Jeg er ret bitter over det, da jeg for 200 kroner kunne opgradere til støjsvag Arctic Cooling. Hvis jeg skal skifte den, koster det garantien.

    Min egen computer har lukket ned i spil og sådan, men det var efter minimum en time.
    Jeg sendte lortet til reparation, og da køleren blev renset, virkede den igen. Den er også ved at være et år gammel, dvs., den er nyere end din, så muligheden for, at din køler er fucked, findes.


    Hvis det er problemet, så er alle kølerne proppede med vat - så at sige.


    Har du forresten overvejet at købe et batteri?


    Eller endnu bedre, har du overvejet at bytte dit batteri med garantien?

    Jeg har fået min computer ind af døren i dag. Det er en Xtreme game PC fra Topdata med AMD Phenom II 1090T.


    Jeg valgte et NZXT kabinet, der har det ironiske navn "Hush", da computeren minder lidt om en mindre støvsuger.


    Nok om det, den har stået tændt siden klokken seks, og temperaturen på processoren holder sig stabilt på 27-29 grader i idle.


    Grafikkortet roder rundt et sted under 35 grader, det er et XFX Radeon 5850. Det hele er med standard køling.


    Jeg har ikke haft så meget gametime i dag, så jeg har kun spillet Black Ops et kvarter ad gangen. CPUen steg kun med fem grader og GPU røg op på 55.


    Jeg ved ikke rigtigt noget om det, men for mig virker det da som et fint system.


    Mit spørgsmål er så: hvad kan jeg gøre for at loade computeren så jeg kan tjekke max temp?


    Er der benchmarks, stresstests eller sådan noget, man kan downloade gratis? Jeg har ikke nogle krævende spil at bruge til formålet. I hvert fald ikke noget mere krævende end CoD.

    Så vidt jeg kan se er det nogenlunde identisk. Så er det bare om du foretrækker AMD eller Intel. Jeg vil tro, at Topdata-computeren har bedre CPU, men Komplett-sættet har lidt bedre grafikkort, am I right?

    Pas på med Ccleaner, den kan også lave noget rod. Jeg vil foreslå at skanne en ekstra gang med en ny skanner, og hvis ikke det løser sig, kan man altid formatere harddisken, selvom det er irriterende.

    1 - Don't do it. Der er ikke grænser for, hvor sprogligt begavede de kan blive, når de begynder at lære noget engelsk i skolen. Desuden er det skide irriterende, når ens forældre blander sig for meget. (Jeg prøver ikke at fortælle dig, at du skal lade dem sidde der hele dagen, men man lærer en masse som barn foran en computer.)


    BTW - http://tinyurl.com/3ylpf5n :D


    2 - Microsoft Frontpage


    3 - Søg på Google efter "keylogger for free", men lov mig, at du smider den væk, når de bliver ældre.

    Har du overvejet et AMD system?


    CPU: AMD Phenom II X6 1090T
    Bundkort: Gigabyte 870A-UD3
    Grafik: 1GB XFX Radeon 5850
    Ram: Kingston HyperX 8 GB 1600Mhz.
    Harddisk: 1000GB SATA2
    Drev: 22X DVD/RW Dual layer
    Kabinet: Cooler Master HAF 922
    Strømforsyning: 750W Gaming PSU (kan få den opgraderet til 700W Cougar 80plus for 199kr ekstra)
    CPU-køler: Stock, kan opgraderes til Arctic Cooling støjsvag for 199 kroner


    7298 kroner plus 200-300 kroner fragt.


    http://www.topdata.dk


    For lige at svare på dit spørgsmål vil jeg sige, at det ser fornuftigt ud. Intel systemer er som regel meget dyrere end AMD.

    Yo Tweakers


    Jeg har købt et highend gamer system, som er proppet ind i et NZXT-kabinet, nærmere bestemt NZXT Hush. Jeg er lidt urolig for hvordan det kabinet fungerer. Der er flere, der siger, at deres system overopheder i det kabinet. Jeg valgte at tro, at de har en anden fejl i deres system, da Overclockers sagde, at den havde "phenomenal" cooling i forhold til størrelsen.


    Hvad jeg vil frem til: Er der nogen, der har kabinettet og kan fortælle mig lidt om idle/loaded temps og evt. hvordan det ser ud, når man overclocker?


    Og forresten - hvad er egentlig den maksimale acceptable temperatur for CPU og GPU?


    Tak på forhånd