Yes vandkøling men har problemer

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Raptorrockwool
    så sætter du spændingen ned. ddc + pro kører fra 7,2V så du kan prøve at give din 7V forbind gnd til 5V og +12V til din 12V forsyning.


    Øhh :crazyeyes:


    Snak dansk :D
    Kom med nogle billeder så jeg kan se hvad du prøver på at forklare

  • Jeg kan ikke gøre for det. arbejdsskade. Jeg forventer at alle ved et minimum om el og elektronik.


    din pumpe sidder på et stik magen til det man jokker ind i en gammeldags ata hdd.
    de to midterste ledninger er 0V. den ene af de yderste er 12V og den anden 5V.
    så det du skal gøre er at flytte det ben der sidder i en af de to midterste huller ud til 5V forsyningen.


    http://pinouts.ru/Power/BigPower_pinout.shtml


    Nu håber jeg du forstår.


  • Nu forstår jeg det bedre :D
    Skulle bare lige have fat i hvilken en af pindene der var hvad.
    Men kan jeg ikke også bare bruge sådan en control fætter til 3 pin stikket??
    Regner nemlig med at smide et lcd display i kabinettet som har fan control

  • Dangerden er jo noget high flow. det er din pumpe ikke beregnet til. nok derfor.
    jeg er sikker på at du ville få et bedre resultat med ek supreme.
    eller måske din kølepasta er lagt for tyndt ?
    Har du planet din CPU ? Det giver rigtigt meget.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Raptorrockwool
    Dangerden er jo noget high flow. det er din pumpe ikke beregnet til. nok derfor.
    jeg er sikker på at du ville få et bedre resultat med ek supreme.
    eller måske din kølepasta er lagt for tyndt ?
    Har du planet din CPU ? Det giver rigtigt meget.


    Kunne godt være derfor.
    Regner også med at den bliver skiftet på et tidspunkt den kæmper nemlig om pladsen med mine ram.
    Kølerpaste er fordelt rigtig det er jeg 100% sikker på og cpu er ikke planet den er kun midlertidlig da det er min lillesøsters så gider ikke at ødelægge den :D

  • Jeg ved ikke med amd. men jeg ved med intel og det er følgende.
    Man skader den ikke ved at plane den. faktisk forbedrer man den betragtligt. Men man mister garantien da de ikke længere kan se hvad der stod på den.
    Du behøver ikke plane den ibund. men bare tage det værste. selv om det bedste selvfølgelig er at plane den helt.
    Måske din cpu er mere skæv end gennemsnittet. Du kan pille den ud og lægge en lineal mod den. så kan du se hvor skæv den er.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Raptorrockwool
    Det ved jeg ikke.
    Men du skal ikke spænde hårdere end de foreskriver. ellers kan det have negativ indflydelse.


    prøv at give den frisk køle pasta.


    Prøver lige at se om jeg har noget til at ligge.
    Fik nemlig noget Aretic silver med da jeg købte kølerhovedet.
    Men synes godt nok det var hårdt at fordele næsten som om det var tørt

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Raptorrockwool
    Arctic silver er skidt da det hærder. så bliver det svært at skille ad igen. som om det er en lim.
    Prøv zallman stg-1


    Bruger altid noget som følger med til shuttle xps maskiner de kan jeg bare tage af oppe på arbejdet og det hærder ikke og er nemt at på føre.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Rasmus_yamaha


    Bruger altid noget som følger med til shuttle xps maskiner de kan jeg bare tage af oppe på arbejdet og det hærder ikke og er nemt at på føre.


    Hvad er det for noget ?
    Jeg kan også bruge noget jeg har på arbejdet. Men stg-1 er alle pengene værd.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Raptorrockwool


    Hvad er det for noget ?
    Jeg kan også bruge noget jeg har på arbejdet. Men stg-1 er alle pengene værd.


    Det må du ikke spørger mig om. Ved bare at det virker perfekt. Det bliver også brugt i de servere vi laver på mit arbejde så det må jo virke

  • nu er processoren i en server jo ikke en 150W+ fætter.
    Kølepasta er jo i virkligheden totalt overflødigt når ting passer sammen.
    se at få lappet den CPU. Det vil dun lillesøster også få glæde af når hun skal bruge den igen på et tidspunkt.