Indlæg af MiPET-

    Jeg har været en af de uheldige der har fået et XFX Geforce 8800 gt kort, hvor køleren bare kører på højtryk hele tiden. Jeg har prøvet Ntune og rivatuner til at få køleren ned i rpm uden held. :pokey:


    Oooog.. Det larmer! :boxing:


    Kender i til nogle alternative kølere, som kan køle kortet og larme mindre, som passer på et xfx? Helst ikke passiv. :idea:



    Jeg har aldrig prøvet at pille ved et graf. kort før, så det må også gerne være nemt ;)

    [quote]Oprindeligt indlæg af Fe4ture
    Kan sagtens være din CPU der bliver for varm!!! Hvorfor en køler køre du med? mener 6400+ bruger 125 Watt, så der skal ikke så forbandet meget til at den bliver varm.


    Jah, altså den køler der følger med cpuen burde jo være nok. Og lavalys siger jo den ligger fint. Jeg hælder til det er noget harddisk eller ram der bare går i stå pludseligt.

    Ja, mine bundkort drivere er installeret. Jeg ventede dog et par dage før jeg installerede dem, men det gjorde ingen forskel. Rammene sidder i flg. bundkortsmanualen korrekt, i dual.


    Det med lyden hjalp heller ikke. Jeg ved ikke hvorfor, men det hjalp én gang og så var det slut. :s


    Den fryser også i det nye rainbow six, som den ellers kører kanon godt i højeste grafik :9xo


    Jeg har prøvet at skrue rammene op gradvist, helt op i det gule high perf. setting uden ændring.


    SUK. Og temp. ligger stadig maks på 54-55. grader i load. Som jeg sidder her lige nu, hvor den har været tændt hele natten og dagen, i et relativt lille rum med høj temt, ligger cpu på 44 grader og gpu på 45 grader..


    Jeg forstår simpelthen ikke hvad der er galt. Jeg prøver lige at køre en benchmark.

    Kunne fandme ikke lade være med at pille. Gider ikke sove nu. :)


    Jeg må sige. At skruge ned for lyden hjalp på alt. Jeg kan nøges med at skruge ned for musikken!
    Mange tak :D Utroligt det kan gøre så meget!



    Så mangler jeg bare at få brænderen til at gøre sit formål :/

    Lillebror har ikke patchet. Han er en hat til at patche, det er ikke vigtigt for ham.. :p


    Jeg kan dog godt prøve.


    Jeg kan godt lige prøve uden lyd og køre en 3dmark senere. Jeg er lige kommet hjem fra natarbejde, så nu vil jeg til køjs. :)


    8o



    Du tænker på at skrue ned for lyden i spillet, eller slå lydkortet fra?

    Hey tweak folk.


    Jeg har for en uge siden købt mig en ny computer..


    Jeg glædede mig som en gal da det er noget tid siden jeg har fået ny computer.
    Min lillebror har næsten det samme ud over at hans cpu er en 6000, hans ram er halvt så store, en anden brænder og en anden strømforsyning..


    Jeg fik installeret xp, og glædede mig som en gal til at opleve mine spil, uden hakken.


    Jeg tog fejl... Juiced 2 hakker hvert andet sek. og kører derefter glidende.. Sådan "hak, kør 2 sek, hak, kør 2 sek.".... Men de to sek kører det glidende og super. Så grafik kan det jo ikke være?


    På min brors kører der superb.


    Jeg har prøvet med Xtreme drivers, såvel som nvidia uden forskel.


    Også crysis kører på samme måde, selvom jeg sætter det meste på medium. I high er fpsen ikke super, men gør stadig det samme som i juiced!.....


    Jeg har også det samme problem i vista, her fryser spillene bare oftere helt og kommer med blå skærm efter et halvt minuts tid. Så vista er ude af systemet igen på grund af BØVL.



    Hvad i alverden kan der være galt?
    Jeg har prøvet kun med en blok ram, og derefter den anden for at se om fejlen lå i en af dem eller i en slot.



    Er det noget bios relateret jeg skal huske at slå til/fra?


    I load er min CPU og GPU maks på 54 g. ifl. 'Everest'.



    Mit system:


    Bundkort: MSI K9N SLI-2F, nforce 570 SLI, DDR2
    Socket-AM2, 2x GBLAN, ATX, 2xPCI-Ex16


    Harddisk: Samsung SpinPoint T166 500GB SATA2 16MB 7200RPM


    Cpu: AMD Athlon 64 X2 6400+, 3.2GHz Socket AM2, 2MB, BOXED


    Ram: Kingston ValueR. DDR2 PC5300 4096MB CL5 Kit w/two matched ValueRAM 2048MB DDR2


    DVD Brænder: Samsung DVD-brænder SH-S203 SATA Black OEM


    Strøm: Silver Strømforsyning, 600W, 120mm fan blåt lys, ATX/EPS, 2xPCI-E, 20/24pin


    Grafik: XFX GeForce 8800GT 600M 512MB GDDR3 PCI-Express 2.0, 2xDVI,8-layer black PCB


    Kabinet: Enermax Chakra :hb:



    Min strømforsyning burde være nok. :/


    EDIT= Desuden fryser mit nero ved ca 7% når jeg skal brænde med den nye brænder? :s


    Cden bliver bare ved med at køre for fulde hammer, men der bliver ikke brændt noget ned. Cden er helt blank, men ikke tom når jeg efter 15 min vælger at genstarte lortet.



    Desuden har jeg fået meget hjælp alene ved at læse rundt herinde, og nu syntes jeg det var på tide at oprette mig som bruger så jeg selv kan bidrage med noget hjælp. :rules:


    Super forum.

    Jeg har fundet en midlertidig løsning til jer det evt må have samme problem.


    Hvis jeg starter et spil, trykker ctrl+alt+del og sætter prioritet til under normal så holder det helt op :rolleyes:

    Jah..
    Jeg har installeret nyt windows xp, ultimate sp3 mener jeg det er. Så noget er der jo galt i det..
    Har læst noget om noget usb halløj i bios man kan aktivere, ved ikke om det er det. Ellers har jeg prøvet andre usb porte, opdateret drivere osv. Plejer bare ikke at være sådan.. :(

    Hej geeks.


    Jeg sidder og bliver mere og mere frustreret. Jeg ved ikke hvordan det er lettest at forklare, men kender i det når man holder 2 knapper nede (eksempelvis lillebror trykker på håndbremsen i need for speed mens man kører fremaf og vil dreje til højre) og så bipper ens pc og man kan ikke dreje?..


    Anyways, kom til sagen. Jeg har for nyligt oplevet at i alle spil stortset (Reg: ikke stortset. Alle), når jeg eksempelvis løber fremaf, løber sidelæns og bevæger musen, så flytter sigtekornet (her CS) sig ikke, og jeg skynder mig at slippe alle taster hvorpå ens karakter forsætter fremaf, sidelæns og så går der lige et delay på 2-3 sek før han stopper og opdager jeg har sluppet tastaturet. Det er ikke for meget grafik da fps ligger på 60+, og har prøvet med lavere indstillinger, andre spil, still the same. Desuden har jeg prøvet med 3 forskellige tastaturer, og min razermus burde ikke være problemet. :pokey:



    ARRGH driver mig til vanvid. Da tastaturet er usb kan jeg selvfølig heller ikke lege med bios da det ikke reagere før windows er startet.. X(