Indlæg af BP#1

    Du kan gøre følgende, i korrekt rækkefølge for at optimere...


    1) Overclocke
    2) Tweake
    2.0) Fresh install af XP
    2.1) Optimere ram timings
    2.2) Optimere windows, visuelt, disable pauseskærm
    2.3) Deframenter
    2.4) System Cache fremfor programs
    2.5) Regedit
    2.6) msconfig
    2.7) Disable unødvendige komponenter på dit bundkort
    2.20) Grafik, settings manuelt
    2.21) LOD manipulation
    2.22) Ændre timings (dog langt fra alle kort du kan dette på)


    God fornøjelse med google ved din side ;)

    1.1'eren fra Tyskland til omkring 850 kroner er udminbart bedste bud...


    Kan ikke finde rev 1.2, men mener ikke der er den store forskel, vist nok noget med backup batteri eller warning hvis jeg ikke husker galt...


    Noxon, jeg vil være mere tryk ved at køre 4 stænger DDR3 klods op af hinanden end tilsvarende 4 stænger DDR2...
    Besuden er 2GB stængerne til DDR2 ikke så gode som 1GB'erne :(

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Cyclups


    Der går hvis nok lidt tid inden at man kan få enkelt sata diske som kan levere omkring de 110MB/s average read.
    http://www.anandtech.com/storage/showdoc.aspx?i=3167


    Tjoh... er lidt under hvad mine diske gør i RAID0, dem er der to af.... - Det er ikke den helt vilde gevinst, seek time er somsagt det der er markant lavere... men kan da være en 2-4 af dem i RAID0 er ganske fornuftigt... 128-256GB er nok plads til spil + musik...
    Så kan images og DVD'erne ligge på lager diskene..

    Ohh rettelse...


    4x2GB ram...


    Windows XP 64bit bør sagtens kunne være på 4GB... mener det fylder 1,5-2GB ?


    EDIT: 8GB ram bør forhindre pagefile nogensinde bliver aktuelt.

    Hej jeg skal til at samle en computer, vil gerne høre indvendinger. (de sidste par detaljer er ikke på plads)


    E8400
    2x2GB PC12800 CL7
    Lager: 2x 300GB (rigeligt til behovet) - sandsynligvis externt raid 0 array
    System: 4GB Iram
    GFX: 3870X2 eller nuværende.. - eller måske te passivt kølet...


    Virker det fornuftigt nok mht. rå power og hurtig reaktionstid?

    Sandsynligvis ikke....
    Intel har jo forhindret 6xx i at virke... 7xx ved jeg ikke hvorfor de gav sig med, fulgte ikke helt op på det... Intel var ret bitre over nvidia udelukkede mulighed for SLI i deres drivere..

    Har lige fået oplysninger om SSD ikke bliver hurtigere end almindelige harddiske... er blot seek time som er enormt lav på diskene...


    SLC yder heller ikke så godt som MLC, men flaskehalsen ligger helt andetsteds, bus hastigheden...


    Kunne være jeg skulle holde mig til...


    64GB SSD til laptop + 3x I-ram RAID0 til den stationære...?

    Sæt PCI-E til 100mhz


    Vælg timings manuelt, og sæt disse til de oplysninger du har angivet herinde.


    Dine ram kan sandsynligvis ikke køre 980mhz, da det ikke er gode chips derpå.
    1.5v er i øvrigt JEDEC for DDR3 - der står sandsynligvis en anden mængde angivet på klistermærket på dine ram...
    Dine ram kører 666mhz, ikke 1333mhz... Så hvis du bruger CPU-z som fingerpeg, så gå efter at ramme omkring 666mhz til at starte med.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af hot_fifty
    men ram performance betyder så lidt så lidt. slet ikke pengene værd endnu, Jeg venter til det bliver mainstream


    På Intel, tjoh, er jo fordi IMC ikke anvendes... Med IMC vil du hurtigt se forskel på fra 10GB/s til 25GB/s, og hvis jeg ikke tager fejl vil en 30GB/s+ nok rammes af de mere ekstreme..


    Men forskellen er der skam, kig du bare på hwbot... bemærk hvordan resultater med 200mhz CPU mere på 45nm C2Q udlignes af forskellen fra DDR2 til DDR3.... Synes jeg unægteligt er en forskel?

    DDR3 er langt hurtigere end DDR2....


    DDR3 er i øvrigt eneste som man kommer til at kunne bruge med næste generation af Intel CPU'er, den såkaldte Nehalem...


    Desuden...
    600mhz 4-4-4-4 kan lade sig gøre på rigtig gode DDR2 stænger...
    1000mhz 7-6-5-xx kan du på alle gode DDR3 stænger...


    prøv at se resultater af blot 600mhz 4-4-4-4 vs. 900mhz 7-6-5-18, så vil i nok få øjnene op...

    Hej, jeg står og skal bruge en hurtig disk, gider ikke ventetid...


    Hvad vil i anbefale...


    12-16x 1GB ram + 3-4x Gigabyte I-Ram


    Eller:
    4x 32GB SSD diske...?


    Penge er ikke af betydning... Ej hellere datasikkerhed.
    - er ikke lagerdisk