Indlæg af BP#1

    dMITIj,
    Nej, er kun billeder af chilleren.


    Uhm, kan godt tage lidt tid, er lige blevet sat til at flytte alle mine ting som jeg havde på en anden adresse... Så blev kylet ned i tilfældige kasser, dvs. mount skruer eller hvad det nu engang bruger, de skal findes... Og er lidt tidspresset i øjeblikket...


    coffeecan,
    noteret - der er pt. en del isolations snask på det, kan sagtens renses af :)

    Alle ting kan afhentes i Slagelse, men enkelt kan evt. afhentes ved KBH omegn.


    Jeg har følgende i overskud for tiden:
    Mach II
    R404A+captube moded, tændes via 230V stik + alukit... Er vidst kølehoveder til alle sockets - den ene side sidder løst...
    Sælges kun hvis nogenlunde bud.


    WaterChiller
    R404A + R22, kan køle til omkring -30 såvidt jeg husker... 25L ca... Custom build, her i DK.
    HBO: 1250
    http://img517.imageshack.us/img517/4425/pict0129wd1.jpg
    http://img131.imageshack.us/img131/6623/pict0130wb3.jpg
    http://img517.imageshack.us/img517/3460/pict0132cj3.jpg
    http://img517.imageshack.us/img517/5894/pict0135af5.jpg
    http://img517.imageshack.us/img517/29/pict0136mj7.jpg
    http://img517.imageshack.us/img517/1315/pict0137qt6.jpg
    Bag config
    http://img145.imageshack.us/img145/7726/pict0017wy4.jpg


    E4300
    Kan 90% overclock med passivt kølet vand, sikkert mere, kører bare lav vcore.
    HBO: 400


    DDR3 PC12800 CL7 2x1GB
    Og det er vidst verdens hurtigeste kit ;)
    HBO: 2500
    Sælges først i slutningen af Februar når jeg modtager mine 4x2GB


    2x1GB PC6400 Crucial Ballistix D9DQT
    ... De gamle FAT BODY, er ikke dem de sælges med mere.. Blev ikke produceret mange af disse kits, og de kan omkring 400mhz 3-2-2-4 535mhz 4-3-2-4
    HBO: 650 (lavt sat, gør ingen gavn for mig..)


    2x512MB SO-DIMM PC5300
    HBO: Byd


    2x1GB SO-DIMM PC5300
    HBO: Byd
    Sælges først når 2x2GB kit modtages.


    VapoChill Micro
    Vidst nok med alle kits, men skal lige have tjekket op på det, ligger i en bunke..
    HBO: Byd


    DangerDen TDX s939
    HBO: Byd


    DangerDen Maze4 GPU (X8xx layout)
    HBO: Byd


    28" JVC TV
    HBO: 300 - Afhentes ved KBH


    Kenwood mini-anlæg
    3x CD, radio, MD, Line-in.
    HBO: 500 - Afhentes ved KBH


    AOpen i975Xa-YDG
    DEFEKT, reservedele, kan evt. fixes ved loddekolbe (komponent som er røget af, grundet lim udvidede sig ved temperatur ændring)
    HBO: 400


    Trades af interesse...
    Intel CPU'er... LGA775 (f.eks. 631)
    s478 mobo, til OC
    Gigabyte I-Ram (excl. ram)
    PATA diske 7200RPM (Til testing.. Ingen SATA, jeg får SSD)

    Oki, kanon frekvens.. Håber jeg kan ramme omtrent det samme...


    Skal køre med:
    2x dual radi (cellpass - ThermoChill)
    1x 3xtriple radi (parallel pass - Mo-Ra 2)


    Heatkiller block...


    EDIT:
    2x Eheim 1048 i parallel vs. 1x L20 (vil jeg helst)
    Bør bare blive nogenlunde køligt..

    Quote

    Oprindeligt indlæg af noxon
    Har kørt orthos ved 4.7ghz og 1.55v 5-6min


    4800mhz booter og køre superpi
    4860mhz booter men dør i win load.


    Ikke en helt kedelig cpu jeg har fundet mig :cheers:


    Hold da op :)


    Hvilken køling anvendes?
    I øvrigt... Smider dig lige en PM på XS med et lille fif... ;)

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Raptorrockwool
    Prøv noget nyt.
    mit nuværende MB er mit første Gigabyte MB men bestemt ikke det sidste.
    udover at det realtek onboard lyd har været lidt sjovt at få til at makke ret så har det været rent plug and play. (for lav privoritet til programmet gav blop i lyden, når man havde maxxet cpuen helt ud)
    Jeg kunne dog aldrig finde på at købe et Gigabyte GF. men MB det kan de finde ud af. opg så er DQ6 jo deres fineste klassifikation.


    BIOS er måske ikke for børn. men jeg syntes nu ellers at det er let nok når man har luret deres måde at angive spændinger på. med undtagelse af Vcore så angives spændingen som et +xxxV i forhold til standart spændingen som man så lige skal kende. kørem man 2,3V på rammen hedder det +0,50V. rød fordi at man har havet spændingen en pæn del.


    JEDEC:
    DDR: 2.5V (såvidt jeg husker)
    DDR2: 1.8V
    DDR3: 1.5V

    Uha, så er det stor-monteringsdag på mandag :)


    Glemte helt at spørge dig... Er der kørt vand i den for nyligt? Mere om jeg lige skal skylle den igennem inden at give fuld skrue med mit kølevand :)

    Quote

    Oprindeligt indlæg af noxon
    Kan nu godt stille PL manuelt i min bios, den hedder tRD, men der er nogle ting der spiller ind hvor lavt det er muligt den kan køre.


    Her er det beskrevet til fulde:
    http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=3208&p=8


    Men udemærket link, Kristopher har penslet det hele meget godt ud.. Jeg synes dog indledningsvis han skulle have lavet en tabel over hvad som er MC og hva' som er ram betonet af timings... (men det kommer der nok en artikkel om snart... Af madshrimps)


    Pointen var nu bare at det ikke er noget bestemt default, hvis man ikke sætter timings manuelt, så er det en variable som afhænger af en række parametre...


    EDIT:
    Til noxon.
    Kinc, Marcus, starter i ASUS d.3 Marts - selvom han ikke er i deres udvikler, software eller andet afdeling, mon så ikke han kan viderebringe requests til BIOS... Han starter i marketing...
    Lige netop det bundkort du linker til test af, det har 1,6v max på vcore, hvilket jo er ret skuffende..

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Raptorrockwool


    Dine 1200MHz er så i virkligheden 600MHz ikke ?


    ... Suk


    1200 mhz DDR2, tænk dig nu om, det er ikke sket, og sker ikke, selvfølgelig mener han 600mhz...


    PL er aldrig noget bestemt "default", det er en varriable som bios sætter, somregl er den relateret til CAS og den totale frekvens på ram'ne...
    Men korrekt, lavere PL giver ret meget ekstra performance...


    PL, ras to cas, cas, tref er dem du skal rodde med... men husk, når du strammer dem, så sker der rent faktisk noget, og vær derfor sikker på dit system ikke bliver ustabilt..

    Såh drenge og piger, lad os lige prøve at få samlet trådene om hvad vi ved om den kommende nehalem så vi kan forudsige lidt om den :)


    Release: (men Intel er forude for planen)
    Q3-4 '08


    Prod-Teknologi:
    45nm
    731M transistorer


    Cache: (for quad)
    L1: 4x32KB L1,
    L2: 256KB L2D, 1MB L2I
    L3: 8MB Shared L3



    -----
    Versioner:
    Socket 1366: 3xDDR3, External PCI Express, 1-2xQuickPath (Optional 2S?), Q408.
    Socket 1160: 2xDDR3, 16xPCI Express Gen2, DMI (to southbridge, slower than FSB), 1H09.
    Socket 715: No IMC, Optional PCI Express, 1xQuickPath to northbridge, 1H09.


    chipsets:
    Socket 1366: Northbridge (PCI Express) + ICHx Southbridge (I/O).
    Socket 1160: Single-Chip Southbridge (I/O) aka Ibexpeak PCH.
    Socket 715: NVIDIA: Single-Chip, Intel/SiS: ???


    Kodenavne:
    Bloomfield: Socket 1366, Quad-Core, Ultra-High-End.
    Lynnfield: Socket 1160, Quad-Core, High-End.
    Havendale: Socket 1160, MCM (CPU+GPU/IMC), Dual-Core, Mid-Range.
    ?Havendale?: Socket 715, Dual-Core, Low-End. Northbridges can use DDR2.


    ^^ Kilde http://www.beyond3d.com/content/news/540


    ----


    Angående IMC er jeg lidt på barbund, ved ikke hvad man skal tro på og ikke tro på... 3x DDR3 lyder bestemt ikke dårligt, det giver med lidt hurtig hovedregning 57600MB/s ved 100% eff, og sandsynligvis vil eff kunne ramme omkring 70-75% ~ 43200MB/s


    På den anden side har jeg ladet mig fortælle at XDR (QDR) ligeledes bliver en mulighed, hvilket vil give "quad channel", kender ikke frekvensen af disse ram, men, den skulle efter sigende være ret så høj, disse ram vil blive produceret af rambus (RD-ram anyone?)
    - Dog hævder rambus at prisen vil blive helt ned til 50 USD pr. GB, hvilket jeg personligt finder svært at tro da rambus er kendt for at malke...
    Ovenstående er dog hørt i forbindelse med Blackford - som i øvrigt er ret svært at finde oplysninger om...


    -----------


    Giv den gas med indspark, og hvis der er en IDF deltager herinde, så giv den gas.

    Ikke alverdens... Men er meget billigt at flyve fra Hamborg til Kastrup... Skal selv den anden vej når jeg skal til Cebit.


    EDIT:
    Doh, antog du var fra DK / Sjælland ;)
    Kan ikke koste ret meget... en 500 lap tops ? :)

    Højt pi-produkt med det bundkort... Måske du skulle prøve at sætte timings lidt skrappere eller køre højere FSB...


    EDIT: 2.8v bør give rig mulighed for at sænke PL.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Fmp
    står ikke på den.. men den følger heller ikke med, den høre til kabinette, så det skal i selv ud at anskaffe jer,,


    Regnede jeg heller ikke med, var nu mere om jeg skulle lade den være passivt kølet hvorfor shroud blev overflødig...


    Hvor i landet befinder radiatoren sig?

    Hmm, hvor i landet befinder tingene sig..?


    Sådanne 25cm fan, kan du ikke lige se hvor mange W den anvender? Lidt itvivl om jeg kan sætte den til min fanbus... Mere om jeg skal hoppe på inkl. eller excl. shroud.

    Nedern uge... Lyder som min forrige uge til forveksling - det fede er ugen derpå altid bliver bedre... :)


    Highlights for denne uge:
    - Asus vil indgå samarbejde.
    - Jeg skal stå for OC-camp ved Cebit & en presse konference
    - Politiet ringede, jeg beholder kørekortet (58.4%)
    - Mødte et tidligere kollega, som jeg fik en hyggelig snak med
    - Mødte en anden kollega som blev så hidsig men ikke ville vise det, at hun kom til at smadre et glas med hånden ved at klemme for hårdt :))