Indlæg af BP#1

    Er der ikke en som lige afsætter 5 minutter til at knalde 1.65v på kræet og køre op på SetFSB eller clockgen indtil systemet fryser...?


    Har stadig ikke hørt om en C2D / C2Q som er død af varme...? :)


    I øvrigt har 45nm været over 2v allered :\ - dog clocker de nok automatisk ned hvis man prøver det på luft, hvis dne overhovedet booter :razz:

    Er godt nok kommet i tvivl om hvad man skal købe...


    I tester ved meget lave volt, kan i ikke lige give den fuld skrue ??


    Har læst mig frem til 4.7+ghz på luft er muligt med E8500 til f.eks 32M stabilitet... Men volten er helt anden boldgade...


    Og så deler vi svaret op igen...


    1)
    hvad er det for en kommentar?


    2)
    Du behøver ikke undskylde dine kompetancer, og særlig ikke ved at påpege at andre er nørder


    3)
    Har intet med bundkortet at gøre, Asus er ganske udemærket


    4)
    Gider ikke skrive et review til dig, kan du søge på nettet... Start evt. med VR-Zone, de er dem som er dygtigst til at lave sådanne.


    5)
    De er faktisk ikke tweaket der...
    Kan oplyse dig at det er slappe timings sat fra BIOS af.. er subtimings som kan sættes ned med 29, tref som kan hæves markant, mange andre ting... PL kan også ændres, kan sagtens give 10.5-11GB/s...


    DDR2 kan i sjældne tilfælde ramme 700mhz, korrekt.. DDR2 kan også levere en båndbredde på 9-10GB/s, korrekt, men nu var hastigheden jo bevidst sat ned på de DDR3.


    6)
    Endda i et review... Så kan du også læse et helt review hvis du vil.
    http://www.3oh6.com/forum_post…1040_8-7-6-18_everest.png


    -----------


    Sidst men ikke mindst, læs det review, for du er tydeligvis ikke åben for information fordi du er harm over at have brugt penge forgæves.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af GridLock


    Hvad er det så lige at Nehalem har med noget at gøre?


    Nehalem er ikke X38 og det er ikke X48. Det er ikke QX9xx0 eller E8xx0. Det er heller ikke ICH9 eller ICH10. Så din snak om Nehalem er ikke særlig relevant.


    Hvad Nehalem og A64 har med noget at gøre er de har det tilfælles at de anvender IMC, hvilket bevirker en markant højere procentsats i udnyttelsen af ram - er til den del med at båndbredden ikke udnyttes, for gør den, men efficienten er ikke høj.


    Det kan du læse mere om på wikipedia, gider ikke undervise dig.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af GridLock


    Slettet post


    hvad med du lige får din tone i orden?
    Det er også helt hen i vejret, du burde få mere end 10GB/s ved den frekvens, så ja, er vidst en fejl40, dig som har sat noget forkert, manuelt.


    her kan du se med 100mhz mindre på ram hvordan man får over 15% højere båndbredde end dine 8GB/s.... Og det er ved lavere FSB sandsynligvis..


    http://img412.imageshack.us/img412/3836/cl54314ni7.jpg



    Den må deles op i punkt besvarelse..


    1)
    Fremtidssikret, nu er sagen jo den at nehalem faktisk ikke kan DDR2, så det er 100% sikkert at DDR3 er mere fremtidssikret... ;)


    2)
    Den ekstra båndbredde kan fint anvendes,,, Synes 14-15GB/s er ret meget? Er ikke med memory controller ligesom A64 og Nehalem jo, så klart eff ikke er høj...

    Tråden er vel besvaret... Nvidia chipset kan på nuværende tidspunkt ikke køre DDR3...



    Se det finder jeg meget svært at tro på... Så har du bevidst justeret DDR3 til at kørt slapt mod DDR2 som stramt.. PL sat til 10+ eller sådan?


    Jeg har i øvrigt haft en del sæt DDR2 i mine hænder og modtager snart mit tredje sæt DDR3.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af silentk


    som tingene er pt er ydelsesboostet mellem ddr3 og ddr2 så marginalt lille at det ikke er til at mærke.


    og når man tænker på at ddr3 koster ihvertfald double up af ordentlige ddr2 ram kan det slet ikke svare sig. går dog ud fra at teknologien bag ddr3 vil blive udviklet langt mere, så over tid vil de selvfølgelig blive primære valg. men ikke inden for overskuelig fremtid


    Har du prøvet at køre med DDR3 siden du ved om det er lille forskel?

    Quote

    Oprindeligt indlæg af JuiCe


    Nu siger han jo også at DDR2 er "bedre" end DDR3 :)


    Og der er tydeligvis nogen der ikke aner hvad de snakker om...
    DDR2 er ikke konkurrence dygtige mod DDR3, og er ikke til diskussion.... Prisen er hvad som gør DDR2 attraktive, slut.

    Gider ikke søge...


    Bundkort P35 - 700
    E8400 - 1350


    GFX:
    2x 3870 = 2800 ?


    Ram:
    2x2GB = 1000?


    Lager:
    2x 500GB = 1150 ?


    Skærm:
    22" TFT = 1400


    PSU:
    Bare en kvalitets med 600W = 700?


    Kabinet = 400 ?


    Total: 9500


    500 kroner kan du evt. bruge på anden CPU køler, drev eller lignende...

    Quote

    Oprindeligt indlæg af SpRoX
    Jeg forstår altså ikke hvorfor I slår EIST fra... Jeg har OC'et min cpu, godt nok ikke det store, men har ingen problemer med at bruge EIST.


    Når vcore ikke står på auto ændres den ikke selvom multi sænkes. Sådan er det i hvert fald både på mit Asus og GB mobo...


    Prøv at kør superpi 1M
    så gå ind i bios, slå EIST fra - og kør igen superpi 1M


    Så har du svaret :)

    V*A=W
    Deraf hvis lav VID (V) fra default = 65W eksempelvis vs. høj VID som giver tilsvarende 65W vil den lave selvsagt være mere følsom... Men lad nu det ligge :))

    Quote

    Oprindeligt indlæg af hot_fifty
    jeg har bemærket at jo lavere VID jo højere temp, fordi har haft 4-5 cpuer C2D i min com og alle har fulgt det mønster. Min E6420 har VID på hele 1,3375 og er rigtig kold men skal så ha ldit volt for at nå gode hastigheder. FOr søndergaard du har jo en ret lav VID


    VID = Vcore
    FID = Multi.....


    Jo højere VID jo mere varme, længere er den ikke ;)

    Quote

    Oprindeligt indlæg af noxon


    vdroop er jo mellem ilde og load, det skaber ustabilitet.
    Mit p35-ds4 er volt også lavere end hvad jeg sætter det til, men er helt stabil ilde til load.


    Jeps, men det er vel under stabilitetstest... ? :)
    Altså må det være pga. vdroop... Ellers har jeg læst lidt forkert fra tidligere post.

    Nice nok CPU du har fået dig...


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Grauballemanden
    kan ikke prime min ved 4ghz overhovedet med min scythe ninja, aner ikk hva der er galt... har været oppe på 1,425v og det failede den bare ved.. hmmm


    /Grau


    Hvilket bundkort ?

    Har hverken kvittering eller box til den, men kan nok godt fremskaffe kvitteringen, men er jo mere hvad du egentlig vil smide efter den, kan jo være jeg vil sælge overraskende billigt... :)
    Den gør mig jo ikke meget gavn når jeg modtager ny CPU, ud over den sikkert vil kunne hænge fint i bakspejlet ude i bilen ;)

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Fnugi2003
    med 2.4) System Cache fremfor programs mener du baggrunds tjenester


    Kan meget vel være tilfælde, den til højre af mulighederne... ;)
    Jeg sidder på Vista, så kan ikke lige kigge efter, blev skrevet i en fart..