Nyt system, fornuftigt?

  • Hej jeg skal til at samle en computer, vil gerne høre indvendinger. (de sidste par detaljer er ikke på plads)


    E8400
    2x2GB PC12800 CL7
    Lager: 2x 300GB (rigeligt til behovet) - sandsynligvis externt raid 0 array
    System: 4GB Iram
    GFX: 3870X2 eller nuværende.. - eller måske te passivt kølet...


    Virker det fornuftigt nok mht. rå power og hurtig reaktionstid?

  • Ohh rettelse...


    4x2GB ram...


    Windows XP 64bit bør sagtens kunne være på 4GB... mener det fylder 1,5-2GB ?


    EDIT: 8GB ram bør forhindre pagefile nogensinde bliver aktuelt.


  • okay 4 gb ram er 100 % nok! hvis du bare vil game !!!! 8 gb er totalt ude i skoven
    det har du slet ikke brug for! windows xp kan kun se 2gb ram. men hvis jeg husker rigtigt kan 64-bt udgaven se 4 bg! så du kan slet ikke bruge 8 til noget som helst! og hvis du bare gamer er 3 bg også nok!

    Xfx-680i sli
    Xfx-8800 GT
    2x80 gb wd
    120 gb wd
    2*1 gb shg ram. med passiv køl
    C2D E6400 @ 2750 Mhz
    580 Watts psu
    kassen et ThermalTake Armor

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Zucks


    okay 4 gb ram er 100 % nok! hvis du bare vil game !!!! 8 gb er totalt ude i skoven
    det har du slet ikke brug for! windows xp kan kun se 2gb ram. men hvis jeg husker rigtigt kan 64-bt udgaven se 4 bg! så du kan slet ikke bruge 8 til noget som helst! og hvis du bare gamer er 3 bg også nok!


    Google IRAM og du skal blive klogere.



    Og 32bit kan max adressere 4gb ram, incl alt. 64bit kan adressere mange mange GB..



    Nå men jeg ville nu stadig spare nogle penge og købe ddr2 ram med d9 chips.
    Men til benchmark er ddr3 da sjovt.

  • 1.1'eren fra Tyskland til omkring 850 kroner er udminbart bedste bud...


    Kan ikke finde rev 1.2, men mener ikke der er den store forskel, vist nok noget med backup batteri eller warning hvis jeg ikke husker galt...


    Noxon, jeg vil være mere tryk ved at køre 4 stænger DDR3 klods op af hinanden end tilsvarende 4 stænger DDR2...
    Besuden er 2GB stængerne til DDR2 ikke så gode som 1GB'erne :(