Indlæg af Ebo

    Jeg kan ikke tro, at det ikke skulle være blevet rettet hen ad vejen, som udviklingen går :D, men vælger du en SSD, som den du har kigget på fra Patriot version 2, eller fra OCZ i deres sidste serie, Intel's serie(ved godt, at den er dyr), så kan jeg ikke tro, at du går helt fejl.


    Evt. kig på deres websites og nærlæs datasheets, der må stå noget om de forbedringer der er sket fra version 1 til 2.


    Mvh
    Sam

    Som Jakob siger, bare køb 1 liter demineraliseret vand hos købmanden, den koster under en tyver. Skil skidtet ad og lad lad vandet "opløse" mælken, lad det tørre 2-3 dage, for at være på den sikre side, saml og tilslut.



    mvh
    Sam

    1: check jumper på HD, at den står som master, tilsluttes kablets øverste stik.


    2: check jumper på DVD-drev, at den står som slave og er tilsluttet anden stik.


    3: check bios i bootdevice, DVD drav skal være 1st, og HD nr. 2


    Kan evt. prøve at skifte kabel, bare for at udelukke at det skulle være defekt.


    Hvis 1-2 virker, så virker 3 osse og du kan installere.


    mvh
    Sam

    Nej, pålidelige er de ikke, men du kan bruge dem, som en rettesnor til at vide lidt om hvilken PSU man skal købe. Det jeg mener er at der er mange ting der spiller ind i et setup, og vælger du en PSU der er 100/150 watt over hvad programmet siger, så er du ikke helt gal på den.


    mvh
    Sam

    HL2 og Fallout 3 ingen problem, med at køre dem, Crysis er en anelse mere krævende, men clock din CPU lidt højere og skift det GFX, så spiller det hele :9xo.


    mvh
    Sam

    RAM: inden du køber nogle, så skal du lige indenom ASUS website, da deres bundkort kan være meget kræsne mht. RAM, især skal du være opmærksom på om dit bundkort giver den korrekte strøm til dem, men det kan du selv indstille i bios.


    ANg. cabi, så er det jo en smagssag, men du går ikke fjel af Antec, de er dyre, men kvali hele vejen :9xo, samme kan siges on Lian-Li.


    Mvh
    Sam

    Check lige dine RAM, 1 blok af gangen, virker de alle som de skal, så kør en memtest med alle sat i maskinen. Kig i bios, se hvor meget strøm som dine RAM får, og sammenlign det med hvad der står på din RAM producents website, hvad de skal have, grundet jeg spørger er fordi NOGLE bios undervolter RAM, når de står til auto.



    mvh
    Sam

    Normalt følger der et HDMI/DVI adapter med, når du køber et GFX der understøtter dette, det gjorde der ihvertfald til mit hvilket vil sige, at du skal have 2 udgange hvoraf du bruger 1 til din pc skærm, typisk som primær skærm, og sætter din HDMI/DVI adapter på den anden udgang, og forbinder den til dit tv.


    I ATI's controlpanel configurerer du nu, dit tv, som skærm 2 og vælger den opløsning, som du vil have og tingene burde køre helt af sigselv :D.


    Efter at have læst en anden post omkring køb af HDMI kabler, så skal du ikke købe de billigste, da de ikke tager lyden med over( ihvertfald, som jeg har forstået det).


    Håber det hjalp dig lidt på vej :crazyeyes:



    mvh
    Sam

    Du siger det selv, nemlig at alle radeonkort fra 3800 serien og op, har fuld understøttelse af lyd via HDMI, så jo det kan godt lade sig gøre.


    Jeg ville kigge lidt efter et kort ala HD4830, da du fået næsten samme ydelse som på et HD 4850, bare til en billigere pris.


    Hvordan du så vælger, at sætte systemet op til dit tv, så er her lidt, at kigge på


    http://www.av-connection.dk/


    De er ihvertfald behjælpelige med at løse dit problem.



    mvh
    Sam

    Problemet ligger i, at dit onboard lydkort har indbygget ADI AD 1980 codec, og der findes ikke drivere til vista, MEN jeg læste i et forum, at mange havde haft held til at bruge XP64 bit driveren, den skal så bare installeres manuelt i stedet for.



    mvh
    Sam

    hvis du vil have rigtig god surround lyd fra dit TV, skal du ikke vælge et pc højtaler system, måske undtagen Z-5500, det kræver dog et rigtigt godt lydkort, og jeg tvivler på at sådant et indbygget, det er højest sansynligt bygget på et chipset fra realtek, ikke sagt et ikke er godt nok, ned vil du have rigtig god lyd kræver det lidt mere....prøv at kig på audiotrak f.eks.


    mvh
    Sam

    Skal du investere i vandkøling, så kig seriøst på tiger II, fragman har etteren, så prøv at snak lidt med ham om ydelsen, men den kan da kun gå op ved at vælge nr. II.



    mvh
    Sam