Indlæg af Green

    Quote

    Originally posted by Slacker


    S? burde de kunne 2-2-2-5 ved den hastighed ogs?.
    Hvis du evt kan give mere sp?nding reagerer de ret godt p? det. Men timings f?r man som regel intet ud af mht. BH.


    kan give dem op til 2,8.. de k?rer nu 2,7.. men hvis de skal have mere at leve af, s? skal de jo ogs? have mere at lave.. Men jeg kan ikke s??te fsb'en h?jere end det den er nu.. nemlig 261..


    K?rer Asus A8V + 3000+@2349, winchester..

    yes.. k?rer nu med en fsb p? 261mhz stabilt.. det giver 213mz p? ramene, dog med 2,5.3.3.7.. Pr?ver at se om de kan k?re t?ttere timings.. men ikke nu.. hastigheden p? ramene er sat til 5:3 i bios. S? det k?rer..


    Jeg takker for hj?lpen..


    Green

    Quote

    Originally posted by Simon Bay
    altså det her er et eksepel.


    Hvis nu ramene står på 200Mhz og du hæver FBS'en med 30. hiver det ramene 30 mhz højere dvs. 230mhz


    de kan ikke passe.. Jeg har hævet min FSB med 53mhz.. med multiplier på 9.. og mine ram kører 126mhz.. det vil sige halvdelen.. (53/2 ~ 26)


    Men dvs jeg skal faktisk ind og vælge 1:2DDR 400 før de kører optimalt.. plus de 53mhz oveni.. Dvs. DDR 453, eller hvad man nu ksla kalde det?

    Jeg har været igang med at OC min cpu lidt.. og jeg er så nået til at de skide ram skal køre nogle lavere timings.. men jeg er ikke sikker på at deres hastighed er som den skal være.. i bios kan jeg vælge Auto, eller limit. Limit er den eneste der giver adgang til ændring af ramne..


    Bundkort: Asus A8V Deluxe


    Og så kan jeg så vælge et eller andet med hastighed som siger: 1:1 DDR 200, 1:2 DDR400 osv.. Jeg har så lige pt valgt DDR 200.. Vil det så sige at de kører 100Mhz?


    Det kan jeg nemlig ikke få til at hænge sammen med Cpu-z som viser noget andet..


    http://img359.imageshack.us/img359/2045/cpuzqn1.png


    Hvad er forklaringen, og hvad skal jeg gøre nu for at komme videre?


    Håber på hjælp.


    Mvh. Green

    ikke fordi jeg skal blande mig overhovedet, men jeg tror at hvis du satte nogle mål på din sova sofa ville folk vide hvilken størrelse de havde med at gøre.. og om de evt havde plads..


    Bare et forslag;)


    Green

    han er for syg.. har har fandme styr på det der..


    Men var det ikke ham der kørte galt som 15-årig, så han hans trommespil blev lidt hæmmet?? Det mener jeg da at have hørt..


    Ret mig hvis jeg tager fejl...



    Mvh Green

    Quote

    Originally posted by Razorblade


    Jeg mente at der følger en køle plade til bagsiden af kortet der køler ram klodserne. 8)


    godt så.. det var en helt anden snak.. Min fejl.. Jamen så bliver den nok løsningen snart når jeg får nogle flere penge indenbords..


    Jeg takker..


    Green

    okay.. det er sku sket noget sidst jeg var her.. og det beklager jeg... har været offline fordi jeg havde travlt, og har formateret og så videre..


    Men okay.. Bundkortet er Kv7, og det understøtter IKKE dual-channel.. Problemet er det, at min value og min hyperX ikke ville køre sammen på det bundkort.. Det er har intet med dualchannel at gøre..
    Men sagen er så den, at da jeg opdaterede bios, forsvandt usb og netværkskort.. oaky.. jeg flasher tilbage, wow, og det virker søreme igen.. fint.. Jeg tester med et par DUAL-Channel HyperX, pc3000, og mit bundkort clocker dem ned til ddr333.. fint. (Men pc3000 skal ikke bruges til det bundkort) Det hele virker.. Jeg vil så ha de skide ram til at køre ddr400.. fint, jeg sætter hastighed op, og vupti.. Usb og netværk forsvinder igen.. derfor tæpnkte jeg at jeg bare ville have to value blokke istedet, fordi jeg ved at de godt kan gøre sammen..


    Men alt dette skriveri er faktisk spild, ide jeg har smadret mit Kv7, fordi jeg skulle have en bagplade af fra Thermaltake Big Typhoon.. og hvad gør idioten.. Han bruger selvfølgelig en skruetrækker til få det af med.. og det klister sidder forbandet godt fast, så jeg tror jeg har smadret et par printbaner eller 4.. pis og lort.. har ikke testet det endnu, men hvis det virker melder jeg tilbage..


    Beklager at noget skulle misforstås, så det endte ud i nogen som ikke var meningen.. yes.. godt så..



    OG DER SKAL IKKE GRINES, ELLER GØRES NAR, BARE FORDI MAN GODT KAN LIDE SKRUTRÆKKERE... ;):$:O


    Mvh green

    Quote

    Originally posted by Symbol
    ATI Silencer 5 (Rev. 2) kan i nogle tilfælde give problemer grundet størrelsen.
    Jeg kan f.eks ikke have mit 800xl med silencer siddende på mit chaintech vnf4 da bagsiden rammer chipset køleren.
    Men ellers er det en lækker køler til det kort ;-)


    Okay.. jeg overvejer den.. Har et Asus mobo, så tror jeg tror ikke det er noget problem med chipset køleren.. den er ikke særlig høj overhovedet..


    Men tak..


    Green

    Quote

    Originally posted by Razorblade
    Der sidder en køle plade på bagsiden. 8)


    ja.. der sidder en køleplade på bagsiden.. Men det er en køleplade.. Og den skal køle 4 sæt ram-moduler, og jeg kan love dig for det bliver varmt.. Og jeg bryder mig ikke om det er varmt.. derfor efterlyser jeg køling som kan køle alt.. alle moduler.. den bliver så varm at jeg ikke kan holde en finger på.. Og vis den bagplade skal blive siddende så er OC på ram'ne udelukket..


    Green

    Quote

    Originally posted by Maverick
    Den køler også RAM.


    Okay.. fedt.. Vil så lige gøre opmærksom på at der er rammoduler på begge sider.. de bliver nemlig temmelig varme.. Spørgsmålet er om de køler dem på den anden side også?


    Green

    Quote

    Originally posted by Fragman
    gå ind i dit netkorts indstillinger og avanceret, der kan du disable windows firewall....og inde i sikkerhedscentret kan du ændre på hvilke beskeder det skal sende til dig.....


    Når jeg prøver at trykke indstillinger i Egenkaber for Lan-forbindelse, står der følgende: "Windows kan ikke vises indstilinngerne for Windows Firewall af en ukendt årsag" Det samme står når jeg går ind i sikkerhedscentret og trykker "Windwos Firewall".. Hvad skal jeg gøre hvis ejg gerne vil havde fjernet den?

    Quote

    Originally posted by Softwalker
    Du kan jo altid prøve at bytte den med mig, så kan vi se om det funker... ;-)


    hehe.. okay så da.. Men dit system kører jo heller ikke dual? Så skal iv være heldige at den vil æde dem.. Har du en value liggende pt? Eller har du fundet den?

    Quote

    hva bruger du din comp til,gaming eller bare andet.
    ligemeget zone alarm er virkelig god.
    men gratis fragman,jeg har aldrig set at den er gratis.
    vis mig lige det link hvor du mener at du ka få den gratis


    http://www.zonelabs.com/store/…T1mdjlHxRJg2M4kuI1jXCU9Xl!372731875!-1062696904!7551!7552!NONE?dc=12bms&ctry=&lang=da


    jow den er sidste er sgu


    Stik mig lige et link...



    Og i øvrigt, hvis i mener jeg kan undvære windows firewall, ville det være fedt hvis gad hjælpe med at afinstallere den, da jeg ikke gider have de irriterende beskeder Windows Security Center at; "Windows fire er slået fra" og alt muligt pis...


    Green

    Jeg står her med en blok Kingston HyperX på 512mb.


    Følgende står på klodsen: KHX3200/512
    9905193-013.a01
    1377535 2,6V


    Den vil jeg gerne have byttet til en Kingston Value 512mb Eller noget i den klasse, da mit bundkort ikke kan tage en HyperX og En Value blok samtidig.. så.. Er der nogen der vil bytte? Eller en anden std blok med 512 kunne også interesse.. Måske en håndøre eller to oven i er vel ikke unfair.. Ellers byd på den, så ser vi på det. Ved sku godt den ikke indbringer særlig meget.. men hva' fanden..


    Den er fra den 27.12.03, kvitt haves, meget pæn stand, virker perfekt. Nypirs omkring 1000


    Mvh. Green


    EDIT: Jeg er gud i denne tråd..


    EDIT: Kiggede på Kingstons hjemmeside, og jeg kunne ikke finde den helt samme blok, da den her er ældre vil jeg tro.. er ikke sikker.. Men jeg tror den er meget tæt på denne..


    KHX3200A/512 512MB 400MHz DDR Non-ECC CL2 2-3-2-6-1


    Måske er det UL-udgaven, den med bedre timings, men det kan jeg ikke sige.. men den var fandme dyr fra ny..