Indlæg af kruga

    Tak for svar Helmer og nano..


    Jamen naturligvis Raid 0 :-)


    Jamen det håber vi på, da det jo ofte er HDen man venter på. Det bliver sgu spændende..



    Tak så er de bestilt.. Dog i 500gb modellen.. Det bliver spændende..




    Quote

    Oprindeligt indlæg af Helmer
    jo der er raidunderstøttelse på dit bundbræt, så der er ingen problemer der.


    http://edbpriser.dk/Products/L…087&searchArea=&Soegeord=


    ta dog istedet 2 stk Samsung F1 i Raid giver de maksimal performance. Du skal dog vide, at raidydelsen næsten altid er en smule begrænsede, da det er onboard raidchip. Det er sjællent producenterne vil betale nok for en god chip til dette formål.

    Jeg vil forsøge at lave Raid til min lillebror..


    Han har dette motherbord: Asus P5NSLI
    Link til Asus side, men den kører a lort til... Men det skulle være det korrekte bundkort: Asus


    Overvejer at købe 2 af denne her HD til ham: Seagate Barracuda 500GB


    Er der noget jeg har overset?
    Er det ikke korrekt der er Raid på motherboardet?


    første gang det skal prøves nogle råd?


    Pfh. Mange tak!!!

    Hej


    Jeg kan altså ikke selv finde den, er der nogle der kan hjælpe med et link til en dansk sprogpakke til Windows Vista Home premium... Mener det er 32 bit version.


    Naturligvis gerne så hurtigt som muligt..


    Pfh. mange gange tak!



    EDIT: Har måske alligevel selv fundet noget her på TWEAK.....


    Det prøver jeg lige..


    Edit2: Har problemer med at downloade det... Så er der nogle der har et forslag så endelig skriv...

    Beklager den langsomme respondstid...


    Ferietid :-)


    Tjaae den er blevet ringere og ringere, men den har aldrig kunnet bruges til at se en divx film... Hvilket jeg synes er for ringe... Den hakker...


    Burde den ikke det, selvom grafikkortet er Shared?


    Derudover kan jeg ikke med det blotte øje se noget som helst støv i køleren..


    Har ellers spybot der ikke klager over noget prøver lige noget adaware.. For at se om der skulle være noget...

    Tak for svar.


    Jeg prøver, men den er virkelig ringe til at vise fx film.


    Har prøvet at "puste" på blæseren og gør jeg det et par gange kører den også bedre for en kort stund... Altså computeren..


    Kan man få en kraftigere blæser til sådan en bærbar?

    Tak for svar, beklager den sene respons, har været ude IRL... :-)


    Ja den bliver meget varm, for det første så meget at den er træls at sidde med for det andet sådan at den hakker og er træls af og til (læs ofte).


    Jeg tror sgu jeg her snarest prøver XP...


    Nogen grund til det skal være SP2 og ikke SP3, sådan en mener jeg da er kommet..


    Er sgu også træt af jeg fik den pc, men der var en der bildte mig ind den var så god, og leverede endda en Intel dual core tilbage :pokey: (godt nok ikke af den bedste slags men alligevel)gør jeg aldrig igen, kunne se med det samme det var noget skidt, men føtex tager ikke en pc retur.


    Af skade bliver man klog, men sjældent tilfreds med sin pc...

    Hej..


    Jeg kom for et år siden til at købe denne bærbar:
    Aspire Turion 64 X2(dual core) 1,6 GHz
    Model Aspire AS5102WLMi.
    AMD Turion 64 X2 TL-50 (1,6 GHz) Dual Core
    2048 MB DDR2 RAM,
    160 GB harddisk,
    op til 512 MB ATI X1100 HyperMemory grafik,
    15,4” WXGA CrystalBrite TFT
    Incl. Windows Vista Premium.


    Jeg er sådan set lit træt af den, mest fordi den bliver meget varm når man sidder med den.
    Men også fordi vista kører noget langsom, og ser man noget på youtube, kan den finde på at hakke og blive endnu mere varm.


    Mit spørgsmål er, tror du det vil hjælpe og lægge XP SP3 ind, eller invistere i en 64bit udgave af windows(vista eller XP), hvad tror du vil give den bedste hastighed?


    Pfh. TAK!

    Vil bare lige sige at den popcorn maskine ser fed ud...


    Kan godt være man skulle vente til den falder i pris.. Men er der ikke altid noget nyt?


    Kan godt se mit forslag med plextor mangler lidt, men den er jo også billig.. :-(

    Tjaae synes nu det var en god prisklasse også synes jeg størrelsen virker genial.


    Altså at den ser umiddelbart "lille" ud og man nemt kan bruge den som ekstern HD og derefter lige koble den til tvet...


    Også havde jeg lige små 1500 til at brænde af...


    Men det hele kommer fordi jeg så denne artikel i går...


    Artikel


    Men kan godt se det med HDMI, det ville jeg gerne have.
    Men ellers må composite gå an...


    Havde bare ikke set det før i den størrelse, og med at man kunne bruge den så let som ekstern HD, så derfor jeg blev interesseret.
    Men kunne godt tænke mig at vide om den type kan afspille det meste osv.


    EDIT også koster den incl. HD ca. 1.150 kr og med 750gb hd 1.300 med levering.


    EDIT mener naturligvis at jeg må nøjes med Componet og ikke Composite som stinker.. :-)

    Jeg opdagede igår at der er noget der hedder en medieafspiller. Ja jeg følger sgu ikke med i tiden..


    Den type jeg tænker på specielt, er den type der mest af alt er en ekstern HD incl. fjernbetjening og med tilslutninger til TVet så man kan afspille alt direkte på tvet.


    Nogle der har et godt forslag til hvad man skal vælge max 1300. Gerne billigere, men med en "stor" HD kapacitet?


    Men lortet skal virke og ikke resetes hele tiden.


    På forhånd tak for svar, og har du evt et link til priser eller test eller noget jeg skal se så er jeg en glad modtager!

    Hej!


    Sidder lige og kigger på en HP Pavilion.


    Der er et problem med at når man via s-video kobler den på harddisk optageren vil den vise billede, men tager man først s-video stikket og sætter i tv og her virker det. Derefter sætter man det tilbage i harddiskoptageren så virker det også der, men kun i et kvarters tid??? :pokey:


    Nogle har har en ide til hvad det kan være??


    Pfh. MANGE TAK!!! :cheers:



    EDIT HAR FÅET DET LØST!!!!

    Hej!


    Jeg har længe haft XP, installerede så en dag VISTA gratis version(den gang det var beta)


    Vista på en hd, XP på en anden


    Så nu har jeg en mulighed ved boot, gammel styresystem og vista.


    Jeg vil gerne have slettet vista. Kan jo bare formatere hden, da jeg tror at den altid booter på den hvor XP ligger, men hvordan fjerner jeg boot muligheden?


    I XP kan jeg ikke, men skal jeg i vista og lave om så den altid vælger tidligere Styresystem eller hvad den nu kaldes.


    ???

    Ja det var sgu dårligt skrevet af mig..


    Det var naturligvis HDen jeg mente var bagud kompatibel og ikke bundkortet... My bad...


    Men hvis den kan det er der så nogle der har et forslag til hvad det kan være. For det burde jo virke ikke??.. Om det bare er HDen der er færdig???

    Hej


    Jeg har for et stykke tid siden købt denne hd..
    WD Caviar RE 2500YS, 250GB, SATAII


    Har aldrig fået den sat i, men har gjort det nu, men bios kan ikke genkende og giver blå skærm ved windows ved opstart.


    Er det fordi mit bundkort ikke understøtter SATAII ?? Fik nemlig at vide den gang at det var bagud kompatibelt?


    Mit bundkort er et asrock 775v88+


    Eller er HDen i stykker, eller passer de ikke sammen...


    Pfh. TAK!


    Ps. har tjekke kabler da jeg har en anden satadisk hvor det virker fint hvis jeg sætter de samme kabler i den.


    Pfh,. TAK!