Når jeg tweaker mit 8800GT med rivatuner, skal jeg så lade shader og core være linked?
Jeg får nogen lockups med røde artifacts når jeg gamer ved 730/2000/1802.
Hvad tror i det skyldes? Det er et SSC så det køre stock 700/2000/1728
Når jeg tweaker mit 8800GT med rivatuner, skal jeg så lade shader og core være linked?
Jeg får nogen lockups med røde artifacts når jeg gamer ved 730/2000/1802.
Hvad tror i det skyldes? Det er et SSC så det køre stock 700/2000/1728
for høj core. prøv at indstille hver for sig og test.
Mit fandt jeg max og flashede så. Så kører det!
Haha Det var ram, selvom de er rated 2000MHz stock kan de åbenbart ikke klare det.
Har sat dem til 950MHz og alt er fint, køre uden problemer gaming og Atitool stabilt ved 840/1900/2073
vGPU & FC88G92 FTW! Lidt synd at rammene ikke kan klare 2000 though
Unlink dem, shader kan ofte en del mere end core.
Når core+shader clockes, kan ram ikke oc så meget, på mit gamle 8800gtx clockede jeg ram ned under std for at få core højere op. Så det må være mem controlleren der ikke kan følge med.
Vgpu mod på det jeg har nu gav meget på ram, fra ~1950mhz til 2300mhz, Vram er stadig std.
QuoteOprindeligt indlæg af noxon
Unlink dem, shader kan ofte en del mere end core.
Når core+shader clockes, kan ram ikke oc så meget, på mit gamle 8800gtx clockede jeg ram ned under std for at få core højere op. Så det må være mem controlleren der ikke kan følge med.
Vgpu mod på det jeg har nu gav meget på ram, fra ~1950mhz til 2300mhz, Vram er stadig std.
Kan man sammenligne G80 og G92 på den måde?
QuoteOprindeligt indlæg af nano
Det gør han heller ikke han skriver bare sine resultater, fordi han har unlinked dem.
Misunderstanding, you can do it betsy...
hehe ok... hm har teste lidt frem og tilbage, og fundet ud af at hvis jeg sætter shader til omkring 2K, og og holder den der, så kan ram godt 1000MHz. Eller det ser i hvert fald sådan ud so far i AtiTool, det går bedre end før i hvert fald.
835/2K/2K kan 10min (jeg stoppede den) i AtiTool - 36C
Ja kan ikke se hvorfor det skulle være anderledes. Det er jo samme kort stort set.
hehe ok... hm har teste lidt frem og tilbage, og fundet ud af at hvis jeg sætter shader til omkring 2K, og og holder den der, så kan ram godt 1000MHz. Eller det ser i hvert fald sådan ud so far i AtiTool, det går bedre end før i hvert fald.
835/2K/2K kan 10min (jeg stoppede den) i AtiTool - 36C
Det hold så lige indtil Crysis blev sat igang
Ja atitool er noget crap at teste stabilitet i, det trænger til en ordentlig opdatering. For det virkede da ok engang for længe længe siden
Ram kan ikke mere end 900 lige meget hvad jeg gør
Men fuck det 8800GT boostede mit gamle 3700+ 1GB rig, jeg køre Crysis i 1680x1050 med alt på medium og 2xAA fuldstændigt flawless, dvs. Crysis siger 30-34fps.
Bliver godt at få gang i E3110 når P35DQ6 kommer
QuoteOprindeligt indlæg af hot_fifty
for høj core. prøv at indstille hver for sig og test.
Mit fandt jeg max og flashede så. Så kører det!
Flashede ? fik du flashet dit gfx så det kører det oc du vil have uden at man skal have det der riva knald kørende i baggrunden ?
i det tilfælde hvordan gør man det ?/ hvilket program bruger man.
QuoteOprindeligt indlæg af Raptorrockwool
Flashede ? fik du flashet dit gfx så det kører det oc du vil have uden at man skal have det der riva knald kørende i baggrunden ?
i det tilfælde hvordan gør man det ?/ hvilket program bruger man.
Lidt gammel guide, men det er jo samme princip
http://www.benchzone.com/page.…rce_overclocking_gui&pg=1
Hvad får man ud af at flashe over at bruge Rivatuner?
Hvis ens kort skal til RMA med en flashed BIOS er man da fucked?
Tak noxon
man slipper for at have en program kørende i baggrunden. Når man får en vare tester man den. er der fejl ryger den retur ellers ikke. man laver selvfølgelig kun en flash med en 24/7 opsætning.
der hvor leg købte min bil lurede de også lidt over min holdning da jeg fik trukket 220hk ud af min bil. men hvis man med nogle få opdateringer kan hævet ydelsen uden at sætte alt for meget over styr ser jeg ikke problemet. mit gfx har fået vandkøling og min bil fik en anden turbo.
Ikke noget, jeg foretrækker også at rivatuner ordner det ved hver boot, jo ikke ligefrem et program der tar ressourcer. Og så kan man jo samtidig gøre brug at rivatuners OSD i spil
tja er man nok når det skal RMAs, dog kører mit stabilt. Fandt max clocks hvor det er stabilt i alt og så satte jeg dem lidt længere ned. Det kører bare og har gjort det i mange mdr med zalman vf1000-cu på 5-7v. Det laveste med fanm8