Nogle der har erfaring med fjernbetjening til PC?

  • Kig inde på logitechs hjemmeside. de har flere fede. fordelen er at du kan selv fortælle hvad der skal gøre hvad. med microsoft er man rimligt låst. dvs. ikke noget med vlc player og lignende.

  • Logitech er mega gode, min far bruger en ligende til Media center :9xo

    1090T @ 4.0 Ghz
    PowerColor 5870 @ 950/1200
    Asus Republic of Gamers IV.
    Corsair Dominator 1600MHz 8-8-8-24
    Corsair 850W

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Simon_friis4
    takker :D
    Min lillebror spurgte mig lige, om sådanne fjernbetjeninger kun virker til Windows Media Center, det har min computer, men ikke hans?
    Er det et systemkrav for at fjernbetjeningerne skal virke?


    det kommer an på hvad du køber. med logitech har man rimligt frie hænder. med microsoft gæt selv.
    du kan få fjernbetjeninger der benytter ir som den du har til dit tv eller du kan få nogle der benytter rf. sidstnævnte er klart det bedste da den kan "skyde" gennem væge. Hvilke rf teknologi der benyttes afhænger af hvad du køber. det er klart en fordel at undgå dem der benytter blåtand. det er alt andet lige ikke specielt godt til den brug. langsomt og strømkrævende.

  • kan anbefale den her :
    http://www.soundgraph.com/Eng_…u=2&subMenu=1&leftMenu=13


    kører på 2.4 ghz rf, ligesom trådløst netværk dvs. du behøver ikke at have pc'en i samme lokale for at bruge fjernbetjeningen, udover det kan du også tænde og slukke pc'en med fjernbetjeningen og så kan du med det medfølgende software indstille knapperne til de forskellige programmer du bruger, og så får du mediecenter software med kvit og frit og som ikke har problemer med at afspille div. formater, jeg har ihvertfald ikke fundet noget den ikke kunne sluge endnu. Medie center softwaren bliver opdateret engang imellem, men det er lidt varierende nogle gange kommer der et par opdateringer lidt efter hinanden, og andrer gange går der 1½-2 måneder mellem, men er pc'en på nettet sker det automatisk.
    Men har selv haft det i over et ½ år, og det er det bedste køb jeg har gjordt til mit mediecenter.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af snow
    kan anbefale den her :
    http://www.soundgraph.com/Eng_…u=2&subMenu=1&leftMenu=13


    kører på 2.4 ghz rf, ligesom trådløst netværk dvs. du behøver ikke at have pc'en i samme lokale for at bruge fjernbetjeningen, udover det kan du også tænde og slukke pc'en med fjernbetjeningen og så kan du med det medfølgende software indstille knapperne til de forskellige programmer du bruger, og så får du mediecenter software med kvit og frit og som ikke har problemer med at afspille div. formater, jeg har ihvertfald ikke fundet noget den ikke kunne sluge endnu. Medie center softwaren bliver opdateret engang imellem, men det er lidt varierende nogle gange kommer der et par opdateringer lidt efter hinanden, og andrer gange går der 1½-2 måneder mellem, men er pc'en på nettet sker det automatisk.
    Men har selv haft det i over et ½ år, og det er det bedste køb jeg har gjordt til mit mediecenter.


    Lige et spørgsmål da jeg selv er interesseret i dette produkt. På edbpriser er der en der har lavet en bedømmelse som skriver at man ikke kan tænde computeren med den. Hvad er det rigtige?


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dna


    Lige et spørgsmål da jeg selv er interesseret i dette produkt. På edbpriser er der en der har lavet en bedømmelse som skriver at man ikke kan tænde computeren med den. Hvad er det rigtige?


    Anders


    Det kommer an på hvordan du sætter det op. du kan også tænde / slukke en pc med microsoft eller logitech fjernbetjeningen hvis man sætter tingene rigtigt op.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dna


    Lige et spørgsmål da jeg selv er interesseret i dette produkt. På edbpriser er der en der har lavet en bedømmelse som skriver at man ikke kan tænde computeren med den. Hvad er det rigtige?


    Anders


    Der er forskellige versioner og det har intet at gøre med hvordan du sætter det op som Raptorrockwool skriver.
    PCI versionen looper du powerknappen igennem og forbinder kortet til motherboardet med det medfølgende kabel hvor du så kan tænde pc'en med fjernbetjeningen fordi der altid er strøm på pci kortet
    De versioner der ikke kan tænde for pc'en kører over usb.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af snow


    Der er forskellige versioner og det har intet at gøre med hvordan du sætter det op som Raptorrockwool skriver.
    PCI versionen looper du powerknappen igennem og forbinder kortet til motherboardet med det medfølgende kabel hvor du så kan tænde pc'en med fjernbetjeningen fordi der altid er strøm på pci kortet
    De versioner der ikke kan tænde for pc'en kører over usb.


    og glemmer man at loope noget igennem virker det ikke = forkert opsætning/instalation.
    Man kan fint vække en pc via usb porten sålænge bundkortet understøtter det.

  • Er det standard at bundkort har sådan et stik hvor kablet skal tilsluttes eller skal man kigge efter noget bestemt.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • jeg bruger en BLUETOOTH mus + BLUETOOTH modtager
    til at styre min pc som står 10M væk, når jeg er i "TV" stuen


    hvilket jo også gør PCen fuldstændig lydløs når jeg ser film fra PCen

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Raptorrockwool


    og glemmer man at loope noget igennem virker det ikke = forkert opsætning/instalation.
    Man kan fint vække en pc via usb porten sålænge bundkortet understøtter det.


    øhh ja? hvis man glemmer at sætte usb porten op til det virker det vel heller ikke? har vist ikke helt forstået din point :)
    Men valgte selv pci versionen fordi der var en del der brokkede sig over at man ikke kunne tænde pc'en med usb versionen og der står på producentens hjemmeside at pci verisonen understøtter "PC Power On feature using iMON 2.4G remote controller" men ikke at usb versionen gør, om det kan lade sig gøre skal jeg ikke kunne sige.



    dna :


    kablet der følger med har samme stik som powerknappen der sidder i dit kabinet, der står en udemærket beskrivelse i manualen hvordan man forbinder de forskellige stik/kabler.