PC starter først efter mange forsøg

  • Jeg har en PC 3,2 gH, som pludselig er begyndt, at have meget svært ved, at tænde.
    Hver gang man forsøger starter blæseren op i et kort sekund, hvorpå, alle dioder og blæsere går i stå. Man kan prøve mange gange, hvor det samme sker men pludselig får den fat og starter op normalt.
    Derpå har den ingen vanskeligheder.
    Jeg mistænker strøm forsyningen men er ikke ekspert på det område.
    Kan det klares software mæssigt eller skal jeg have fat i en ny strøm forsyning eller er det måske noget helt andet?

  • Prøv i første omgang at lirke lidt med ledningen til din PSU, det kunne godt lyde som en løs forbindelse eller defekt PSU
    Jeg har haft et lignende problem. det viste sig at stikket inden i selve psu var løst, hvis jeg vrikkede lidt med ledningen kunne jeg få den pc'en til at starte, men jeg valgte dog at købe ny psu, og har ikke haft problemet siden.

    System :
    Intel Core 2 Duo E6550
    ASRock 4CORE1333-GLAN
    Inno3D 8500GT 512mb
    2 GB Kingston HyperX DDR2-800
    WD Caviar 250 GB Sata II
    Antec Trio-430 truepower psu

  • Kontroller evt. også, at grafikkortet sidder ordentligt i porten på bundkortet.

    Gigabyte GA-EP35-DS3R
    E8500
    NorthQ Siberian Tiger
    2 * 1 GB Corsair Dominator pc8500/1066
    8800 gt 512 mb
    Samsung F1 750 gb
    Antec P180 + 5 * 120 mm. blæsere
    Creative X-Fi
    Logitech G5

  • Har du prøvet at holde powerknappen inde i et par sekunder?


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Tak for de mange forslag, hvor jeg på nuværende tidspunkt kan udelukke: Løs forbindelse i power ledning, Reset af Bios og løst grafik kort.


    En lille ekstra oplysning:
    Bundkortet, som er et Abit-AS8-V, har et lille display, som står på 00, når jeg giver strøm til standby. Når jeg trykker på power knappen, starter blæserene op og displayet skifter til 82, hvorpå altt går ud og der står F i displayet.
    Efter 2 sek skriver det "22" og så "00" og man kan prøve igen.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Capecastle
    Tak for de mange forslag, hvor jeg på nuværende tidspunkt kan udelukke: Løs forbindelse i power ledning, Reset af Bios og løst grafik kort.


    En lille ekstra oplysning:
    Bundkortet, som er et Abit-AS8-V, har et lille display, som står på 00, når jeg giver strøm til standby. Når jeg trykker på power knappen, starter blæserene op og displayet skifter til 82, hvorpå altt går ud og der står F i displayet.
    Efter 2 sek skriver det "22" og så "00" og man kan prøve igen.


    De tal som bundkortet skriver et det segment display er status koder som du sikkert kan finde en forklarende tekst til i bundkortmanualen.