blitz eller ej?

• Hej Tweak

Mine forældre har sølvbryllup nu her på onsdag, hvor vi self. har inviteret til morgensang og holder fest lørdag d. 17. maj.

Her skal mit 400D så have lov til at tage lidt billeder og jeg er blevet lidt i tvivl om det ville være en god idé at have en ordentlig blitz, har pt. ingen udover den lille standard. Men ville det ikke være en god idé med en blitz til at tage billeder, når vi skal være indendøres?

De gamle har sagt, at de godt ville give mig en, så kom med jeres bud :)

Takker :)

I5 4670K @ H100i, ASUS Z87-K, ASUS GTX980 STRIX , 16 GB ram, 250 GB SSD + 500 GB lager, XFX 650W
    MacBook Pro 13,3" Retina

• Jeg kan sige udfra de selskabs fotograferinger jeg har haft, har jeg været ufattelig glad for min flash.

Så ville klart anbefale dig at købe en flash.

Jeg bruger speedlite 430ex

Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2

Oprindeligt indlæg af celfa
    Jeg kan sige udfra de selskabs fotograferinger jeg har haft, har jeg været ufattelig glad for min flash.

Så ville klart anbefale dig at købe en flash.

Jeg bruger speedlite 430ex

Det var jo også lidt den opfattelse jeg har :)

Men den vil jeg da lige kigge nærmere på.

I5 4670K @ H100i, ASUS Z87-K, ASUS GTX980 STRIX , 16 GB ram, 250 GB SSD + 500 GB lager, XFX 650W
    MacBook Pro 13,3" Retina

• Du skal jo bare ikke forvente super resultater uden træning. Sådan noget er faktisk ikke så nem at bruge som man skulle tro.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

• enig med what

en blitz er en god ide men du kan ikke nå at lære at bruge den. at bruge en blitz er en videnskab i sig selv.

det med at bounce lyset rigtigt så man ikke får noget der ligner løgn.

Hvis/når du nu køber en blitz så husk også at bruge den udendørs. det giver faktisk bedre billeder da det bløder den hårde sol en smule op.

husk genopladelige batterier. to sæt og en oplader der holder øje med hver enkelt celle.

• Nej, ved godt at det ikke ser sådan lige til. Men der er heller ikke mig som skal tage billeder hele tiden, har jeg fået forbud imod efter jeg ikke var på et eneste billede på min fars 50 års fødselsdag :D

Men det er bare for at få en bedre "overall" kvalitet på billederne. Det er jo ikke værrere at vi kan tage den af, hvis man ikke kan styre det + så har jeg altid en som jeg kan lege med :)

MacBook Pro 13,3" Retina

• Ja hvis du kan få nasset dem til at betale er det jo altid en god ide kan man sige.

Den er selvfølgelig heller aldrig ringere end den indbyggede og kan jo bare bruges som denne. Selvfølgelig med det mere power den tilbyder.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

• Som folk allerede har skrevet så skal man lige lære at tæmme sådan en blitz - men hvis du kan platte de gamle for en så anskaf dig da en.
    Du skal jo sikkert alligevel skyde en masse billeder så skyd nogle flere, med blitzen på og se hvad der sker.
    Jeg ville dog overveje at droppe den under morgensangen. Det er nu ikke så meget af hensyn til billedkvaliteten men blot fordi jeg syntes en blitz hurtigt kan dræbe stemningen - så når i nu har "overrasket" jeres forældre og står og synger for fuld hornmusik ville det måske være på sin plads at droppe blitzen :)

En anden ting er så at den indbyggede blitz sikkert kan klare det ganske udemærket til den efterfølgende morgenmad - men som sagt så har du en gylden mulighed for at platte dig til en god ekstern blitz (og så kunne du være heldig at få glæde af den om lørdagen - særligt hvis det er i større lokaler) :9xo

Mvh
    Curious

• Jeg når heller ikke at finde en til imorgen hvor de har sølvbryllup, så der må den indbyggede blitz stå for det :)

Men det er nemlig et stort lokale vi skal være i på lørdag og ved ikke helt med lyset, så håber på at jeg får en blitz :P

MacBook Pro 13,3" Retina