Raid1 hastigheds problem

  • Jeg har købet 2 identiske diske som jeg ville køre i raid 1 så jeg kunne slippe for backup osv. men kan bare ikke få skidtet til at overføre med fornuftige hastigheder, kan kun overføre med 3-8 mb/s. Sætter jeg dem til raid0 så yder de det de skal.


    Den er flashet med den nyeste bios og bruger selvfølgelig de nyeste drivere.


    Nogen ideer til hvad fan der kan være galt?


    Info:


    OS: XP PRO SP2
    CPU: Core2duo
    MB: Abit IB9
    CONTROLLER: Delock bla bla med SiI0680A chip
    HDER: 2x250 GB Maxtor


    På forhånd tak

  • raid1 giver ikke nogen ekstra ydelse....så det er nok derfor....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Raid 1 er monster langsomt og fjerner ikke behovet for backup. Kan den køre Raid 5 så køb en disc mere og få fordelen fra raid 0 og 1 på engang uden ulemperne. god hastighed og en disk kan dø uden tab af data.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Raptorrockwool
    Raid 1 er monster langsomt og fjerner ikke behovet for backup. Kan den køre Raid 5 så køb en disc mere og få fordelen fra raid 0 og 1 på engang uden ulemperne. god hastighed og en disk kan dø uden tab af data.


    hvordan kan du sige at raid 1 ikke fjerne behovet for back up, botset fra at chancen for loss af begge disc selvfølgelig er større end ved eksern lagring. men er jo samme med alle typer raid :)?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af silentk


    hvordan kan du sige at raid 1 ikke fjerne behovet for back up, botset fra at chancen for loss af begge disc selvfølgelig er større end ved eksern lagring. men er jo samme med alle typer raid :)?


    Fordi at det ikke fjerner behovet for backup. Disk nedbrud er jo kun en måde at miste data på. fejl i strømforsyningen kan grille samtlige HW, lyn kan det samme for ikke tale im indbrud/tyveri og brand.