Gav pc væk.

• Jeg solgte min PC over DBA.dk, men jeg har ikke modtaget penge for den.
    Vi skrev en købsaftale i hånden og jeg fik adresse og nummerplade, mens han fik bankoplysninger.
    jeg har løbende været i kontakt med ham og han siger han har betlat dog har jeg dem ikke på min konto.

Er der overhoved noget jeg kan gøre.?
    Skal man gå til politiet og melde den stjålet?

Håber på en smule hjælp her.

//Talder

• Bed ham i første omgang om en kvittering på hans overførsel, eller anden form for dokumentation. Der er ingen grund til at male fanden på væggen, det kan jo være der er sket en fejl af en art.

Men ellers så ja, hvis du skulle komme dertil kan du melde ham til Politiet hvis beløbet er stort nok. (Mener det skal være på over 800 kr)

Det er i hvert fald en god idé at du fik lavet en købskontrakt.

• Ville også vente og be manden om en kvittering.

Hvis det ikke virker kan man i sidste ende forsøge sig med politi anmeldelse. Om de overhovedet gider gøre noget ved jeg ikke, men håber da jeg selv har anmeldt en svindler der snød mig (jeg betalte 3300 for en ps3 der aldrig kom)

B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

• Altså den smule jeg har fået talt med ham der siger ham bare han har betalt og så har han ikke tid til at snakke.

Var enormt utilpas med at skulle give PCen væk uden at have fået pengene men ville også gerne lave en hurtig handel så en købsaftale var et must.

det er 10.000 kr som han skulle give for den og så 500 kr for det tilbehør han fik med samtidig.

Skal man bare vente og se om det reder sig ud med tiden?

• 10½k, så ville jeg nok ikke vente nej... en bankoverførsel tar max 3 dage eller sådan noget, så bed om en kvitering, kan jo ske de er røget ind på en anden konto..

• Ring til ham igen og sig som det første at du vil have en kvittering eller andet bevis for overførelse af pengene, og sig så i samme sætning at du vil politianmelde ham hvis du ikke får penge eller kvitering inden 5 dage.

Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

• Hvis du ved hvor han bor, er det så ikke bare tage hen til ham, og tag en god snak med ham?

Når en kvinde bliver videnskabsmand, er det oftest et tegn på,
    at der er noget galt med hendes kønsdele.

-Friedrich Nietzsche-

Oprindeligt indlæg af Malk
    Ring til ham igen og sig som det første at du vil have en kvittering eller andet bevis for overførelse af pengene, og sig så i samme sætning at du vil politianmelde ham hvis du ikke får penge eller kvitering inden 5 dage.

Jeg ville nok vente med politi-truslen til hvis han nægter at give kvittering.

• 1. det tager max 3 dage at overføre penge via banker..så jeg ville også bede ham pænt og bestemt om at komme med kvittering for pengene, levere pc tilbage indenfor 3 dage.....ellers politi anmeld ham, og få fri proces...det er dog slet ikke sikkert du nogensinde ser en klejne, hvis han ikke ejer en skid....

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.