Flyvene svirreflue / Blomsterbi.

• Hejsa alle.

Jeg fik en CRAZY ide i dag :crazyeyes: , nemlig at jeg ville fange et billede af en flyvene bi :rolleyes: og det er så ikke helt nemt når jeg kun råder over D40 og mit zoom objektiv Nikkor 55-200mm, men synes jeg fik et ok skud ud af alle anstrengelserne. :)

EDIT: Har ændret overskriften, da det er en svirreflue og ikke en bi.

[Blocked Image: http://img262.imageshack.us/img262/4194/bi2vx4.jpg]

[Blocked Image: http://img237.imageshack.us/img237/1909/bi3il8.jpg]

Det nye forsøg.

[Blocked Image: http://img355.imageshack.us/img355/9813/blomsterbill8.jpg]

• det er ikke en nem opgave du har stillet dig selv, men jeg synes du er sluppet rigtig godt fra det. s'føli kunne fokus være bedre, men det er jo nærmest umuligt med de små skiderikker, de er fandme hurtigt ude af søgeren når man ligger der med bagdelen i vejret :D

System :
    Intel Core 2 Duo E6550
    ASRock 4CORE1333-GLAN
    Inno3D 8500GT 512mb
    2 GB Kingston HyperX DDR2-800
    WD Caviar 250 GB Sata II
    Antec Trio-430 truepower psu

• [Henrik] har gjort det igen..

Rigtig flot.
    Hvis du skal have kritik vil jeg sige at bien skulle være i midten af billedet, men virkelig flot

[5/5] :9xo

• Takker for kommentarene. :)

Maverick, Jeg er 1 af dem der har en smadret ryg ;( ( diskusprolaps og slidgigt )
    Jeg har været sygemeldt i lang tid nu, men her den sidste måned har jeg været i arbejdsprøvning i Expert ( 4 timer om dagen, det har været rigtig dejligt at komme lidt igang igen. ) Så tiden er god til fotografering når jeg altså ikke ligge på langs. ;)

Oprindeligt indlæg af |Henrik|
    Takker for kommentarene. :)

Maverick, Jeg er 1 af dem der har en smadret ryg ;( ( diskusprolaps og slidgigt )
    Jeg har været sygemeldt i lang tid nu, men her den sidste måned har jeg været i arbejdsprøvning i Expert ( 4 timer om dagen, det har været rigtig dejligt at komme lidt igang igen. ) Så tiden er god til fotografering når jeg altså ikke ligge på langs. ;)

Nu hvor du nævner det, kan jeg godt huske du har nævnt det før. Jeg skal beklage min begyndende Alzheimers...
    Når du kan tage den slags billeder med dit D40, så må der være mange muligheder med mit D80.
    Jeg har et par fridage i den kommende uge, hvor jeg faktisk havde tænkt mig at daske lidt rundt på vesterbro og fotografere min by(del). Kommer an på vejret :D

Oprindeligt indlæg af Maverick

Nu hvor du nævner det, kan jeg godt huske du har nævnt det før. Jeg skal beklage min begyndende Alzheimers...
    Når du kan tage den slags billeder med dit D40, så må der være mange muligheder med mit D80.
    Jeg har et par fridage i den kommende uge, hvor jeg faktisk havde tænkt mig at daske lidt rundt på vesterbro og fotografere min by(del). Kommer an på vejret :D

Ja der er mange mugligheder i dit D80 i forhold til mit mega amatør D40 dslr kamera. :D men umiddelbart et ok kamera. :)

Oprindeligt indlæg af fredek
    [Henrik] har gjort det igen..

Rigtig flot.
    Hvis du skal have kritik vil jeg sige at bien skulle være i midten af billedet, men virkelig flot

[5/5] :9xo

Det er (går jeg stærkt ud fra) helt bevidst at fluen ikke er placeret i midten, det er noget af det første man lærer; motiver som bevæger sig placerer man altid så der er plads for motivet at bevæge sig, dvs mere plads foran den vej motivet vender end bagved.

Selvfølgelig er regler til for at blive brudt, men lige netop med en flyvende flue, en løbende person, en kørende bil osv vil det som udgangspunkt altid se bedre ud med motivet asymmetrisk placeret.

Prøv selv at beskær billedet så fluen er i midten og sammenlign med Henriks beskæring, så er jeg sikker på du vil kunne se hvilket der ser bedst ud.

Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

• Nice rigtig Nice Henrik. :9xo

Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

• Det skal nok passe i er jo eksperterne.

Nå men prøver det lige imorgen.

• I stedet for at oprette en ny tråd, bruger lige den gamle her.

Jeg skulle lige prøve igen og denne gang med en lille blomsterbi, grunden til det nye forsøg var at se om jeg kunne lave billedet så hele kroppen mere eller mindre er skarp, det var dog ikke særlig nemt. Synes det blev lidt godt det her, det ser ud som om den smiler til mig. :crazyeyes:

[Blocked Image: http://img355.imageshack.us/img355/9813/blomsterbill8.jpg]

• Det er fandme flot lavet, baggrunden fremhever dyret og som du selv siger er hele kroppen rimelig skarp. Satme godt gået Henrik :9xo Kunne være du skulle redigere i billedet så det blive mere i midten, men jeg personlig synes det er meget fint sådan, det giver "dynamik" i billedet, hvis man kan sige det sådan.

ASUS P6X58D-E + Xeon X5675 @ 4400 mHz

MSI 1080Ti Armor OC ed

12 gb Kingston Hyper X

Samsung 840 Evo 120GB + WD 500 3ABYX

28" Samsung U28D590D

CreativeSB Audigy 4 ~ Logitech Z-2300 ~ Kingston Hyper X

1000W Corsair ~ LianLi PC-P60 Armorsuit