Hjælp til billigste DSB løsning

• Forhåbentligt skal jeg flytte til Ålborg om et par måneder, og forlader derfor "reden" her i Frederikshavn. Men da jeg gerne vil hjem og besøge de gamle og min lillebror et par gange om måneden skal jeg have fundet den billigste måde at transportere mig selv mellem ålborg og frederikshavn.

Er lidt i tvivl om hvordan jeg skal gribe det an, og hvad der bedst kan betale sig. Klippekort eller en form for månedeskort. Og desuden om det bus eller tog der er billigst.

Desuden er jeg ikke den skarpeste på dsb's hjemmeside, så havde håbet lidt på at nogle herinde kunne assistere mig med dette spørgsmål.

Hvad er den billigste løsning hvis jeg skal fra ålborg til frederikshavn og tilbage 2 gange om mdr. (2x2 ture må det vel blive)?

B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

• Så længe du er studerende ( hvis du er det ) kan du få Wild Card og dermed 50% rabat på næsten alle afgange. Koster vist nok 200 DKK i oprættelse og gælder 1 år med mulighed for at forlænge, men ved så ikke om det koster. Det kan du få lavet på lokal station. Er meget sikker på det er det billigste ordning du kan få lavet, medmindre du få arbejde ved DSB, så kan du rejse gratis ;)

Hilsen

Rafal Pyszko

link: http://www.dsb.dk/cs/Satellite…&c=Page&cid=1134715686760

ASUS P6X58D-E + Xeon X5675 @ 4400 mHz

MSI 1080Ti Armor OC ed

12 gb Kingston Hyper X

Samsung 840 Evo 120GB + WD 500 3ABYX

28" Samsung U28D590D

CreativeSB Audigy 4 ~ Logitech Z-2300 ~ Kingston Hyper X

1000W Corsair ~ LianLi PC-P60 Armorsuit

• Det har intet med studerende at gører, ALLE kan få det hvis man er mellem 16-26år gammel.

Mvh Mads :T

• Man bør nok lige nævne, at der kun er 25% rabat fredag og søndag.

Men som det også er nævnt, så skal man bare være under 26 år.

Oprindeligt indlæg af Sensation

Det har intet med studerende at gører, ALLE kan få det hvis man er mellem 16-26år gammel.

Mvh Mads :T

Ja men nu er alle ikke det Mads? :))

Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

• Wildcard:
    Som nævnt kan alle i alderen 0-26 købe det. Fra 26 og op, kræver det legitimation samt skrivelse fra SU-styrrelsen og det lille blå kort, der viser du har ret til transportgodtgørelse.
    Med Wildcard får du 50% rabat på rejser man-tor + lør. De andre dage er det 25%. Yderligere får du 25% rabat på udvalgte varer i toget.
    Kortet koster 200 kr, gælder i et år og skal fremvises på forlangende. Dvs. du skal altid have det med når du rejser. Hvis du rejer med en wildcard-billet og ikke har dit kort med får du en hilsen på 600 kr. i toget - med mindre togføren er flink (mig f.eks.).
    Wildcard kan ikke bruges sammen med andre rabatformer - f.eks DSB Orange.
    Klippekort:
    To muligheder:
    1. 10-turs kort - 25% rabat. Kan ikke bruges sammen med wildcard.
    2. 2-turs klippekort. Kan bruges sammen med wildcard, men giver ingen yderligere rabat. Her skal du være opmærksom på billige og dyre rejsedage. Et 2-turs kort giver dig lidt spillerum. Du kan f.eks. bruge ét klip når du tager afsted, og spare det sidste, hvis dine forældre kører dig hjem e.l. Og du kan altid få pengene retur på et klippekort.

Med et wildcard skal du faktisk kun lige en tur til KBH og retur før udgiften til kortet er dækket ind.