Kollegier i Aalborg

  • Skal til at læse på AAU her efter sommerferien, og leder derfor efter et dejligt og billigt kollegie at bo I. Jeg har allerede søgt ind på DSI Aalborg og DSI arbejderbevægelsens kollegie. Hvor jeg er henholdsvis placeret 30 og 79 i køen. Er der nogen der ved om sådan en placering betyder at jeg har nogensom helst chance for at få et værelse eller ej?
    Eller er der nogen der kan anbefale et andet kollegie? jeg leder efter et godt gammeldags kollegie med fælleskøkken og hele svineriet.


    Bjarke

  • Har du undersøgt AKU-aalborg?


    Der er stort set alle kollegier i Aalborg samlet under en fane, hvor de så også bliver administreret fra.


    Til dit spørgsmål, vil jeg svare både ja og nej.


    Hvis der er en der flytter ud, og du står som den eneste med en ønsket indflytnings dato umiddelbart efter han er flyttet ud kan du godt ske at få værelset. Men eftersom at du nok har sat ønsket indflytningsdato til et sted omkring din uddannelses start tror jeg ikke der er andet for end at vente.


    Derudover ved jeg ikke helt om du konsekvent søger kollegie pg.a. samlivet eller fordi det er billigt. Hvis det er pg.a. prisen er den ikke andet en en sjat billigere end mange af de lejligheder man kan finde rundt omkring af i Aalborg, så det kan være en id'e at kikke efter steder at bo på diverse boligsites også.


    MvH Bue C. Kragh


  • Det helt klart for det samlivet at jeg gerne vil bo på kollegie. Jeg har selvfølgelig været inde på AKU, hvor jeg også har skrevet mig på venteliste, håbede mere der var nogen der enten havde noget første håndserfaring med de ovenstående kollegier, eller om de kan anbefale nogle gode kollegier.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Holy_Arse


    Det helt klart for det samlivet at jeg gerne vil bo på kollegie. Jeg har selvfølgelig været inde på AKU, hvor jeg også har skrevet mig på venteliste, håbede mere der var nogen der enten havde noget første håndserfaring med de ovenstående kollegier, eller om de kan anbefale nogle gode kollegier.


    Jeg bor selv på Arbejderbevægelsens Kollegium, og tro mig, det er det FEDESTE sted i Aalborg :)


    Må jeg spørge hvad du har tænkt dig at læse?

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

    Rettet en gang, sidst af Grus ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Holy_Arse


    Hvor er det lækkert at høre, håber så at jeg får et værelse der. Jeg regner med at læse arkitektur og design


    Vi krydser fingre og håber :) Der bor også et par AD'ere her :)

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

  • Arkitektur og design ligger midt inde i byen. Så kig på kollegier inde i nærheden af byen i stedet for ude i Aalborg Ø ved "det store" universitet :)


    Og good luck!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af tRuz
    Arkitektur og design ligger midt inde i byen. Så kig på kollegier inde i nærheden af byen i stedet for ude i Aalborg Ø ved "det store" universitet :)


    Og good luck!


    ABK ligger 8 minutter på cykel fra midtbyen .. de kollegier jeg kender til der ligger i midtbyen er en anelse fesne.


    http://www.abk-aalborg.dk

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

    Rettet en gang, sidst af Grus ().