køling de tal passer da vidst ikke

• hej jeg har lige fået min nye lufkøler hjem
    min køler
    yes tænke jeg så må den da falde i varme osv.
    det gjorde den os i realtemp i windows men efter dobbelt check af f.eks. probe2 af asus siger den noget helt andet, samt i bios

real temp 25grader full load jubii det er da meget godt

probe 48grader :S

ca. det samme i bios og har da os mærket efter på de der heat pipes osv. de er slet ik varme overhovedet.

mine specs er
    asus p5n-d 750i

min cpu 3gz e8400

corsair 2x2gb ram

havde jo tænkt mig at oc og det hele, men varmen iretere mig. Jeg har sat den sammen som man skal nok 99% sikker, og jævnet kølepaste ud i et jævnt lag. jeg havde da os forsøgt at oc, men den ville ik rigtig det jeg ville med volt/mhz til sidst frøs den i bios jeg kunne lige nå at trykke f5 for default settings og f10 for at gemme, phew.
    kan det være resultat af varmen eller bare min dårlige volt settings prøvede en 4gz med 1,4volt

ps. elendige oc instillinger kunne ik sætte fsb'en for sig selv var nød til at hæve den der frekvens hvor den allederede står på 1333 til 1788 for at oc.
    smider lige link til et screeni af det
    [Blocked Image: http://i240.photobucket.com/albums/ff113/Nonchalant1234/Unavngivet.jpg]

• Det er højst sandsynligt den sædvanlige bios fejl hos asus pt ;) Du skal bruge et program der giver dig temp på hver core for sig, da den samlede temperatur ikek bliver aflæst korrekt med de nye bios'er på en del af deres bundkort..

Lian Li V2000B - HX1000W
    DFI DK X58 - 920 - ATI 5870
    6GB OCZ PC12800 CL7 - 2*Samsung 2443BW - Samsung 240HD
    Seagate ES.2 32mb 250GB - 2*WD160GB RE SATA2 - 1 TB USB - 1TB Lan
    måske en MD20 til salg

• Lad være med at bruge RealTemp, det viser generalt ca. 10 grader forkert.

Core Temp
    Everest
    CPUID Hardware Monitor

Disse 3 er altid "enige", og det er dem jeg bruger til aflæsning af temp.

Core i7 920, Rampage ll Extreme, 6 x SSD OCZ Vertex MLC 30 Gb i Raid 0(630 Mb/s!) ..
    6 Gb 1866 Mhz OCZ Reaper,
    1000 HX Corsair,
    GTX 260 core 216,
    X-Fi Extreme Audio og en fin lille TRUE cooler i et CoolerMaster Cosmos S kabinet...

Oprindeligt indlæg af MAG
    Lad være med at bruge RealTemp, det viser generalt ca. 10 grader forkert.

Core Temp
    Everest
    CPUID Hardware Monitor

Disse 3 er altid "enige", og det er dem jeg bruger til aflæsning af temp.

Sikker på realtemp gør det? Link evt.

Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

• http://www.overclock.net/intel…etemp-vs-realtemp-11.html

ser ud til at på de nye E8400 fx så er der ca 15 graders forskel konstant...mens det på ældre E6600 fx aflæses ens....så det er ikke temperatur udviklingen som sådan det er galt med, det er starttemperaturen de ikke er helt enige om....dvs en aflæsnings fejl....

hvilken der er rigtig er sq svær at sige , man skal faktisk ud hvor man ved at det er varmen der får cpuen til at blive ustabil før man kan sige hvilken en af dem der er mest præcis...men sålænge den er stabil og du kan se at temp ikke er helt i skoven så vær ligeglad.

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

Oprindeligt indlæg af Fragman
    http://www.overclock.net/intel…etemp-vs-realtemp-11.html

ser ud til at på de nye E8400 fx så er der ca 15 graders forskel konstant...mens det på ældre E6600 fx aflæses ens....så det er ikke temperatur udviklingen som sådan det er galt med, det er starttemperaturen de ikke er helt enige om....dvs en aflæsnings fejl....

hvilken der er rigtig er sq svær at sige , man skal faktisk ud hvor man ved at det er varmen der får cpuen til at blive ustabil før man kan sige hvilken en af dem der er mest præcis...men sålænge den er stabil og du kan se at temp ikke er helt i skoven så vær ligeglad.

Lyder interessant.. Er det også tilfældet med E8200? Har nemlig også problemer med min E8200 på et Asus P5K-VM og Asus P5E..

E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo