Nvidia 169.25 giver sort skærm!

  • Hey tweakers...


    Jeg har sku brug for noget hjælp. Jeg har hentet og installeret den nyeste Nvidia driver 169.25, efter installationen sker der noget meget sært. Jeg genstarter og skriver min adgangskode, nu når jeg at se mit skrivebord i ca. 3 sekunder og så kommer der sort skærm. Det er som om signalet til skærmen bare pludselig fosvinder, og det er jeg efterhånden meget træt af!


    Jeg er nu nødt til at genstarte i fejlsikret tilstand, og derefter lave en systemgendannelse.


    Jeg har har efterhånden gjort dette ca. 15 gange, på 15 forskellige måder, men det er endnu ikke lykkedes mig at få billedet til at blive.


    Er der andre der har dette problem med Nvidias nyeste driver, og er der nogen som har en løsning?


    Håber der er nogen som kan komme med svar...

  • Har du checket at opdateringshastigheden i driveren ikke overstiger det din skærm kan?

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

  • Prøv at starte computeren op i en grafik-sikker tilstand.
    I samme menu, som hvor du starter op i fejlsikret (som formodentlig også vil være nok).


    Problemet skyldes formodentligt, at du har sat driveren op til at køre flere hertz end din skærm kan præstere. For ikke at futte af, nægter din skærm derfor at vise noget. Så vidt jeg husker, er der en "nød-knap" man kan holde nede, mens man starter op, som sætter grafikindstillingerne tilbage til standard. Men hvilken knap det er, må jeg være dig et svar skyldig.


    Hvis det lykkedes dig at starte op i fejlsikret tilstand eller grafiksikker tilstand, kan du fjerne drivere.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Lahma
    Prøv at starte computeren op i en grafik-sikker tilstand.
    I samme menu, som hvor du starter op i fejlsikret (som formodentlig også vil være nok).


    Problemet skyldes formodentligt, at du har sat driveren op til at køre flere hertz end din skærm kan præstere. For ikke at futte af, nægter din skærm derfor at vise noget. Så vidt jeg husker, er der en "nød-knap" man kan holde nede, mens man starter op, som sætter grafikindstillingerne tilbage til standard. Men hvilken knap det er, må jeg være dig et svar skyldig.


    Hvis det lykkedes dig at starte op i fejlsikret tilstand eller grafiksikker tilstand, kan du fjerne drivere.



    Jeg kan godt starte op i fejlsikret tilstand og fjerne driveren, men det nytter jo ikke noget. Hvis det er tilfældet at den køre med for mange Hz, hvordan ændrer jeg så den standard som driveren laver efter installationen?


    Har aldrig før oplevet at en driver vælger at køre med mere en 75Hz som standard, hvilket er max for min skærm.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af puma99dk|


    det forhindre ingen dig i stadig at få, du kan hente den her: http://www.nvidia.co.uk/object/winvista_x64_174.74_uk.html


    Jep...fandt også lige et link...men det undrer mig bare at nvidia siger den nyeste driver er fra december 2007 og hedder 169.25.


    Men jeg prøver at se om jeg kan få denne her til at fungere :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af milan
    ØV...samme problem som med den anden driver!


    Jeg har lige systemgendannet min pc igen!


    Hvad er det der går galt...hmm


    måske fordi din skærm ik kan "Skjul tilstande som ikke kan vises korrekt på denne skærm"


  • :rolleyes: lyder underligt, er det und når du har vista installeret fejlen er?


    ellers prøv driveren fra cd/dvd-rom du fik med til gfx og se om den stadig gør det.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af puma99dk|
    har du prøvet med en anden skærm el. gfx?


    Har prøvet at skifte skærm, og det hjalp ikke rigtigt...
    Har ikke skiftet grafikkort, for det fungerer fint i alle mine spil når jeg bruger 163.75 driveren...
    Kan virkelig ikke gennemskue hvad der er galt!


    Efter lidt tid på google har jeg fundet ud af at jeg ikke er den eneste, som har dette problem. Men ingen af de løsningsforslag som folk er kommet med, har fungeret for mig.

  • Hent refreshlock.
    Installer en gang, sæt den op og den bestemmer hz indtil du geninstallerer windows, og der kan du endda bare importere ini filen :p
    Du skal selvfølgelig teste hz for hver af de opløsninger du bruger, inden du aktiverer det.


    http://www.softpedia.com/progD…eshLock-Download-392.html

    Core i7 930 @ 3600mhz @ 180x20
    Noctua NH-U12P Special Edition 1366 cpu cooler
    Asrock x58 Extreme
    OCZ3B2000C9LV6GK @ 9-9-9-30-1T@900mhz
    MSI N560GTX-TI Twin Frozr II 2GB GDDR5
    Kingston SSDNow V+ 128 GB (200mb R/W)
    Cooler Master 690 Kabinet | Seasonic X-650w PSU

  • ja den nyeste nvidia driver suger, men hentede en fra guru3d.com der virkede ....men du skal nok regne med at sætte skærmen ned på 60 hz (betyder ikke noget for fladskærm heller) ..men som skrevet kan refreshlock tvinge den op bagefter.....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Azjo
    Hent refreshlock.
    Installer en gang, sæt den op og den bestemmer hz indtil du geninstallerer windows, og der kan du endda bare importere ini filen :p
    Du skal selvfølgelig teste hz for hver af de opløsninger du bruger, inden du aktiverer det.


    http://www.softpedia.com/progD…eshLock-Download-392.html


    Har prøvet refreshlock...men der skete endnu engang det, at jeg når at se skrivebordet i ca. 3 sek før der kommer sortskærm

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af milan


    Har prøvet refreshlock...men der skete endnu engang det, at jeg når at se skrivebordet i ca. 3 sek før der kommer sortskærm


    hvorfor køre du så bare ik i 60hz som Fragman forslår?