Vilde temps, NB SB..!

• Bør jeg holde igen med at lege OC´er, indtil jeg får styr på disse temps.
    Billedet er taget efter lidt læse mail og tøffe rundt på internettet (Ingen kraftig load) dog ved 3,8GHz (1,365 V.)....

Min e8400 er ikke så glad for 4GHz (1,43 V.) i Orthos, men ka disse temps på NB + SB ikke være en del af årsagen..?

Er mit eneste valg, og skille alle mine "heat-pipes" og komme nyt pasta på (bør jeg i så fald benytte den gamle silicone model, -der ikke er ledende, så der ikke opstår ballade..?)

Kan også godt fornemme at jeg skal have nogle blæser i siden af kassen, men hvilke typer bør jeg kigge på (helst ekstrem støjsvage, 3 pins)

Har et Striker ll formula fra ASUS, og ka ikke finde et program der kan læse NB + SB temps i windows, undrer mig bare når det er til at finde i bios (fordi så er følerne der). Har prøvet Everest, men synes ikke jeg kan finde noget...

Core i7 920, Rampage ll Extreme, 6 x SSD OCZ Vertex MLC 30 Gb i Raid 0(630 Mb/s!) ..
    6 Gb 1866 Mhz OCZ Reaper,
    1000 HX Corsair,
    GTX 260 core 216,
    X-Fi Extreme Audio og en fin lille TRUE cooler i et CoolerMaster Cosmos S kabinet...

• det er alt for meget. Burde være under 50 begge 2 i bios. Giver du extra volt til NB og SB

Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

Rettet en gang, sidst af hot_fifty ().

• Har ikke øget voltene manuelt til SB + NB, men de følger alligevel med op når man OC´er da de står på [AUTO]. Mener SB ligger konstant på 1,5 V. og NB er ved 3,8 GHz på 1,44 -går ud fra den selv finder de V. den har brug for.

Prøvede da jeg skiftede CPU blæser at afmonterer mine heat-pipes, men droppede det, da jeg synes det var vildt bøvlet at få de plastik clips trykket sammen og presset igennem MB (var pisse bange for at ødelægge en printbane).

Har overvejet at anskaffe en temp.-aflæser hvor man bare holder den et lille stykke fra det man vil ha målt (kedsomhed, ik..?)

Har i en ide til hvilket program der kan aflæse mine temps på SB + NB

Tak for svar, i gæve gutter... :cheers:

Core i7 920, Rampage ll Extreme, 6 x SSD OCZ Vertex MLC 30 Gb i Raid 0(630 Mb/s!) ..
    1000 HX Corsair,
    GTX 260 core 216,
    X-Fi Extreme Audio og en fin lille TRUE cooler i et CoolerMaster Cosmos S kabinet...

Rettet 3 gange, sidst af MAG ().

• Everest plejer at vise alle temps.

Nu er det ikke samme chipset, men jeg gir SB 1.05v, NB 1.47v og vFSB 1.1volt ved 500fsb som jeg køre med til hverdag, så prøv at sæt dem manuelt istedet, og så se hvor langt du kan komme op med mindre volt, og se om det påvirker varmen..

Ellers afmonter hele kæmpe køleren på mobo, skift kølepastaen, og monter den igen. Det har mange gjort med succes.

• Var det så måske en bedre idé at se hva de lå på med alt sat til standart, og så gå ind og sætte det som fast værdi...?

-tror sgu også i har ret i at jeg må bide i det sure æble, og skifte pasta!

1000 HX Corsair,
    GTX 260 core 216,

Rettet en gang, sidst af MAG ().

• Startede ikke op med de standart 1,26 V. efter jeg kom over 3,6 men jeg kan jo altid se om jeg kan få den stabil ved en smule lavere volt
    (Har lige kørt standart de sidste på timer (3 GHz) og den er da lidt lavere, men jo ikke helt kølig:

1000 HX Corsair,
    GTX 260 core 216,

• Jep, dem kørte jeg med indtil jeg fik min nye køler,-og løb tør for plads... :))

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=257912

Jeg valgte netop denne køler da den også "puster" over chip-sættet, ....men det gør den bare ikke særligt meget.

Det var forresten skide fedt, da det lille ASUS logo på alu-pladen røg ned og lagde sig oven på mit helt nye GFX, (fik det væk på 0,4 nano sekunder, og der skete ikke noget. :$

1000 HX Corsair,
    GTX 260 core 216,

• Genialt :boxed:

Sys godt nok ikke asus har samme kvalitet som de har haft, ser en del tråde på diverse forumer med asus problemer af den ene eller anden art...

• Du har ikke et kabinet hvor bundkortet vender omvendt vel? Ellers så sørg for at pins til kølerne er trykket helt gennem bundkortet..

Edit: skal lige siges at der har været et hav af problemer med det bundkort, så kan være en defekt..

Lian Li V2000B - HX1000W
    DFI DK X58 - 920 - ATI 5870
    6GB OCZ PC12800 CL7 - 2*Samsung 2443BW - Samsung 240HD
    Seagate ES.2 32mb 250GB - 2*WD160GB RE SATA2 - 1 TB USB - 1TB Lan
    måske en MD20 til salg

Rettet en gang, sidst af teko ().

• Mit bundkort vender den "normale" vej, men de pins du taler om sidder dog alle i, men de bliver jo kun presset mod chipsene med nogle bløde fjedre, måske man burde give dem nogle små bolte (med gummi skiver på bagsiden) for at få maksimalt kontakt.

Hvis jeg begynder at hive det fra hinanden, bør jeg så bruge "ikke ledende" køle pasta, eller er det væsentligt ringere end mit Artic Silver...?

1000 HX Corsair,
    GTX 260 core 216,

Oprindeligt indlæg af MAG
    Mit bundkort vender den "normale" vej, men de pins du taler om sidder dog alle i, men de bliver jo kun presset mod chipsene med nogle bløde fjedre, måske man burde give dem nogle små bolte (med gummi skiver på bagsiden) for at få maksimalt kontakt.

Hvis jeg begynder at hive det fra hinanden, bør jeg så bruge "ikke ledende" køle pasta, eller er det væsentligt ringere end mit Artic Silver...?

Husk en lille fjeder mellem.
    Det er sådanne man montere vandkølings kølehovederne.

• Hvorfor denne fjeder..?

1000 HX Corsair,
    GTX 260 core 216,

Oprindeligt indlæg af MAG
    Hvorfor denne fjeder..?

for ikke at ødelægge noget.
    det er meget lettere at justere hvor hårdt kølehoved presses mod chip. for det skal ikke mases specielt hårdt sammen.

• Har lyttet til alle jeres gode råd, og fredag bliver sat af til projekt "nej til varme chipset". Tænkte på om i har kommentarer til denne pasta:
    http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=310388 Det skulle IKKE være ledende!

Vender tilbage med de nye temp. resultater.

Endnu engang tak for alle jeres råd og tid, det er rart i gider, fedt forum! :clap:

1000 HX Corsair,
    GTX 260 core 216,

Rettet 2 gange, sidst af MAG ().

• kig på denne http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=422577
    den er lettere at påføre, ikke ledende og lige så god som ac5

http://www.tweaknews.net/revie…nthermalgrease/index3.php

men man skal ikke smøre for tykt eller tyundt på
    http://www.pcmoddingmy.com/e10…t/content.php?content.404

http://www.testseek.com/Comput…51-0C3E-1EAE77FAA583.html

Der er delte meninger men dem der påfører rigtigt får mindst resultater som AC5

• Om en kølepasta er elektrisk ledende, som AC5 ifølge producenten ikke direkte er, kan jo være lidt ligemeget. Uanset hvad, så skal der jo ikke kølepasta andre steder end på IHS´en.

AC5 har altid været udemærket og vil sikkert være det langt tid endnu.