OC problemer igen igen...

Oprindeligt indlæg af jacobtc

Hehe du er god :D har ikke nogen signatur, men kører med 8x 450FSB eller QFSB som så skal ganges med 4... altså 1800 :P

var den forkerte jeg kiggede på så :D men NEJ den skal ikke ganges med 4 ......du kører 450 fsb..hverken mere eller mindre.....at den er quadpumpet ændrer ikke ved det...blot et salgstrick. alle sammenligner med de 450....at ændre på det giver kun en masse bøvl når man prøver at hjælpe dig.

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

Oprindeligt indlæg af Fragman

var den forkerte jeg kiggede på så :D men NEJ den skal ikke ganges med 4 ......du kører 450 fsb..hverken mere eller mindre.....at den er quadpumpet ændrer ikke ved det...blot et salgstrick. alle sammenligner med de 450....at ændre på det giver kun en masse bøvl når man prøver at hjælpe dig.

Ja ja iorden så :D

• EIST er ? Synes ikke jeg er stødt på det i BIOS. Og jeg har slet ikke pillet ved multiplier. Det jeg ændrer på er New Front Side Bus, som jeg max. kan få op på 1250. Så er CPU på 2.2Ghz og systemet begynder at blive ustabilt.

Jacobtc hvilke settings har du?
    EDIT: Nvm så lige du kørte quad...

Oprindeligt indlæg af Braindead

EIST er ? Synes ikke jeg er stødt på det i BIOS. Og jeg har slet ikke pillet ved multiplier. Det jeg ændrer på er New Front Side Bus, som jeg max. kan få op på 1250. Så er CPU på 2.2Ghz og systemet begynder at blive ustabilt.

din fsb vil ikke komme op på 1250, det findes der slet ingen bundkort eller cpu i verden der kan klare.... men divider tallet med 4 så er du nede på 312....hvilket giver en multiplier på 7...... (multiplier*FSB=mhz)

EIST er et program der sætter din multiplier og dermed mhz ned når cpuen ikke belastes...for at spare strøm....men når man ocer er det noget skidt at have slået til...det ligger ofte under chipset eller lign i bios....

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

Oprindeligt indlæg af Fragman

din fsb vil ikke komme op på 1250, det findes der slet ingen bundkort eller cpu i verden der kan klare.... men divider tallet med 4 så er du nede på 312....hvilket giver en multiplier på 7...... (multiplier*FSB=mhz)

EIST er et program der sætter din multiplier og dermed mhz ned når cpuen ikke belastes...for at spare strøm....men når man ocer er det noget skidt at have slået til...det ligger ofte under chipset eller lign i bios....

Hvorfor er det noget skidt at have slået til?

Altså jeg har ingen problemer med at min cpu clocker ned til 3ghz, istedet for at køre 4.5ghz ilde.

Oprindeligt indlæg af Braindead

EIST er ? Synes ikke jeg er stødt på det i BIOS. Og jeg har slet ikke pillet ved multiplier. Det jeg ændrer på er New Front Side Bus, som jeg max. kan få op på 1250. Så er CPU på 2.2Ghz og systemet begynder at blive ustabilt.

Køre lige nu 3GHz med 1.28125V med NB på auto og mine ram timings på 4-4-4-12

har ikke Quad

Oprindeligt indlæg af noxon
    Hvorfor er det noget skidt at have slået til?

Altså jeg har ingen problemer med at min cpu clocker ned til 3ghz, istedet for at køre 4.5ghz ilde.

Til dagligdagen er det jo en god idé at have det slået til, men dem der kun clocker for at benche slår det fra da det kan have negativ indflydelse på bench. SuperPI f.eks så vidt jeg husker nogle fable om :))

Men forstår godt du har det slået til. Har jeg sgu også. Alt andet giver vel ikke meget mening nu når det findes.

• problemet med at have det slået til mens du tester om din pc er stabil kan godt give lidt fejlvisning alt efter hvilke programmer du benytter..men når du har fundet at den er stabil nok til dig, så slå det endlig til igen....