QuoteOprindeligt indlæg af Fragman
hans signature.....
Hehe du er god har ikke nogen signatur, men kører med 8x 450FSB eller QFSB som så skal ganges med 4... altså 1800
hans signature.....
Hehe du er god har ikke nogen signatur, men kører med 8x 450FSB eller QFSB som så skal ganges med 4... altså 1800
QuoteOprindeligt indlæg af jacobtc
Hehe du er god
har ikke nogen signatur, men kører med 8x 450FSB eller QFSB som så skal ganges med 4... altså 1800
var den forkerte jeg kiggede på så men NEJ den skal ikke ganges med 4 ......du kører 450 fsb..hverken mere eller mindre.....at den er quadpumpet ændrer ikke ved det...blot et salgstrick. alle sammenligner med de 450....at ændre på det giver kun en masse bøvl når man prøver at hjælpe dig.
var den forkerte jeg kiggede på så
men NEJ den skal ikke ganges med 4 ......du kører 450 fsb..hverken mere eller mindre.....at den er quadpumpet ændrer ikke ved det...blot et salgstrick. alle sammenligner med de 450....at ændre på det giver kun en masse bøvl når man prøver at hjælpe dig.
Ja ja iorden så
QuoteDisplay MoreOprindeligt indlæg af Fragman
joda
Intel C2D E6300 @ 2.2Ghz : Xigmatek HDT-S1283
men gå ind og oc manuelt, slå EIST fra, og sæt din multiplier til 8 som er standard (mener det er 8 for en E6300) ...og så skulle du gerne kunne oc vha FSB ...og nej cpuz viser ikke altid din volt korrekt....
EIST er ? Synes ikke jeg er stødt på det i BIOS. Og jeg har slet ikke pillet ved multiplier. Det jeg ændrer på er New Front Side Bus, som jeg max. kan få op på 1250. Så er CPU på 2.2Ghz og systemet begynder at blive ustabilt.
Jacobtc hvilke settings har du?
EDIT: Nvm så lige du kørte quad...
QuoteOprindeligt indlæg af Braindead
EIST er ? Synes ikke jeg er stødt på det i BIOS. Og jeg har slet ikke pillet ved multiplier. Det jeg ændrer på er New Front Side Bus, som jeg max. kan få op på 1250. Så er CPU på 2.2Ghz og systemet begynder at blive ustabilt.
din fsb vil ikke komme op på 1250, det findes der slet ingen bundkort eller cpu i verden der kan klare.... men divider tallet med 4 så er du nede på 312....hvilket giver en multiplier på 7...... (multiplier*FSB=mhz)
EIST er et program der sætter din multiplier og dermed mhz ned når cpuen ikke belastes...for at spare strøm....men når man ocer er det noget skidt at have slået til...det ligger ofte under chipset eller lign i bios....
din fsb vil ikke komme op på 1250, det findes der slet ingen bundkort eller cpu i verden der kan klare.... men divider tallet med 4 så er du nede på 312....hvilket giver en multiplier på 7...... (multiplier*FSB=mhz)
EIST er et program der sætter din multiplier og dermed mhz ned når cpuen ikke belastes...for at spare strøm....men når man ocer er det noget skidt at have slået til...det ligger ofte under chipset eller lign i bios....
Hvorfor er det noget skidt at have slået til?
Altså jeg har ingen problemer med at min cpu clocker ned til 3ghz, istedet for at køre 4.5ghz ilde.
QuoteOprindeligt indlæg af Braindead
Køre lige nu 3GHz med 1.28125V med NB på auto og mine ram timings på 4-4-4-12
har ikke Quad
QuoteOprindeligt indlæg af noxon
Hvorfor er det noget skidt at have slået til?
Altså jeg har ingen problemer med at min cpu clocker ned til 3ghz, istedet for at køre 4.5ghz ilde.
Til dagligdagen er det jo en god idé at have det slået til, men dem der kun clocker for at benche slår det fra da det kan have negativ indflydelse på bench. SuperPI f.eks så vidt jeg husker nogle fable om
Men forstår godt du har det slået til. Har jeg sgu også. Alt andet giver vel ikke meget mening nu når det findes.
EIST hedder vist Speedstep i mit BIOS. Og det har jeg slået fra...
problemet med at have det slået til mens du tester om din pc er stabil kan godt give lidt fejlvisning alt efter hvilke programmer du benytter..men når du har fundet at den er stabil nok til dig, så slå det endlig til igen....