hvilket Kompaktkamera

• Ja så kommer der sgu lige endnu et "hvilket kamera skal jeg købe" spørgsmål.
    Jeg står og mangler et kompakt kamera som jeg lige kan have i lommen. Jeg har ikke nogle vilde krav og heller ikke nogen maks pris, det skal bare være kompakt nok til at ligge i en bukselomme, og tage nogle gode billeder. Intet revolutionerende, bare helt almindelig point-and-shoot.

Jeg har altid været lidt vild med Canon's Powershot serie (når vi taler kompakt kamera) men det er ikke så nemt at presse sådan en ned i sin lomme. Ixus serien er nok lidt bedre i det formål, men jeg aner intet om hvor gode de er, eller om andre mærker er bedre.

• Jeg har selv et Olympus µ725 SW som jeg er rigtig glad for. Jeg aner ikke hvad det kan i forhold til fx Canon. Men jeg synes det er fedt at kamaret kan holde til lidt af hvert -specielt hvis man skal ha det i lommen.

Kig evt. her.

* 24/7: NUC6 i5, 950 Pro + 840 Pro, 16 GB PC4-2400 * VM/Test: GB Z68X-UD4-B3, i7-2600K, 16 GB KHX1866C9, Vertex 3 *
    * SRV: HP MS G8, i3-2120, 10 GB PC3-12800, Agility 3 + WD Black 2 TB * HTPC: BRIX i3-4010, Intel SSD 530 120 GB *

• Jeg ville helt sikkert tage et ixus 860is.

Jeg ville gå uden om 960 da det ikke har så meget vidvinkel. Desuden har det højre opløsning hvilket medvirker mere støj ved høj iso.

8mp er formodentlig mere end rigeligt til dit brug alligevel. Jeg har printet A2 fra 8mp uden problemer og så store print er det alligevel sjældent man laver privat :)

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy