Ny dvd drev

  • Hey tweakers.


    Jeg skal have mig en ny dvd drev.
    Jeg har tænkt mig at købe en Samsung SH-S203B dvd-brænder og så ville jeg lige spørge om der kan forekomme nogle problemer når man skal afspille eller installere et spil.
    Grunden til at jeg spørger er fordi den dvd-brænder jeg har nu nogle gange ikke vil køre eller installere et spil på grund af det der konflikt med kopi beskyttelsen tror jeg.
    Hvis der er nogle der har en Samsungs SH-S203B så ville jeg lige høre om i kan køre spillene fint uden problemer.


    På forhånd tak.

  • Jeg har sådanne en. Den brænder bedre end noget andet jeg har prøvet og hurtigere. Den læser nærmest alle skiver. en skive kunne den ikke læse som mit phillips drev kunne læse. ellers er det omvendt. phillips giver op og samsung læser den.
    Drevet er lidt langsomt hvis man vil rippe en dvd film. det tager typisk 20 minutter på samsung og 10 minutter på min phillips. Jeg har læst at der er noget rip spæring i samsungen. jeg ved ikke om det passer men i såfald sløver det kun drevet ned.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Raptorrockwool
    Jeg har sådanne en. Den brænder bedre end noget andet jeg har prøvet og hurtigere. Den læser nærmest alle skiver. en skive kunne den ikke læse som mit phillips drev kunne læse. ellers er det omvendt. phillips giver op og samsung læser den.
    Drevet er lidt langsomt hvis man vil rippe en dvd film. det tager typisk 20 minutter på samsung og 10 minutter på min phillips. Jeg har læst at der er noget rip spæring i samsungen. jeg ved ikke om det passer men i såfald sløver det kun drevet ned.


    Ok, men opstår der nogle problemer hvis du vil køre et spil.? Når jeg f.eks. prøver at installere og spille Crysis, Bioshock eller andre spil så vil den nogle gange ikke starte i den dvd-drev jeg har nu.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af MrFlash


    Jeg ville købe en NEC


    De æder det hele, og det dem der udvikler til de kendte mærkevareleverandører.
    Har selv haft et par stykker, uden problemer.


    Hvad er en NEC?


    Og hvis der er nogle andre dvd-drev der er bedre en den Samsung jeg nævner så må i gerne sige til. Jeg har bare læst gode anmeldelser af den.

  • Hm, spøjst nok at alle drev tilsyneladende ikke virker til alt ?


    Har aldrig selv oplevet de store problemer med optiske drev i nyere tid. Kun at hastigheden kan være lidt svingende, men det er vel klart nok da alle brændere ikke er lige hurtige :crazyeyes:


    Har selv et par NEC AD-7170S. De virker uden problemer ... som jeg egentlig troede at alle drev ville gøre nu om dage :crazyeyes:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten
    Hm, spøjst nok at alle drev tilsyneladende ikke virker til alt ?


    Har aldrig selv oplevet de store problemer med optiske drev i nyere tid. Kun at hastigheden kan være lidt svingende, men det er vel klart nok da alle brændere ikke er lige hurtige :crazyeyes:


    Har selv et par NEC AD-7170S. De virker uden problemer ... som jeg egentlig troede at alle drev ville gøre nu om dage :crazyeyes:


    Ja jeg synes også det er mærkelig at den ikke virker helt korrekt. Men ville lige høre om der var andre som havde de samme problemer somn mig eller om det bare er min drev der er noget galt med.
    Den kan godt køre gamle spil men de nye vil den ikke køre.
    Er Nec drevet bedre end Samsung?

  • Kører du nyeste firmware på dit drev? Det kan nogle gange løse problemerne.

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

  • Man kan ikke sige at det ene mærke er bedre end det andet. alle mærker har uheldige modeller og gode modeller. 203 fra samsung er en god model. Jeg kan ikke huske hvilke dvd det var den ikke ville spise. men jeg har aldrig prøvet et så problem frit drev. og en dvd ud af måske 200, og til dato ikke en eneste brænde fejl ud af 150 medier (cd, dvd og dvd dl)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Raptorrockwool
    Jeg har sådanne en. Den brænder bedre end noget andet jeg har prøvet og hurtigere. Den læser nærmest alle skiver. en skive kunne den ikke læse som mit phillips drev kunne læse. ellers er det omvendt. phillips giver op og samsung læser den.
    Drevet er lidt langsomt hvis man vil rippe en dvd film. det tager typisk 20 minutter på samsung og 10 minutter på min phillips. Jeg har læst at der er noget rip spæring i samsungen. jeg ved ikke om det passer men i såfald sløver det kun drevet ned.


    jeg har nu ikke oplevet de problemer med ripping af dvd'er på min 203b'er
    men uanset et rigtig lækkert drev :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af silentk


    jeg har nu ikke oplevet de problemer med ripping af dvd'er på min 203b'er
    men uanset et rigtig lækkert drev :)


    Den ripper fint men den er dobbelt så lang tid om det som mit phillips drev der er 1½ år ældre.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ayu
    Kører du nyeste firmware på dit drev? Det kan nogle gange løse problemerne.


    Det ved jeg ikke helt, men det tror jeg ikke. Jeg har lige tjekket hvad det er for en drev jeg har og det er en LG GSA-4164B. Jeg har lige downloadet firmwaren men jeg ved ikke hvordan man installere det.