Kopi af telefonsamtaler

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af nazty
    Hi


    Hvis jeg nu snakker med en via telefon, hvor jeg ejer både hendes om min telefon, kan jeg så ringe til min udbyder og få en kopi af samtalen, på papir eller lyd..?


    Bare li en tanke =)


    nix.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af nazty
    Det har jeg også tænkt på. Men kræver ligesom jeg ringer igen :P


    Men så skal du være opmærksom på at der er nogle regler med hensyn til at optage samtaler. Det er noget med at du skal gøre opmærksom på det, hvis du ringer, men du behøver ikke at gøre opmærksom på det hvis det er en anden der ringer op.


    /ask

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af nazty


    hah. det var sq et præcis svar.


    Er det fordi de ikk bliver opdater - hvilket jeg tvivler på? - eller er det fordi det kun er til opklaring af politi-sager =)?


    telefon samtaler bliver kun optaget af politiet og kun med en dommerkendelse og kun hvis du er i gang med noget kriminelt, de kan også blive optaget af PET men hvis du ikke er terrormistænkt så bliver du ikke optaget.
    og tror du at alle samtaler i hele landet bliver optaget ?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af nazty
    hah. det var sq et præcis svar.


    Er det fordi de ikk bliver opdater - hvilket jeg tvivler på? - eller er det fordi det kun er til opklaring af politi-sager =)?


    Dine samtaler bliver normalt ikke optaget. Medmindre politiet på forhånd har fået en dommerkendelse... eller hvis du er terrorist. Hvis det er tilfældet, så må politiet godt optage dine samtaler. Det kræver dog noget aktivt da din udbyder ikke optager alle samtaler som flyver gennem luften/jorden. Det ville være en umulig opgave som ud over at være krænkende og ulovlig (uden dommerkendelse for "non-terrorister") også vil være spild af resourcer.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jacobask


    Men så skal du være opmærksom på at der er nogle regler med hensyn til at optage samtaler. Det er noget med at du skal gøre opmærksom på det, hvis du ringer, men du behøver ikke at gøre opmærksom på det hvis det er en anden der ringer op.


    /ask


    Okay, fedt. Tak for det!



    Quote

    Oprindeligt indlæg af Cyclups


    telefon samtaler bliver kun optaget af politiet og kun med en dommerkendelse og kun hvis du er i gang med noget kriminelt, de kan også blive optaget af PET men hvis du ikke er terrormistænkt så bliver du ikke optaget.
    og tror du at alle samtaler i hele landet bliver optaget ?


    Ja. Det tror jeg sq.


    Dvs. at samtaler bliver kun optaget så snart der er en grund til at optage det?


  • det gik som et rygte en gang da mobiltelefonen kom rigtig frem at alle ens samtaler blev optaget i teleselvskabet, men det er ikke helt rigtig. dog ved jeg at på mit arbejde "eller dem der sidder i vagten" der bliver alle deres samtaler optaget, og skulle hilse og sige det ike bliver oplyst nogle steder..!!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Raptorrockwool
    Man kan abbonere på en service hvor alle dine samtaler bliver optaget. Man får dem så enten som en mp3 på email eller kan hente dem fra en server via sin pc / mobil.


    Kilde?

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Raptorrockwool
    Prøv at ringe til dit mobil selskab og spørg dem. jeg er ret sikker på at alle de udbydere der har eget net tilbyder det.


    I Danmark ? ... Ej.


    Kan være at det ville være lovligt i tyskland, men de er jo også lidt specielle.

  • Tjaa, jeg fandt da noget der minder om det her: http://www.cbb.dk/cms.ashx/eks…es/cbb-call-recorder.html


    Ved ikke om det kan bruges?


    Og til dem der ikke kender reglerne ved optagelse af samtaler: I Danmark er det fuldt ud lovligt at optage en samtale mellem 2 parter, så længe blot én af dem ved at samtalen optages. Dvs. du må godt optage en samtale mellem dig selv og en 2. part uden vedkommende ved at samtalen optages. Du må bare ikke optage en samtale mellem 2. og 3. part hvis ingen af dem ved at samtalen optages. :)

  • På min gamle alcatel kunne man bare trykke optag også gemte den det som en amr fil :) Det var faktisk fedt nok..

    Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2