Hvilket fabrikat kamera?

  • Jeg har også stemt Canon fordi jeg har investeret i canon objektiver og udstyr, men hvis jeg startede fra bunden og penge ikke var en faktor og skulle købe nyt kamera idag, så ville jeg hoppe på Nikon D3.

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

  • Savner hasselblad på den liste :)


    Nå men af de mærker der har jeg stemt canon da det er det system jeg selv bruger. Dog vil jeg mene at nikon er et super mærke også. Især med de to nye D300 og D3 som er et par dejligere kameraer.


    Især D3 laver nogle gode filer og er behageligt at arbejde med.


    Eneste minus jeg kan se ved nikon er at de mangler nogle optikker og deres kamera program pt. er mere snævert end canon's. Deres intro modeller halter og de mangler et studie kamera.


    Jeg bruger selv 1Ds mark3 og nikon har intet i det område eller som bare kommer tæt på.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy


  • Det vil jeg da godt lige have uddybet lidt ?
    Hva har 1Ds mark3 (foruden 21 mega pixel) som Nikon D3 ikke har ?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ||TheiZ||


    Det vil jeg da godt lige have uddybet lidt ?
    Hva har 1Ds mark3 (foruden 21 mega pixel) som Nikon D3 ikke har ?


    Ikke så meget andet, men det er så sandelig også mere end rigeligt.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Jeg har kun haft Canon digital kameraer, og har altid været tilfreds med dem :9xo

    System :
    Intel Core 2 Duo E6550
    ASRock 4CORE1333-GLAN
    Inno3D 8500GT 512mb
    2 GB Kingston HyperX DDR2-800
    WD Caviar 250 GB Sata II
    Antec Trio-430 truepower psu

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fruitloop
    Jeg har kun haft Canon digital kameraer, og har altid været tilfreds med dem :9xo


    Canon er kanon god kvalitet, men de er for store til min lomme
    Prøv at put det i højre forlomme og tag hen til din svigermor, det kan godt være du sætter nogle tanker i gang der.


    Men bortset fra størrelsen kan jeg kun give jer ret, de laver perfekte billeder.


    Som sagt i andre tråde, der er meget stor forskel på kameraer, og de krav folk stiller til dem.
    Nogle vil have spycams, nogle kvalitet, nogle spejlreflex, nogle lang batteritid, nogle blilleder der kan bruges som plakater.


    Så det bunder i et spørgsmøl om smag og behov.


    For mig lyder det bare som om du efterlyser den bedste producent der kan det hele.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af MrFlash


    Canon er kanon god kvalitet, men de er for store til min lomme
    Prøv at put det i højre forlomme og tag hen til din svigermor, det kan godt være du sætter nogle tanker i gang der.


    Hmm virker ikke helt som om du ved hvad du snakker om i Foto & Grafik forummet.
    Har du set canon's ixus serie?

    Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af celfa


    Hmm virker ikke helt som om du ved hvad du snakker om i Foto & Grafik forummet.
    Har du set canon's ixus serie?


    ja dem kender jeg fint, var tæt på at købe et Canon Digital IXUS 75 da det er det første de lavet med en fornuftig skærmstørrelse.
    men stadig for lille zoom og en sårbar linse

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af MrFlash


    ja dem kender jeg fint, var tæt på at købe et Canon Digital IXUS 75 da det er det første de lavet med en fornuftig skærmstørrelse.
    men stadig for lille zoom og en sårbar linse


    Sårbar i forhold til?

    Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af celfa


    Sårbar i forhold til?


    I forhold til en der er indbygget, og ikke skyder ud, sårbar over for støv, snavs og stød.
    jeg kan fornemme vi er ude i noget med personlige holdninger, nu har fået min.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af MrFlash


    I forhold til en der er indbygget, og ikke skyder ud, sårbar over for støv, snavs og stød.
    jeg kan fornemme vi er ude i noget med personlige holdninger, nu har fået min.


    Bestemt ikke personligt. De indbyggede optikker er ikke noget at råbe hurra for. Det er smart at der ikke kan komme snavs og skidt ind til optikken, men størrer er problemet vel ikke? Så ville jeg da hellere passe mere på og få et bedre billede.


    Men ok, jeg vægter 100% på billede output og ikke om det er praktisk at have med på stranden.

    Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2

  • Jeg hopper også med på Canon-vognen, da det er min klare opfattelse at det er med det mærke man får mest for pengene.


    Jeg har også haft et ældre Sony kamera som jeg vil sige klarede det ret godt i forhold til dets tids standard.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af celfa


    Bestemt ikke personligt. De indbyggede optikker er ikke noget at råbe hurra for. Det er smart at der ikke kan komme snavs og skidt ind til optikken, men størrer er problemet vel ikke? Så ville jeg da hellere passe mere på og få et bedre billede.


    Men ok, jeg vægter 100% på billede output og ikke om det er praktisk at have med på stranden.


    Der kan man ellers fange nogle naturskønne billeder

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af _WHAT_


    Ikke så meget andet, men det er så sandelig også mere end rigeligt.


    Jah så vil jeg da også mene at Nikon har noget i den klasse, og med hensyn til mega pixel - er hele det der mega pixel kapløb ikke en omgang fis / gammelt salgs argument? altså om du har 12.3 eller 21 kan da være lidt lige meget så længe optikken er i top.
    Kan forstå studiekamerae måske skulle have mange mega pixel til de kæmpe print som der somregl kommer ud af studio fotografering, men ved ikke helt om jeg vil kalde hverken 1ds mark3 eller D3 for studio kameraer?.