Northbrigde grader?

• Hey drenge (og piger :D)

Jeg har lige installeret mit nye system, som består af:

Bundkort: Asus Maximus Formula P38
    Processor:Intel Q6600 Core2Quad
    Grafikkort:XFX 8800 Ultra
    RAM: 4GB Corsair XMS2 Dominator PC2-8500
    HD'er: 2x Raptor (1x74GB+1x150GB), samt 1xSamsung 500GB.

Vil lige sige at pt. bruger jeg standard blæser på cpu'er, da min NorthQ 120mm blæser ikke kunne være der.

Nu kommer mit spørgsmål så:

Hvor varm må en Northbridge og Southbrigde være?

Hvad er ideelt?

Hvis der skal køling på, nogen der har et par gode forslag?

Mit AsusProbeII viser efter 10min.
    58grader på NB
    60grader på SB.
    52grader på MB

Er det for varmt?

Takker på forhånd.

• Det var da nogle rimelig høje temps.
    Kører du med den lille blæser på chipsettet som følger med til bundkortet??
    Er ikke sikker på hvad der er ideelt men vil da skyde på en 40 grader.

Er der noget som hedder p38 :T

EDIT: Velkommen til tweak :D

• sorry my bad X38 :O

Jeg har IKKE installeret den medfølgende blæser, da der står i manualen at man kun installerer den hvis man har passiv køling og man IKKE må hvis man har en blæser på cpu'en, da det vil ødelægge airflowet.

Oprindeligt indlæg af Baum
    sorry my bad X38 :O

Jeg har IKKE installeret den medfølgende blæser, da der står i manualen at man kun installerer den hvis man har passiv køling og man IKKE må hvis man har en blæser på cpu'en, da det vil ødelægge airflowet.

Nu bruger jeg også vandkøling men synes det er rimelig lamt. Så vil jeg da hellere have et årligt airflow over cpu'en ind jeg vil have et hot hot chipset. Jeg bruger blæseren og jeg gik ca 4 grader ned i temp efter jeg smed den på.

• Så vil jeg nu hellere smide en lille støjsvag 60mm blæser på direkte på den chipset køler som er nu.
    Regner selv med at lave lidt hjemme fusk også smide en 60mm blæser på min nb så der bliver mere køling. Regner med at tage en North-Q 60mm blæser som er beregnet til media center pc den larmer ikke mere ind 15 db også er den ikke specilt tyk :D

• Du kunne jo også bruge en Antec SpotCool. Syntes den ser sjov ud, så har bestilt nogle stykker :))

Antec’s Spot Cool is specifically designed to mount on any motherboard to provide cooling wherever you need it most. Simply mount it on a motherboard mounting hole, angle the fan as you desire and power it from a motherboard fan connector. 3-speed switch lets you balance quiet performance with maximum cooling. Get active cooling for your RAM, or expansion cards, or wherever your system needs it, and you’ll see even better performance.

[Blocked Image: http://www.antec.com/images/400/SpotCool_bend.jpg]

http://www.antec.com/ec/productDetails.php?ProdID=75018

Oprindeligt indlæg af Rasmus_yamaha
    Så vil jeg nu hellere smide en lille støjsvag 60mm blæser på direkte på den chipset køler som er nu.
    Regner selv med at lave lidt hjemme fusk også smide en 60mm blæser på min nb så der bliver mere køling. Regner med at tage en North-Q 60mm blæser som er beregnet til media center pc den larmer ikke mere ind 15 db også er den ikke specilt tyk :D

Hvordan vil du smide en blæser direkte på?

• Jeg tror jeg skal bruge noget direkte køling, det eneste man får ud af ovenstående er vel mere flow i kabinettet??

Oprindeligt indlæg af Baum
    http://coolerkit.dk/product.asp?product=658&sub=62&page=1

Vil lige smide et link ind til et ok vandkølingsanlæg hvis det skulle være noget for dig Rasmus

Kender ikke sættet og defor vil jeg ikke kommentere på det.
    Fik selv sat et okay godt vandkøling sæt sammen til 2000 kr med en tripple radiator, DangerDen fittings og kølerhoved til cpu og en okay god pumpe. Men det er ikke gratis hvis du skal have kølet både nb, gfx og cpu

Oprindeligt indlæg af Rasmus_yamaha

Kender ikke sættet og defor vil jeg ikke kommentere på det.
    Fik selv sat et okay godt vandkøling sæt sammen til 2000 kr med en tripple radiator, DangerDen fittings og kølerhoved til cpu og en okay god pumpe. Men det er ikke gratis hvis du skal have kølet både nb, gfx og cpu

Nej det er jo præcis det. :))

Men jeg takker for hjælpen.

• Smid bare en køler ned ved siden af den eller hæng den der via noget snor!

OG det er ALTID klogt at tage sine standard kølere af og remontere pasta da det aldrig er noget værd det producenterne smider på.

Antec SpotCool er skam meget sej, den er fleksibel og kan så bøjes ind over hvor man nu skulle ønske at få lidt extra køling.

Jeg bruger dog altid bare en 120 mm blæser da det giver best og er billigst..