Hej jeg overvejer at købe et kamera men vil bare lige vide hvad jeg skal købe...
Mit budget ligger på 2500 Kr.
Alt nødvendigt udstyr skal selvfølgelig med(hvis der er noget).
-FredeK
Hej jeg overvejer at købe et kamera men vil bare lige vide hvad jeg skal købe...
-FredeK
QuoteDisplay MoreOprindeligt indlæg af fredek
-FredeK
Canon S5IS kunne være en mulighed
-FredeK
Syntes du skal købe et gammelt analog spejlrefleks. Der kan du også få noget billigt glas.
point prøv og definere lidt mere hvad du søger ellers kan du stort set lige så godt lade værd med at spørge....
QuoteOprindeligt indlæg af _WHAT_
Syntes du skal købe et gammelt analog spejlrefleks. Der kan du også få noget billigt glas.
point prøv og definere lidt mere hvad du søger ellers kan du stort set lige så godt lade værd med at spørge....
Hvad mener du?
Altså Digital kamera...
QuoteOprindeligt indlæg af fredek
Hvad mener du?
Altså Digital kamera...
Det what mener tror jeg er, hvor stort må det være og skal det være et compakt - semi-compakt eller Dslr.
Og hvad skal du primært bruge kameraet til.
QuoteOprindeligt indlæg af |Henrik|
Det what mener tror jeg er, hvor stort må det være og skal det være et compakt - semi-compakt eller Dslr.
Og hvad skal du primært bruge kameraet til.
Ok.. tak.-
det behøver ikke at være kompakt.
Det skal nok bare bruges til en eller anden form for skrivebordsbaggrund/udsigter etc...
Nok ikke specielt meget af mennesker men en gang i mellem kommer der nok nogen.
-FredeK
Ok.. tak.-
det behøver ikke at være kompakt.
Det skal nok bare bruges til en eller anden form for skrivebordsbaggrund/udsigter etc...
Nok ikke specielt meget af mennesker men en gang i mellem kommer der nok nogen.
-FredeK
Det gør det jo ikke ligefrem nemmere.
Men hvis du vil have zoom så skal du nok kigge efter S3IS eller S5IS.. Ellers ville jeg nok kigger på Canons Powershot A serie.
QuoteDisplay MoreOprindeligt indlæg af recruit
Det gør det jo ikke ligefrem nemmere.
Men hvis du vil have zoom så skal du nok kigge efter S3IS eller S5IS.. Ellers ville jeg nok kigger på Canons Powershot A serie.
Ok tak og ja vil gerne have zoom..
Jeg satser på at S5IS er den bedste af de to..
Hvor vil i anbefale at jeg køber den?
Og vil i anbefale at jeg skal købe noget ekstra udstyr?
-FredeK
Tak for hjælpen
Ta og så ligeet sidste spørgsmål.
Hvad er SD Kort?
Hvis det er den slags skal du jo kigge efter et kamera som har noget vidvinkel. Hvilket vil sige ikke S5 IS som ellers er et super godt kamera. Det starter bare på hvad der svarer til 36mm hvilket ikke lige frem er vidvinkel.
Ta og så ligeet sidste spørgsmål.
Hvad er SD Kort?
Hukommelsekort til kameraet.
QuoteOprindeligt indlæg af _WHAT_
Hvis det er den slags skal du jo kigge efter et kamera som har noget vidvinkel. Hvilket vil sige ikke S5 IS som ellers er et super godt kamera. Det starter bare på hvad der svarer til 36mm hvilket ikke lige frem er vidvinkel.
Nej det har du ret i....
ok så.. har i nogle andre ideer...
Med vidvinkel eller hvad nu i kalder det.
Er der virkelig ingen der har nogen ideer?
Hvis det var mig der skulle købe kamera idag og jeg kun havde 2000-2500,- at gøre godt med ville jeg nok købe et brugt 350D eller 400D hvis jeg kunne finde et til den pris.
Hvis du hellere vil have et kompakt kamera er der kun én ting at gøre:
Sætte dig ned og lave en liste over hvad du skal bruge kameraet til og hvilke finesser du ikke kan leve foruden, og derefter gå igang med at chekke specs på diverse kameraer der passer de kriterier du har sat op.
QuoteOprindeligt indlæg af Malk
Hvis det var mig der skulle købe kamera idag og jeg kun havde 2000-2500,- at gøre godt med ville jeg nok købe et brugt 350D eller 400D hvis jeg kunne finde et til den pris.
Hvis du hellere vil have et kompakt kamera er der kun én ting at gøre:
Sætte dig ned og lave en liste over hvad du skal bruge kameraet til og hvilke finesser du ikke kan leve foruden, og derefter gå igang med at chekke specs på diverse kameraer der passer de kriterier du har sat op.
Ok tak jeg ser lige på det der 350D 400D noget...
Igen tak for hjælpen toede tråden var ved at dø
EDIT: Kan ikke finde det der 350D OG 400D under mit prisområde.
Den blå avis eller ebay eller qxl.
QuoteOprindeligt indlæg af Malk
Den blå avis eller ebay eller qxl.
?? Hvad?
?? Hvad?
Det er tilladt at tænke lidt selv
Mon ikke Malk mener, at du skal kigge hos den blå avis, ebay eller qxl for at finde et brugt kamera til den pris
QuoteOprindeligt indlæg af Burger
Det er tilladt at tænke lidt selv
Mon ikke Malk mener, at du skal kigge hos den blå avis, ebay eller qxl for at finde et brugt kamera til den pris
Nårh..
Kender ikke de navne...