XP eller Vista til denne computer?

• Hey Tweakers :)

Har kigget på SHG og vil gerne have samlet mig denne her computer:
    [Blocked Image: http://img87.imageshack.us/img87/7072/shgcomputertz0.th.png]
    (Kom gerne med kommentarer om det er godt eller dårligt valg af de forskellige ting;) kunne også godt være at jeg skulle gøre den lidt billigere på en eller anden måde, da den lige kommer lidt over hvad jeg egentlig havde tænkt mig at bruge, men nu må vi se)

Men så er det bare om hvad der ville være det bedste styresystem? Windows XP eller Windows Vista?

Personligt er jeg mere til XP da jeg kender det og synes det er lækkert. Og har kun hørt blandede ting om Vista. Så hvad ville I mene jeg skulle vælge til? :)

• Smid 2 GB RAM mere i, og så kør Vista 64 bit :)

Intel Core 2 Duo E6600
    ASUS P5N32-E SLI
    2 GB CellShock PC-6400
    2 GB Kingston HyperX PC-8000
    Inno3D GeForce 8800 GTS 320MB
    WD Caviar 250GB SATA II
    WD Caviar 500GB SATA II
    NorthQ 4100 KingKong Extreme 500W

Oprindeligt indlæg af Tha Priest
    Smid 2 GB RAM mere i, og så kør Vista 64 bit :)

Ville jeg os

[Workstation]Intel i7-2600K
    Asus Maximus IV Extreme-Z
    Corsair 1600 MHz Vengeance 4x4 GB
    Gainward 780 GTX Phantom-> BenQ 24" XL2410T 120Hz & BenQ 27" M2700HD
    Samsung 850 Evo 256GB (System)

Samsung 850 Evo 512GB (Games)
    4x4TB (Storage)
    Roccak Kave XTD 5.1 Digital | Roccat Kone XTD | Logitech G15
    Corsair 800D | Corsair HW850

• Har kun XP som OEM på min bærbare, såå må lige kigge på budgettet igen og se om der kan blive smidt 2gb ram ekstra i og så en vista 64 bit.
    Skal også have SHG til at samle den, og det koster jo også :crazyeyes:

• Maskinen er så kraftig at du blot skal vælge det system du synes bedst om.. =)
    Er ikke selv glad for Vista så kører XP selv om jeg har 4gb ram..

If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P

Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

Oprindeligt indlæg af Prectar
    men ville 2gb ram og Windows XP ikke også være godt til?

Jo hvis du bare har tænkt dig at køre XP så er 2GB RAM ganske fint.

Som det også er blevet nævnt så syntes jeg dog det er værd at tage 2GB RAM mere og en Vista 64 bit hvis du alligevel skal ud og investere i nyt OS.

Intel Core 2 Duo E6600
    ASUS P5N32-E SLI
    2 GB CellShock PC-6400
    WD Caviar 250GB SATA II
    WD Caviar 500GB SATA II

• Hold dig langt væk fra Windows Vista.
    Tager kun en masse ekstra ressourcer og er generelt ikke særlig fedt.

Køb en XP licens i stedet.
    Det får du meget mere ud af.. Du spare både penge, da 2GB er rigeligt til XP.
    Din computer kommer også til at virke meget mere tung med Windows Vista.

-- hvorfor samler du den ikke selv?
    Så får du du den præcis som du vil have den..

• Hvad basere du de udtalelser på?

Intel Core 2 Duo E6600
    ASUS P5N32-E SLI
    2 GB CellShock PC-6400
    WD Caviar 250GB SATA II
    WD Caviar 500GB SATA II

• .... kan kun på det varmeste anbefale vista

1. det er fremtiden, det andet svarer til at købe en E4600, det er forældet!
    2. "Det er tungt, din pc bliver langsom osv." - min kører bedre end nogensinde
    man skal bare stille det rigtigt op
    3. 4 GB ram er nu engang sjovest at lege med :P

ind med vista :D

Main rig:

• Asus P8P67-Mpro
    • i5-2500K - Scythe
    • Asus 560TI
    • Intel 510 - 128 GB
    • Kingston HyperX + G.skill - 8 gb
    • Powered by Corsair
    • Contained by Silverstone SG02

• Og ud med god spil performance....

Nok om det, er sikker på at forfatteren af denne tråd ikke ville ha en flame tråd ud af den.

Personligt ville jeg vælge vista hvis du står og skal købe et nyt styresystem uanset hvad. Hvorfor? Fordi det nyere og fint vil kunne arbejde med din maskine hvis den har 4gb ram.
    Men hvis du kun går op i høje fps i spil ville jeg sige Xp da vista jo er kendt for at suge lidt fps ud af systemerne ifh. til XP.

B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

Oprindeligt indlæg af GrillRotten

Erfaringer og meninger du vist ikke deler ? - men det behøver jo ikke at gøre det mindre sandt ;)

Jeg syntes Vista er ganske udmærket, det meste hardware er efterhånden understøttet, i hvert fald af det jeg bruger.

Desuden vil jeg da heller ikke være bleg for at indrømme at jeg selv syntes Vista var noget &#T%& før jeg selv anskaffede mig det, og efter at have benyttet det i en længere periode er det ganske udmærket, efter min mening altså.

Så hvis martinonline kun har brugt Vista et par timer eller mindre, så mener jeg ikke at hans udtalelser kan bruges til noget, og deraf udspringer mit spørgsmål.

Intel Core 2 Duo E6600
    ASUS P5N32-E SLI
    2 GB CellShock PC-6400
    WD Caviar 250GB SATA II
    WD Caviar 500GB SATA II

• 1. fremtiden ? ... meget kort fremtid ... Vista bliver jo skiftet hurtigt ud igen. Levetiden på Vista bliver ikke engang halv så lang som XP. Hvis man skulle skifte til et nyere OS bare fordi det var nyere, som jo er dit hovedargument da du skriver det med "fremtiden", så er man da en nathue :crazyeyes: Ud over det, så kan jeg nu godt finde nogle områder hvor en E4600 er mindst lige så god som din E8400.
    2. Betyder det at du ikke kan finde ud af "stille" XP rigtig op ? :$

3. Øhm, det er en 2x30" skærme sikkert også, men der findes jo nogle der kun køber det som de rent faktisk kan bruge til noget ? - Ikke alle har brug for 4 GB RAM, mange kan overhovedet ikke udnytte det.

PS. Crucial staves ikke med S ... og PC-6400 findes ikke ... Det hedder PC2-6400 ... Gælder bare om at stille det rigtigt op :))
    PPS. dit bundkort er forældet. Skal du ikke sælge det til en som har en E4600 ? :razz:

Ud med dig :))

• Er glad for at høre nogle forskellige synspunkter angående xp og vista :))

Og da jeg primært spiller WoW, kræver det ikke det vanvittige system at køre det :)
    Men ville dog også gerne køre nogle nye spil med rimelig god performance, og hvad jeg har forstået burde 2gb ram samt xp vel være godt nok 8)

• jeg hælder også klart til Xp. jeg begik den store fejl at købe vista. som sagt er det ikke fremtiden da windows 7 skifter vista ud. og det æder alle dine ram og trækker din fps ned? kan ikke se nogen fordel i det? den eneste grund til jeg købte det var at vista faktisk er biligere ind xp! men hvis man så oveni skal købe flere ram koster det jo en del mere. så ja stadig XP!

Xfx-680i sli
    Xfx-8800 GT
    2x80 gb wd
    120 gb wd
    2*1 gb shg ram. med passiv køl
    C2D E6400 @ 2750 Mhz
    580 Watts psu
    kassen et ThermalTake Armor

• Jeg har dual boot med Vista og XP. Og stadig er jeg konstant i Vista, min FPS dropper med 3 i vista. Fra 70 til 67 i Wow. Så hvis du mener du kan leve med det tab og så sammentidig få et styresystem der arbejder perfekt, så tag Vista. Plus da jeg både har en 360'er og en Smartphone kan jeg KUN holde mig til Vista, det køre MEGET mere glidningsfrit i Vista end i XP. Det er samme programmer, samme indstillinger med næsten samme antal services(Meget få ekstra i Vista, deraf os det lille performance-loss).

Så hvis du spørger mig er det Vista.
    Evt spørg på min msn hvis du vil vide mere.

(Kører med Vista på laptoppen os, samt Win2003Server på min server)

[Workstation]Intel i7-2600K
    Asus Maximus IV Extreme-Z
    Corsair 1600 MHz Vengeance 4x4 GB
    Gainward 780 GTX Phantom-> BenQ 24" XL2410T 120Hz & BenQ 27" M2700HD
    Samsung 850 Evo 256GB (System)

Samsung 850 Evo 512GB (Games)
    4x4TB (Storage)
    Roccak Kave XTD 5.1 Digital | Roccat Kone XTD | Logitech G15
    Corsair 800D | Corsair HW850

Oprindeligt indlæg af SShadowS
    Jeg har dual boot med Vista og XP. Og stadig er jeg konstant i Vista, min FPS dropper med 3 i vista. Fra 70 til 67 i Wow. Så hvis du mener du kan leve med det tab og så sammentidig få et styresystem der arbejder perfekt, så tag Vista. Plus da jeg både har en 360'er og en Smartphone kan jeg KUN holde mig til Vista, det køre MEGET mere glidningsfrit i Vista end i XP. Det er samme programmer, samme indstillinger med næsten samme antal services(Meget få ekstra i Vista, deraf os det lille performance-loss).

Så hvis du spørger mig er det Vista.
    Evt spørg på min msn hvis du vil vide mere.

(Kører med Vista på laptoppen os, samt Win2003Server på min server)

nu er wow et skidt eksempel, da det oftest er skod kodning der stopper dine fps..eller mangel på ram/cpu kraft...du skal ned i meget ringe gfx før det faktisk er dit problem...prøv noget fps...fx hl2 testen og se hvad forskellen er...det er også noget du kan gengive konstant, og dermed lave en realistisk sammenligning.

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

• ja eller kør en 3Dmark 06 der kan det også sagtens ses!

Xfx-680i sli
    Xfx-8800 GT
    2x80 gb wd
    120 gb wd
    2*1 gb shg ram. med passiv køl
    C2D E6400 @ 2750 Mhz
    580 Watts psu
    kassen et ThermalTake Armor