fjerne supervisor password på thinkpad

• hey ville lige høre om der er nogen der har prøvet at skulle fjerne et glemt/ikke oplyst supervisor password på en ibm thinkpad og hvordan i har gjort og hvordan og hvorledes

det er en ibm t60 jeg har købt billig fra et dødsbo og der stod ikke skrevet nogen kode nogen steder på den eller i de få papir den lå sammen med

jeg har selv søgt lidt rundt på nettet og fundet ud af at det kan lade sig gøre ved at lave et indgreb i en chip på bundkortet men jeg er lidt usikker på at gøre det, det er jo også lidt træls at gøre det og så komme til at ødelægge hele masiknen da det jo er en ok fin maskine

jeg har snakket med ibm om det og de siger at det kun kan lade sig gøre med et nyt bundkort som koster 3299,- men det skal de jo sige for at tjene endnu flere penge og da jeg ikke har de org. papirer på den kan det på ingen måde blive dækket af garantien siger de

kvinder........ de er ikke andet end sorger og udgifter.... sorry burger

system:
    Intel core 2 E6850
    MOBO: gigabyte ga-n650sli-ds4
    RAM: 2*2 gb mushkin ddr2
    GFX: 2x nvidia 8800 gt

• er det et supervisor pw til bios ? for så kan man vel bare flashe med en ny....er det til windows, så må man jo formatere hdd....

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

• Hvis det er et password under opstart på en IBM (Dvs bios, eller lign) så er der ikke noget at gøre, oplysningerne bliver gemt i en chip, og flash af bios hjælper ikke noget. Mao du skal have lavet et hardware-indgreb!!

Hvis det er til windows, så er det bare (vidsts nok) et spørgsmål om at formatere computeren.

/ask